Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door peggy
#1392459
mijn collie is dol op plastic flessen maar heb er abrupt een einde aan gemaakt.
hij bijt de flessenhals volledig plat en heeft nu aan één kant (hij bijt altijd aan dezelfde kant) een rode lip aan binnen en buitenkant en rood tandvlees.....hij wrijft er met zijn pootje over.....ik denk serieuze irritatie door de fles!!! mag hij niet meer hebben.
heb al een paar dagen zeer geconcentreerde kamillethee gemaakt om het te deppen....maar van het moment dat hij met zijn snoet wrijft ziet het terug goed rood...ben nu begonnen met corsodyl...is een humaan mondspoelmiddel....dit doe ik op een tissue en dep het tandvlees en de lip.
heeft iemand nog tips? en dit zal wel van de plastic fles zijn zeker?zijn er hondevrienden die dit ook al hebben meegemaakt?
alvast bedankt
peggy
Door 202Spots
#1393195
Bijt hij tand afdrukken in de plastic? De gaatjes/bubbeltje die er dan in 't  plastic komen kunnen aardig scherp zijn,
en irroteren aan z'n lip en tandvlees of hij is misschien allergies voor "iets" in de plastic. :-\
Wanneer je geen flessen meer geeft,dan zal het met 'n paar dagen wel beter zijn denk ik.
Door Iza
#1397909
Hoi!

Ik ben een mondhygienist, maar tandvlees is tandvlees dus voor dier en mens geldt waarschijnlijk hetzelfde. Denk dat het irritatie is. Gaat vanzelf over. Corsodyl kan je gebruiken (werkt bacteriedodend). Gebruik dit niet te veel, kan aanslag veroorzaken (op tanden en tong). Wond/irritatie gaat venzelf ook over dus corsodyl kan je laten. Als het echt gaat ontsteken dan is corsodyl goed.

Succes!
Iza
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door