Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door shaktipuck
#1397925
mijn ttje (pup van 17 weken) heeft vanaf de fokker kvv gehad. Ik heb intussen gemerkt dat hij dat fijngemalen spul (carnibest en carnivoer enz.)  niet zo graag lust.
Als ik hem een kippennek of kippenrug geef of een lap pens is hij helemaal in de wolken!
Ik ben nu van plan helemaal over te stappen naar barf. Ik ben bezig een weekmenu samen te stellen met de barf rekenhulp. Ik heb nog een paar vragjes. Bij kippenruggen zit veel vlees aan, moet ik dat als spiervlees of als vleesbot rekenen? Runderriblappen mag ik dat ook als spiervlees rekenen( ik weet nog altijd niet goed wat spiervlees is)? Orgaanvlees mag dat ook bij een pup van een rund, lam of liever alleen van kip zijn en kan ik dat ook gewoon aan het stuk (niet fijngemalen) aan hem geven?
Door **Jolanda**
#1397939
Normaal zijn vleesbotten 50%bot en 50%vlees. Komt het daar in de buurt is het prima, is het te weinig vlees geef je wat meer spiervlees, is het meer geef je wat minder spiervlees. (hoeft natuurlijk niet exact te zijn, als het maar ongeveer is, dus op het oog 'meten/wegen')

Riblappen is ook spiervlees. Spiervlees is gewoon vlees, niet meer en niet minder.

Over dat orgaanvlees voor een pup, ik denk dat je ook van andere diersoorten organen mag voeren. Maar zeker weet ik het niet, dus even afwachten wat anderen (met meer ervaring) zeggen.

Barfplaats wordt gesponsord door