Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hetty_
#1398467
Het gehakt was bij de C1000 in de aanbieding en ik heb net 3 kg. ongesneden vlees gehaald.
Het is ongeveer 80% vlees en 20% vet.
Nu zit ik te dubben of ik het vet eraf zal snijden of niet.
Heeft het vet meerwaarde door bepaalde vitaminen/mineralen o.i.d?
Door miik
#1398483
Tja het heeft niet echt voedings waarde en het ligt er heel erg aan of jou hond het kan hebben.
Ik heb hier 2 honden die erg snel dik worden, dus bij hun haal ik het er liever af. Ik heb er 2 die juist wat mager zijn en het goed kunnen gebruiken, dus daar blijft het er gewoon aanzitten. En waar je ook nog rekening mee moet houden is dat veel vet soms laxerend kan werken, dus ook ven opletten of ie niet aan de dunne gaat :)
Gebruikersavatar
Door pike
#1398650
Hetty 1 schreef: Het gehakt was bij de C1000 in de aanbieding en ik heb net 3 kg. ongesneden vlees gehaald.
Het is ongeveer 80% vlees en 20% vet.
Nu zit ik te dubben of ik het vet eraf zal snijden of niet.
Heeft het vet meerwaarde door bepaalde vitaminen/mineralen o.i.d?
Bekijk het zo:
Stel je hond heeft 200 gram spiervlees nodig. Als je hem 200 gram van jouw vlees geeft, geef je dus eigenlijk maar 160 gram vlees (want 40 gram is vet).

Voedingswaarde? 1 gram vet levert 9 kilocal. 20% vet van een kilo is dus 200 gram x9= 1800 Kilocal.!!
Als de hond geen extra vet nodig heeft zou ik het niet geven en merendeels wegsnijden (dus wel een dun randje laten zitten). Er zit altijd ook nog vet in de rest al is dat niet zo zichtbaar.  ;)
Door Hetty_
#1398704
Bedankt!
Ik heb het vet er zoveel mogelijk afgesneden.
Van de 3 kg. hield ik ruim 2700 gram hartstikke mooi vlees over. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door