Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Iza
#1397955
Soms voelt mijn boxer zich niet zo lekker en gaat gras eten.
Nu ben ik overgestapt naar vers voer en vroeg me af of honden die BARFen daar dus minder last van hebben.
Wat is jullie ervaring?

Mijn buurman zei dat hij gelezen heeft dat de honden geen gras mogen. Zijn hond mag dus geen gras eten.
Van mij mag Rocky het gewoon eten. Ik zie dat ze zich dan beter door gaat voelen. Of ze geeft over of ze houdt het binnen en poept het er uit. Lijkt mij geen probeem toch???
Door sandrra
#1397977
Die van ons eten iedere dag wel wat gras. Mijn vroegere br*kken hond deed dit ook. Ze zoeken echt sprieten uit die ze lekker vinden.
Als ze zich niet lekker voelen grazen ze op een heel andere manier en komt het er naderhand uit.
Ze mogen van mij  er niet teveel van eten omdat ik bang ben dat ze een verstopping krijgen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1397990
hier ook 4 koeien ;) en maak me er geen zorgen (meer) om. Ze deden het in het brokkentijdperk maar ook nu ze sinds 3 jaar op volledig rauw staan.
Vooral in het voorjaar want dan zal het gras wel lekkerder zijn :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1397995
hier eten ze ook gras,gewoon omdat ze het lekker vinden want zien ze die mooie malse slierten niet, dan eten ze geen gras ;D
Gebruikersavatar
Door Sher
#1398014
Chispa is ook dol op gras. Hij staat het liefst lekker in hoog gras als een koe te grazen.
Dan nog even lekker rollen en rennen. Heerlijk hoor.  :P
Tilly eet het eigenlijk alleen als ze zich niet lekker voelt.
Door Boep
#1398032
Max eet ook regelmatig gras, in de eerste instantie dacht ik ook dat hij dat deed omdat hij zich niet lekker voelde maar ik geloof indd dat hij het gewoon smakelijk vindt.
Nu wacht ik maar af of ik hem misschien ooit kant gaan melken  ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1398043
Bosliefje schreef: Melken, dat komt later pas, ze krijgen eerst vlekken.... :biggrin2:
en moet het volgens mij ook eerst een vrouwtje worden :biggrin2: ;)
Door Esther Q
#1399126
Waarom denk je dat je Boxer zich niet zo lekker voelt als hij gras eet? Of zie je dat ergens anders aan? Onze honden eten allemaal gras. De een wat meer dan de ander.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1399213
Hier ook alle 4 verslaafd aan gras.
Altijd gedacht dat ik Bordercollies had, maar als ik ze af en toe zie grazen vraag ik me toch weer af of het toch geen koeien zijn.
Door Mevroi Kruim
#1399344
Hier een grazer en een niet-grazer. Tara eet gras en bosbessen en zwarte grond en rotte boomstronk  :D en Kátur doet dat allemaal niet. Ze eten exact hetzelfde.
Ik maak me er al lang niet meer druk over.
Door Iza
#1399441
Ze eet alleen gras als ze zich niet lekker voelt. Ik zie het aan haar houding en eetgedrag dat ze zich niet zo top voelt. Als ze vrolijk/speels is en wij zijn dan buiten, eet ze het niet. Soms gaat ze thuis (als een gek) de hele vloer likken. Je kan haar roepen of vast pakken, maar ze reageert dan niet. Heel raar en eng is dat. Dan neem ik haar mee naar buiten en gaat ze flink gras eten. Als ze genoeg heeft dan stopt ze en is ze veel rustiger????!!!!!
Door Esther Q
#1399490
Vreemd. Ik herken het niet, de grond aflikken. Geeft ze wel eens over na het gras eten?
Door Mevroi Kruim
#1399584
OK, dat verschijnsel hebben meer honden. Sofie van Geer heeft dat regelmatig gehad, die kreeg dan ook een hele bolle buik en pien in de buuk enzo. Best eng  :-X
Ik geloof  niet dat het probleem opgelost is maar je zou eens kunnen zoeken.
Door Iza
#1400984
Soms geeft ze over als ze gras heeft gegeten. Als ze zo'n aanval krijgt en ze gaat als gek grond aflikken dan neem ik haar mee naar buiten. Ze gaat dan gras eten, maar dan geeft ze niet over. Ze wordt rustig en volgende dag poept ze het gewoon uit. Best vreemd. Toe ik dat voor het eerst zag (grond aflikken), schrok ik van. Gelukkig komt dan zelden voor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door