Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1397296
En dat is dat die BEESTEN (want dat zijn het geworden!! ;)) niet meer te houden zijn man!
Ze mauwen echt héél erg veel (voornamelijk onze twee perzen) en elke keer als ze ook maar dénken dat je met eten komt vliegen ze je ongeveer aan. Wij vragen ons dus af of ze wel genoeg krijgen.....
Hoe is dit bij jullie? Want soms is het gewoon echt even niet meer leuk. Dan willen ze echt niet ophouden met mauwen en je echt niet met rust laten.
Mijn man en ik vinden dit het enigste nadeel, want je gaat je er enorm aan irriteren hoor.
Iemand tips?
#1397717
Ze vinden t gewoon lekker ;)

Hoelang geef je nu vers, en hoeveel/vaak per kat?
Ik heb wel de indruk dat kvv wat sneller door t systeem gaat, dan barf, en dus eerder voor lekkere trek zorgt.
De aangegeven hoeveelheden zijn natuurlijk richtlijnen, als ze wat schraal dreigen te worden verhoog je je hoeveelheid
In de beginperiode werden de 'mijne' ook wat dunner, na een aantal weken stabiliseerde t zich, nu is 80/90 gr barf per dag meer dan genoeg [t zijn niet hyper-actieve binnendames]
En ja, elke keuken-actie wordt van commentaar voorzien, compleet met aanrechthangen en lade-surfen... een welgemeend "NU is t klaar " helpt trouwens wel! 8)
Door Celicaatje
#1398067
Heel, heel herkenbaar. Mijn katten zijn echte buitenkatten, althans dat waren ze want ze zitten nu liever de gehele dag thuis te wachten tot ze voer krijgen. Ik gebruik het kattengemak en had altijd eens per 4 weken een bak en dat was voldoende.....pfffff dat is ook verleden tijd helaas. Ze zeuren steeds en zijn nu formaat theemuts aan het worden >:(........
Ik heb geen oplossing voor je helaas, die zoek ik ook. Maar voel wel met je mee.
#1398387
Ze krijgen hier als volgt:
Sissi (4 kilo) 160 gram per dag, verdeeld over twee keer voeren.
Nala (2,5 kilo) 100 gram per dag, verdeeld over twee keer voeren.
Moos (3 kilo) 120 gram per dag, verdeeld over twee keer voeren.
Floortje (2,5 kilo) 100 gram per dag, verdeeld over twee keer voeren.

We geven ze 's ochtends CB, dan 's middags gooien we wat te kluiven de buitenren in en dan 's avonds krijgen ze de tweede portie CB.
Denken jullie dat dit genoeg is?
We vullen de CB tevens ook aan met rodi uit de supermarkt en we hebben ook wel eens smuldier geprobeerd. Weten jullie of in alle smuldier varianten pens zit?
#1398458
Van kvv hebben ze volgens mij wat meer nodig. Op barf dagen krijgen ze hier bv 130g vlees (zijn allemaal rond de 4kg) en als ik een keer kvv voer (Bibi) dan krijgen ze 170g.  Voordat ik Bibi voerde, gaf ik ze CB en 1 van mijn katten kon dat spul wel blijven eten  :biggrin2:
#1399338
GKJF schreef: Ze krijgen hier als volgt:
Sissi (4 kilo) 160 gram per dag, verdeeld over twee keer voeren.
Nala (2,5 kilo) 100 gram per dag, verdeeld over twee keer voeren.
Moos (3 kilo) 120 gram per dag, verdeeld over twee keer voeren.
Floortje (2,5 kilo) 100 gram per dag, verdeeld over twee keer voeren.

We geven ze 's ochtends CB, dan 's middags gooien we wat te kluiven de buitenren in en dan 's avonds krijgen ze de tweede portie CB.
Denken jullie dat dit genoeg is?
We vullen de CB tevens ook aan met rodi uit de supermarkt en we hebben ook wel eens smuldier geprobeerd. Weten jullie of in alle smuldier varianten pens zit?

Bij mijn weten zit in alle smuldier compleet versies wel pens maar in bijv. kip enkelvoudig en vlees enkelvoudig niet. Het hart van smuldier is ook gewoon hart.

Ik geef ze juist minder dan jij en hier doen ze het er goed mee. Ik hou zo´n 3 % van het gewicht aan. En dan kan ik rustig een keertje wat extra geven.
#1404500
Ja maar hoe kom ik aan al die spullen voor de barf? En bovendien, is dat niet vele malen duurder??
En dan nog een vleesmolen. Het moet wel te doen blijven zeg maar.

Wij hebben twee kleine kinderen, mijn man werkt fulltime en ik studeer rechten en werk daarbij. We moeten wel de tijd hebben dan om alles zelf te gaan halen......

Hoe doen jullie dat?
#1405112
En yours truly  :D

Barf is een stuk goedkoper dan kvv zeker als je een beetje handig inkoopt. En daarvoor hoef je vandaag de dag niet meer stad en land af te reizen, er zijn genoeg zaken die thuis bezorgen. Voor adressen kun je het beste in de hondenafdeling kijken. Maar in de supermarkt is ook al heel wat te vinden dat katten prima kunnen eten, bv kip, of kip  :P op de markt staan vaak poeliers en als je mazzel hebt zijn dat zelf-fileerders en willen ze wel nekken of karkassen leveren; rond de kerst hebben ze vaak ook wild, dat na de kerst nog wel eens in de uitverkoop gaat; de visboer wil wel sardienen leveren en veel katten kunnen ook (gratis) zalmgraten wel baas.
Vleesmolens zijn vaak voor een paar euro op Marktplaats te vinden, dat kost je ook de kop niet.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door