Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1397979
Van de week gemalen rundvlees gekocht...Ik had al aan een medebarfer gevraagt wat zij er van vond en haar laten ruiken, maar wil graag wat meer mensen vragen hoe zij er over denken.

Het vlees is dus gemalen, lijkt fijner dan gehakt, is plakkerig en ruikt naar een niet al te fris ei.
Nou had ik het buiten de koelkast laten ontdooien en daar heeft het een paar uur gelegen voordat ik het ging portioneren. Kan dit de oorzaak zijn dat het vlees plakkerig is en naar ei ruikt? En moet ik de volgende keer toch maar in de koelkast ontdooien om te kijken of het dan beter ruikt/aanvoelt voordat ik definitief besluit een andere leverancier te zoeken?

Ik heb namelijk het idee dat er een ei onder gemengt is waardoor het plakkerig is geworden en zo ruikt.
Het is zowel koud als op kamertemperatuur plakkerig.

Nou vind ik het niet erg als mijn honden een ei krijgen, maar ik wil zelf bepalen hoevaak, hoeveel en wanneer ze een ei krijgen en vind het dus helemaal niet fijn wanneer dit 'zomaar' onder het vlees gemengt word.
Door Bennie
#1397982
Als ik gehakt koop ga ik er best wel van uit dat daar geen ei in zit, mocht dat wel zo zijn, dan zou ik het gewoon teruggeven en mijn geld terug vragen, want dan heb ik iets anders gekregen dan wat ik heb gekocht lijkt mij.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1397984
Ik denk dat het (deels) kopvlees is, dat voelt van zichzelf al plakkering/slijmerig aan. Ik zie ook geen logica in het doormengen van een ei, maar je kan natuurlijk altijd de leverancier vragen wat er extra doorheen zit.
Door Lizzy
#1398012
Jol schreef: Van de week gemalen rundvlees gekocht...Ik had al aan een medebarfer gevraagt wat zij er van vond en haar laten ruiken, maar wil graag wat meer mensen vragen hoe zij er over denken.

Het vlees is dus gemalen, lijkt fijner dan gehakt, is plakkerig en ruikt naar een niet al te fris ei.
Nou had ik het buiten de koelkast laten ontdooien en daar heeft het een paar uur gelegen voordat ik het ging portioneren. Kan dit de oorzaak zijn dat het vlees plakkerig is en naar ei ruikt? En moet ik de volgende keer toch maar in de koelkast ontdooien om te kijken of het dan beter ruikt/aanvoelt voordat ik definitief besluit een andere leverancier te zoeken?

Ik heb namelijk het idee dat er een ei onder gemengt is waardoor het plakkerig is geworden en zo ruikt.
Het is zowel koud als op kamertemperatuur plakkerig.

Nou vind ik het niet erg als mijn honden een ei krijgen, maar ik wil zelf bepalen hoevaak, hoeveel en wanneer ze een ei krijgen en vind het dus helemaal niet fijn wanneer dit 'zomaar' onder het vlees gemengt word.
Waarom wil je gemalen vlees? Zo kun jij de kwaliteit sowieso niet controleren en verder spoelt gemalen vlees door het spijsverteringskanaal van de hond. En dan stoppen ze er ook nog eens ei in? Ik zou het niet moeten hebben. Het klinkt smerig en zo te lezen ruikt het goor en is het goor....
Door **Jolanda**
#1398093
Weet niet of het kopvlees is, want er werd appart kopvlees aangeboden, grof en gemalen. Dit zou volgens hun spiervlees moeten zijn.
Ik had nog gevraagt of ik het ook ongemalen kon krijgen, maar dat kon niet. :-\

Heb net even gebeld en gevraagt. Ze doen er geen ei onderdoor, als ik wilde kon ik het terug brengen en ongemalen kon ik het niet krijgen.
Het terug brengen heb ik afgeslagen, dat hoeft nou ook weer niet aangezien ik er toch wel een stuk voor moet rijden.
Ga het er alleen geen 2e keer meer halen.
Door Lizzy
#1398138
Jol schreef: Weet niet of het kopvlees is, want er werd appart kopvlees aangeboden, grof en gemalen. Dit zou volgens hun spiervlees moeten zijn.
Ik had nog gevraagt of ik het ook ongemalen kon krijgen, maar dat kon niet. :-\

Heb net even gebeld en gevraagt. Ze doen er geen ei onderdoor, als ik wilde kon ik het terug brengen en ongemalen kon ik het niet krijgen.
Het terug brengen heb ik afgeslagen, dat hoeft nou ook weer niet aangezien ik er toch wel een stuk voor moet rijden.
Ga het er alleen geen 2e keer meer halen.
Groot gelijk! Ik vind het een veeg teken wanneer je iets alleen maar gemalen kunt krijgen (en het ziet er dan ook nog eens zo uit).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1398156
*Dorothea* schreef: Als de barfvoorraad op is, koop ik wel eens gemalen rundvlees van smuldier. Maar dat is echt niet goor en plakkerig.
Als je normaal gemalen rundvlees hebt hoeft het ook niet goor en plakkerig te zijn :-\ 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1398158
Jol schreef: Weet niet of het kopvlees is, want er werd appart kopvlees aangeboden, grof en gemalen. Dit zou volgens hun spiervlees moeten zijn.
Ik had nog gevraagt of ik het ook ongemalen kon krijgen, maar dat kon niet. :-\

Heb net even gebeld en gevraagt. Ze doen er geen ei onderdoor, als ik wilde kon ik het terug brengen en ongemalen kon ik het niet krijgen.
Het terug brengen heb ik afgeslagen, dat hoeft nou ook weer niet aangezien ik er toch wel een stuk voor moet rijden.
Ga het er alleen geen 2e keer meer halen.
In dat geval zal het zijn plakkerigheid dan wel aan de rijpheid ontlenen :-X
Door miik
#1398491
Jol schreef: Weet niet of het kopvlees is, want er werd appart kopvlees aangeboden, grof en gemalen. Dit zou volgens hun spiervlees moeten zijn.
Ik had nog gevraagt of ik het ook ongemalen kon krijgen, maar dat kon niet. :-\

Heb net even gebeld en gevraagt. Ze doen er geen ei onderdoor, als ik wilde kon ik het terug brengen en ongemalen kon ik het niet krijgen.
Het terug brengen heb ik afgeslagen, dat hoeft nou ook weer niet aangezien ik er toch wel een stuk voor moet rijden.
Ga het er alleen geen 2e keer meer halen.
Komt het uit Lelystad ?
Ik had van de worstemakerij een keer wat gemalen rund daarvan en had dezelfde ervaring. Ik had gelukkig niet veel, maar ik hoef het niet meer...
Door bulldelicious
#1398645
het is volgens mij niet echt normaal dat je er ei in ruikt, als ik een ei dat nog goed is breek ruikt ik dat niet, dus zou je een ei ook in vlees niet mogen ruiken, als het verse zijn toch....maar er zit dus geen ei in en het ruikt er wel naar, mhmm, ik denk dat ik dat zou wegkieperen  want het ruikt niet normaal...
lusten je hondjes het?
Door **Jolanda**
#1398664
Jawel, de honden lusten het wel, is hap slik weg.
Ik wacht het andere deel nog af, die laat ik dan eens niet zo lang op het aanrecht liggen...al heb ik er normaal met ons eigen vlees geen problemen mee als het een aantal uur buiten de koeling ligt.

En op zoek naar iets anders, op zoek naar ongemalen vlees ;)
Door **Jolanda**
#1402836
Gisteren weer een zakje gemalen rundvlees uitgelegd, toen het ontdooit was eens grondig besnuffeld  :D
Maar nu rook ik geen ei. Het zal er dus aan gelegen hebben dat ik het een aantal uurtjes op het aanrecht had laten liggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door