Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#1396721
Niet heel erg, maar al wel een tijdje. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet precies hoelang, maar het begint "meer" op te vallen. Hij geeft 0,0 pijn aan, loopt al onze wandelingen gewoon mee, rent als het moet, speelt met Joris en doet alles precies zoals anders. En toch trekt hij met zijn linkervoorpoot. Nu zit ik te denken om hem traumeel te geven. Vinden jullie dat een goed plan of zijn er betere middelen?
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 23 okt 2009, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1396723
Het lijkt mij trouwens uit zijn schouder te komen. Als hij heel rustig loopt zie je het niet, zodra het iets harder moet begint hij onregelmatig te lopen.
Door Truus
#1396728
Heeft Joep zich niet verstapt dat jij weet? Zou idd goed de schouder kunnen zijn. Traumeel zou je kunnen geven en massage
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1396735
vanaalst schreef: kan je zeker geven, of enkel arnica, maar als ie het al een tijdje heb zou ik het niet te lang meer aankijken
Ik weet dus absoluut niet hoe lang hij het al heeft..... Stom van me, ik weet het. Maar het viel me van de week op dat hij trekt met zijn poot. Zou Anja eens moeten vragen wanneer zij het voor het eerst heeft gezien.

Het "vervelende" is dat hij totaal geen pijn of wat dan ook aangeeft. Hij doet er echt alles mee.... Dat maakt het zo moeilijk inschatten. Morgen komt Anne (Maddoc) toch bij me, zal haar eens vragen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1396736
Truus schreef: Heeft Joep zich niet verstapt dat jij weet? Zou idd goed de schouder kunnen zijn. Traumeel zou je kunnen geven en massage
Hij kan zich best hebben verstapt Truus, maar Joep is regelmatig niet in zicht tijdens het wandelen. Het is echt zijn schouder en niet zijn poot.
Door Truus
#1396739
Pauline schreef: Hij kan zich best hebben verstapt Truus, maar Joep is regelmatig niet in zicht tijdens het wandelen. Het is echt zijn schouder en niet zijn poot.
Maar van verstappen kan ook een schouderprobleem ontstaan vandaar. Bij je eerste bericht had ik al gelijk zoiets van ...schouder ;).
Door Lizzy
#1396742
Traumeel en een beetje rustig aan doen is altijd goed! Traumeel vind ik echt wereld-spul.

Maar nou ben ik heel eigenwijs he.... Ik hoor vaak mensen zeggen "mijn hond loopt mank maar hij heeft geen pijn". Dat is in mijn ogen dus niet zo. Wanneer een hond mank loopt, doet hij dat om iets te ontlasten. En waarom ontlast een hond? Omdat hij er last van heeft. En nu kun je je natuurlijk afvragen wat de definitie is van last en pijn maar zodra een dier zichzelf gaat ontlasten, doet hij dat, in mijn ogen dus, omdat hij anders pijn heeft......
Door Lizzy
#1396745
Oh, ik zou het dus met Traumeeltjes en wat rust een weekje aankijken. En als ie dan nog hinkepinkt, dan zou ik even naar de DA gaan.
Door Truus
#1396748
Klopt Lizzy, als Mila iets zou mankeren..loopt ze geen meter meer en Timo gaat door tot het bittere einde.
Door Hanny
#1396761
Pauline, ik zou het nog veel straffer aanpakken en niet meer los laten lopen, maar aan de lijn. Je hebt geen idee, wat het is en je weet eigenlijk ook niet, hoe lang hij al geblesseerd is. Eventueel rustig naast de fiets draven, maar meer ook niet.
Ik ga voor rust en traumeel en eventueel over niet te lange tijd een artsbezoek, als het niet verbeterd.
Ik heb echt een hekel aan blessures en ben dan extra voorzichtig.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1396794
@Lizzy: je hebt idd gelijk. Hij hinkt niet voor niets, maar het is zo lastig.... Het is zo'n bikkelharde.... Ik ga zometeen traumeel halen en probeer hem zo rustig mogelijk te houden. Dat is niet zo moeilijk, zijn grootste hobby na wandelen is tenslotte slapen en eten. ;D

@Hanny: tja aan de riem hinkt hij nog veel meer dan los! Dat komt omdat hij aan de riem meer "gedwongen" wordt om een bepaald tempo te lopen. Als hij losloopt zie je het amper, alleen wanneer hij op een bepaalde sukkeldraf loopt.

@Allemaal: ik houd het goed in de gaten hoor, ben (goh dat wisten jullie nog niet hè  ::)) erg voorzichtig met hem.
Door Helma
#1396824
Chester heeft een poosje geleden ook mank gelopen.
Naar de DA, Carporal gekregen....het ging snel over.
Een aantal weken later, toch weer manken en foto laten maken.
Daar was helemaal niets op te zien.
Na een paar dagen is het weer over gegaan en tot op de dag van vandaag geen last meer gehad.
Ook mijn hond liet het manken niet zien tijden het rustig lopen, alleen in 'galop'.
Maar als je het niet vertrouwt zou ik toch naar de DA gaan.
Sterkte ermee!
Door tt-tjes
#1397083
Chendo heeft 6 weken mank gelopen, aan de riem meer dan lost, zodanig dat ik uiteindelijk foto's heb laten maken. Hij gaf bij mij geen pijn aan maar toen Maarten aan zijn elleboog en schouder voelde jankte hij wel en beet hij hem meteen :biggrin2:
Ik heb hem weken traumeel gegeven en veel benchrust. Het is nu eindelijk pas over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door