Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vilja
#139774
Het is nu de derde keer dat onze cocker vilja na de loopsheid herniaachtige verschijnselen heeft. (11 j) Ze is dronken met haar achterhand en ze zakt er door heen. Twee jaar geleden is ze twee dagen in de uithof onderzocht en daar is niets uit gekomen. Vorig jaar heeft ze van onze da cortaphen gehad en na een tijd is het weer over gegaan. Nu heeft ze het weer, het is een maand na haar loopsheid. De da heeft haar heel goed onderzocht en laten lopen. De da vermoed dat haar hormoonhuishouden op z'n kont ligt en dat ze dan een verminderde weerstand heeft. Ze heeft nu weer cortaphen, ik geef haar altijd hepar sulfuris d4 (tegen aanaalklierontsteking) en ze krijgt nu enkele weken Bachbloesem remedie om haar door de sch.zw. heen te helpen. (andere middelen helpen niet dus probeer ik dit) Ze heeft nu ook gelatinaat erbij gekregen. De da vindt dat er op gewone foto's vaak weinig van een hernia te zien is en wil even wachten om contrastfoto's te maken. Ze mocht zwemmen maar daar knapt ze niet van op dus nu even niet. Het gaat nu na 5 dagen pillen wel een stuk beter. Wie herkent iets over deze klachten na de loopsheid en graag tips zodat vilja en ik weer kunnen lachen. (ik krijg die gekke smiles er nooit in) Heerlijk weer dit gebarf (door ernstige ziekte manlief lange tijd niet gedaan) Liefs Vilja en Coby.
Door Lizzy
#139780
Hallo! Welkom terug. Ik hoop dat het nu beter gaat met jouw echtgenoot?

Ik heb er eerlijk gezegd nooit van gehoord, dat een hond hernia-achtige verschijnselen krijgt rond de loopsheid. Maar ja, dat wil niet zeggen dat het niet bestaat! Hormonen hebben een grote invloed op het lichaam. Watn isw Cortaphen voor middel?
Groetjes, Lizzy
Door Timmy
#139782
Lizzy schreef:Watn isw Cortaphen voor middel?
Cortaphen forte is een combinatiepreparaat van fenylbutazon, dexamethason en ascorbinezuur. Wordt vaak gegeven bij problemen met het bewegingsstelsel (gewrichts- en spieraandoeningen).

Gr.
Linda
Door vilja
#139843
Hallo Lizzy, Met Rien gaat het weer goed . Er waren de vreselijkste diagnose's gesteld van longkanker met uitzaaiingen naar de lever. Na behandeling in een ander ziekenhuis bleek hij achteraf een verwaarloosde longontsteking met een goedaardige ciste in de lever te hebben. 8 mnd elende, en dan de draad van het leven weer op zien te pakken. Ik geef het je te doen. We zijn dolgelukkig. We weten nu door Timmy wat cortaphen is. Liefs Coby.
Door Eidos
#139898
Jeetje zeg !!! Jullie zijn zo te horen goed door een hel gegaan de laatste tijd :o!! gelukkig is alles toch positief uitgepakt :-* :D.

Nu hopen dat vilja ook snel opknapt en deze rare klachten niet meer krijgt dan ziet het er helemaal weer rooskleurig uit allemaal he ;) ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#139950
Hoi Coby, de verschijnselen die jij opnoemt had mijn hond nadat ik haar had behandeld met Frontline (pipet). Zij zakte na zware inspanning (behendigheid) ook door haar achterhand, maar leek geen pijn te hebben. Voor de behandeling met Frontline had ze daar nooit last van. Volgens de DA van Frontline kon dat haast niet, maar die bijwerkingen worden in de bijsluiter wel genoemd (als je de latijnse termen kunt vertalen tenminste ;)).
Dus als je je hond hebt behandeld met Frontline dan zou dat ook een reden kunnen zijn, en moet je gewoon afwachten tot het middel is uitgewerkt.
Sterkte en hopelijk vind je de oorzaak én een oplossing ervoor.
Door vilja
#140585
Hoi Nitus, bij Vilja was het niet na een inspanning maar die kon gewoon al niet meer lopen. Ik heb haar een week voor ze dit kreeg met defendog ingesmeerd. Heb ook gedacht dat het daar aan kon liggen. de vorige keer had ik een paar dagen voor ze het kreeg m'n schoenen ingespoten met een waterafstotend middel, wel buiten de deur maar de lucht hing een beetje in de gang. Het gaat nu iets beter, ze piept nog wel als ze een stoeprand opspringt. Ik kijk het nu even aan tot de pillen op zijn, ze is verders tierig genoeg. ze had nu sch. zwanger moeten worden, ik hoop dat de b.bloesem werkt. liefs coby.
Door vilja
#150149
Hier het vervolg van Vilja haar rugklachten. Net bij de da geweest. Het gaat iets beter maar nog niet goed, ze krijgt voorlopig rimadyl en ik maak een afspraak met een fysiotherapeut. Er spelen denk ik 2 dingen. omdat ze nu sch.zw. is, is ze ook lusteloos. Daarvoor ga ik haar stimuleren. Ik hoop dat de Bach r. de rimadyl, m'n Reiki en straks de F.t haar er weer doorheen trekt. liefs Vilja en Coby.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door