Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Panda
#1397304
Hallo,

Ik heb afgelopen woensdag zalmkoppen voor Panda gekocht. Het zijn koppen met graat en staart er nog aan. Toen heb haar een stuk van het graat gegeven en even snel als het erin ging, ging het er ook weer uit :puke:

Nou is mijn vraag of het wel goed was om haar de graat te geven :-[ En in de kop zitten nog de ogen en tanden enzo hoe moet ik die dan geven???

Rianne
Door Happy Tail
#1397308
kan me voorstellen dat je er bang van wordt :biggrin2:

maar je kunt de kop en graat gewoon voeren. Maar als hij het er weer uitgooit kan het zijn dat het hem niet zo bevalt. Of het is te vet of hij vind het BEH
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1397313
Maak je geen zorgen  ;)
In principe kun je gewoon de hele vis geven, graten, tanden en ogen verteren gewoon.
Het kan wel zijn dat de zalm wat te vet is voor je hond en hij eraan moet wennen en hij het daarom uitgekotst heeft.
Begin met klein beetje te geven, bv in combi met ander vlees/kvv, en dan hoeveelheid opvoeren als dit wel goed gaat.
Door Panda
#1397316
Bedankt voor reacties, ik denk dat ze er inderdaad nog aan moet wennen.

En moet zalm niet eerst ingevroren worden??
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1397331
Panda schreef: Bedankt voor reacties, ik denk dat ze er inderdaad nog aan moet wennen.

En moet zalm niet eerst ingevroren worden??
Zalm uit de pacific ocean wel 10dagen min.
Ik vries alle vis 2 weken in voor de zekerheid.
Door sandrra
#1397435
Volgens de visboer hier  komen de zalmen uit Noorwegen en Schotland, zelden uit de pacific.
Dus ff vragen waar die vandaan komt.
En ja je kan m heel voeren. Ik zou alleen met een klein beetje beginnen ipv de hele zalm. Het is nog al vet en kan verkeerd vallen.
Gebruikersavatar
Door nova
#1397494
Nova heeft vorige week haar zalmkop ook 2x gegeten  ::), dat is de enigste keer geweest  met zalm, Verder niks geen problemen.
Door Hetty_
#1397794
Norah is dol op zalmkop, alleen de ogen laat ze liggen.
Ze vindt het zwarte vocht wat erin zit vies.
Ze eet er keurig omheen en als ik dan buiten kom, ligt er op de mat een oog me aan te kijken. :(
Door sandrra
#1397919
Hetty 1 schreef: Norah is dol op zalmkop, alleen de ogen laat ze liggen.
Ze vindt het zwarte vocht wat erin zit vies.
Ze eet er keurig omheen en als ik dan buiten kom, ligt er op de mat een oog me aan te kijken. :(
;D

Ik moet hier altijd lachen als Khami aan de kop begint en de kaken van die zalm steeds open en dicht gaan.
Door Nadia
#1398090
Ahhh.. Ik moet nog beginnen met de zalmkoppen met Kain..
Er staat me wat te wachten als ik het zo lees..
Ik denk dat ik even in duitsland een kilo zak zalmblokjes haal voor Kain, kan ik hem wat kleinere porties geven en kan hij wennen..

Kain is nu 17 weken, heeft 3 kwarteltjes gehad, een berg sardientjes, kippennekken, vleugels en konijnenrug.. Allemaal zonder problemen.. Wanneer zou hij zalmkop kunnen krijgen?? Ik heb ze al in de vriezer liggen (krijg ze gratis mee, van de visboer :D ). Of zou hij eerst een parelhoen/konijnkarkas moeten krijgen als opstapje. (Daar ben ik even op aant wachten, bestelling moet nog komen).

@ Panda, sorry dat ik dit even tussendoor in jouw topic doe ..
Door Hetty_
#1398103
Nadia, als ik zo lees wat Kain allemaal zonder problemen eet, dan zou ik me geen zorgen maken om een zalmkop.
Gewoon lekker geven.  :biggrin2:
Door Nadia
#1398110
Dan gaat hij die volgende week krijgen :D
Ik ben benieuwd.. Zijn hoofd is nu even groot als zo'n zalmkop :O :D
Door *Natasja*
#1398126
Hetty 1 schreef: Norah is dol op zalmkop, alleen de ogen laat ze liggen.
Ze vindt het zwarte vocht wat erin zit vies.
Ze eet er keurig omheen en als ik dan buiten kom, ligt er op de mat een oog me aan te kijken. :(
Ow gruwel, Benthe liet ook altijd de ogen mét het bijbehorende flubbertje achter als ze zalmkop at (nu eet ze het niet meer, ik weet nog steeds niet waarom niet, want ze was er altijd dol op). Mocht ik ze uit het gras vissen, brrrrrr....

Ik moest er afgelopen donderdag weer aan denken toen ik Expeditie Robinson keek en de deelnemers een koeie-oog moesten (proberen te) eten  :-X
Door Hetty_
#1398134
*Natasja* schreef: Ik moest er afgelopen donderdag weer aan denken toen ik Expeditie Robinson keek en de deelnemers een koeie-oog moesten (proberen te) eten  :-X

Ik kan heel wat hebben, maar dit soort dingen :puke:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door