Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1398240
Ik heb even een praktische vraag. Ik heb op een puppyparty een flesje 100ml omega 3 olie gekregen.
Ik weet niet hoe de samenstelling van deze olie is..
Ik vind het zonde om het weg te gooien. Hoe kan ik dit het beste geven en hoeveel??
Kain krijgt over het algemeen kvv.. Aangevuld met wat echte barf producten. Hij krijgt om en nabij 200gram sardientjes. Ik wil hem ook nu wat zalm gaan geven om hem zo wat te laten wennen aan de zalmkoppen die hij gaat krijgen :D

Het is een pup van 17 weken. (13 kilo nu)

Zelf was ik aan het denken aan een klein theelepeltje per week??

Wat zeggen jullie??
Door Lizzy
#1398243
Ik heb echt geen idee. Zonder te weten wat er in zit, lijkt het me moeilijk doseren. Je weet ook niet of het visolie, levertraanolie of lijnzaadolie is?
Door Nadia
#1398246
Tot 12.00uur vandaag..

Ik bel maandag eens.. Er staat ook helemaal niks op het etiket.

Alleen: Bony-Omega 3 olie k/h  ??? Ik kan hier geen chocola van maken..
Door Nadia
#1398252
MEGA klein staat er een website op het etiket.. (dacht eerst dat het een serienummer was oid zo klein.

www.pigeonvetcenter.com

Haha een duivencentrum :P Ik kan ook op hun webshop niks vinden.. 2 verschillende soorten omega 3 olie..

https://www.pigeonvetcenter.com/product ... 94197bd969

https://www.pigeonvetcenter.com/product ... 94197bd969

Maar dit gaat over duiven :S

Ik kan natuurlijk wel even langsgaan om te vragen wat ze met de duiven doen die het loodje leggen :P
Gebruikersavatar
Door pike
#1399029
Moesten ze soms van hun duivenolie af  :biggrin2:

Ik vind het op zijn zachts gezegd toch wel dubieus dat een dierenarts een olie verstrekt aan hondenbezitters die speciaal voor duiven is geproduceerd. En je ook nog een vergrootglas nodig hebt om daar achter te komen.
In elk geval bestaan beide soorten olie in de eerste plaats uit vlaszaadolie (=lijnzaad). En is er nog vanalles toegevoegd. Ik zou ze niet gebruiken. 
Door Nadia
#1399064
Tja, ik heb het gratis gekregen.. Samen met een klein flesje biologische shampoo en een rolletje poepzakjes. En een berg info foldertjes.. Ik had gehoopt dat daar info op stond. Maar helaas..

Het is overigens wel een DA die pro-vers is (ben er bij gekomen via BP.. SUPER bedankt nog daarvoor ;) )
Ik zal maandag eens even bellen, dan weet ik vast meer..

Ik hou jullie op de hoogte
Door 202Spots
#1399069
Ik lees dus dat 't flaxseed oil is en/of ook fishoil er bij heeft... ;)
Ik zou 't niet gaan kopen, maar heb in 't begin ook wel flaxseed oil gebruikt hoor.
Wanneer je 't niet wil weg gooien dan kan je  1-2 x per week 'n theelepeltje in 't eten kunnen doen totdat 't op is..
Door Nadia
#1399240
Dat was ook mijn bedoeling, om het gewoon op te gebruiken tot het op is.. En verder klaar..

Ik bel morgen even. Dan heb ik zekerheid...

Bedankt allemaal voor het meedenken!
Door WiClyBo
#1399689
waarom nu gebruiken en straks niet meer?
Omdat het gratis was?

Ik gebruik alleen iets als ik er achter sta en het verder ook wil gaan gebruiken, anders kan het zo in de kliko of naar een ander die het wel gebruikt.
Door Nadia
#1399833
Idd omdat het gratis was ja.
Zeg ik ergens dat ik er niet achter sta dan?? Anders zou ik het so wie so niet geven ;) Ik probeer Kain voldoende vetten uit zijn voeding te laten halen ipv. met suplementen. Dus acht ik het niet zo hoog nodig om zelf aan te schaffen. Mocht het ooit in de toekomst nodig zijn, dan uiteraard wel. Ik ken niemand die het wel gebruikt en in de kliko gooien vind ik zonde.

Daarnaast is het toch geen ramp om een proefpakketje te gebruiken. Doe ik voor mijzelf ook als ik ergens iets krijg. (haarmasker oid).

Maar ik ga niks geven zonder dat ik weet wat het precies is.
Door 202Spots
#1399892
Ach ik heb ook wel is wat gekocht waarvan ik later spijt had, maar ik heb 't ook niet weg gegooid hoor,
gewoon opgemaakt,het is tenslotte geen vergif en heeft altijd wel iets van goede eigenschap.
Fijn dat ieder voor zichzelf kan besluiten wat ze wel of niet willen geven ;)

Flaxseed of flaxseedoil  is niet perse nodig, en Dr.Ian Billinghurst gebruikt het ook nog steeds hoor.
Ik heb zelf trouwens heel lang de flaxseeds gemalen en in de n/p/z mix gebruikt.

FLAX SEED
Flaxseed has been used for more than 10,000 years. The oil of the seed is a rich source of Essential Fatty Acids. Essential Fats, or Essential Fatty Acids (EFAs) are essential nutrients that the body can't produce itself. The only way to obtain these nutrients is through diet. EFAs are polyunsaturated fats, which are considered "good" fats. EFAs contribute to the healthy functioning of cell membranes, and are also critical for the synthesis of eicosanoids, a family of hormone-like substances that help in cell maintenance on a minute-to-minute basis. Just like other essential vitamins and minerals, EFAs are necessary for good health.

Flaxseed contains bioactive compounds called lignans, which have been proven to prevent cancer. Once consumed, lignans found in flaxseed are converted by bacterial action in the colon to mammalian lignans. They are then circulated through the intestinal tract and liver where their action is potentiated. In the body, mammalian lignans have estrogen-like and anti-estrogen effects. Scientists believe the effects of lignans on estrogen metabolism, in addition to their antioxidant properties, may explain why diets rich in lignans have a lower incidence of cancer. Evidence suggests that lignans may also be antioxidants, although the strength of their antioxidant activity is not yet clear. Other studies indicate flax lignans reduce cholesterol and prevent diabetes in animals. So far, scientists have isolated at least three flaxseed components with potential health benefits. The first is fiber, valuable for intestinal health. The benefits of the other two substances, alpha-linolenic acid (a type of omega-3 fatty acid) and lignans, suggests that these components may be helpful in prevention of heart disease and perhaps in treatment of chronic kidney disease.

http://www.barfworld.com/html/barf_diet ... ific.shtml
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 25 okt 2009, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1400182
Bedankt voor de info Dory!
Wat is een n/p/z mix???
Ik ga zo even bellen, kijken of ik wat wijzer word waar het precies van gemaakt is..
Ik wil niet dat Kain straks opeens drang krijgt om te gaan vliegen :P
Door 202Spots
#1400491
Nadia schreef: Bedankt voor de info Dory!
Wat is een n/p/z mix???
Ik ga zo even bellen, kijken of ik wat wijzer word waar het precies van gemaakt is..
Ik wil niet dat Kain straks opeens drang krijgt om te gaan vliegen :P
Nootje/Pitje/Zaadje mix :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door