Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#1396707
Pluto en Loes hebben vanavond als avondeten een kwarteltje gehad. Pluto eet de zijne op de "plutomanier"  ;), dwz zo groot mogelijk doorslikken. Loes eet een paar hapjes, pakt de kwartel, zoekt een plekje in de tuin en begraaft die van haar. Ze komen naar binnen en wij gaan eten. Net tijdens de afwas geeft ze aan naar buiten te willen, dus hup de tuin in. Nu graaft ze de inmiddels vieze kwartel weer op en begint er heerlijk aan te smikkelen. Waarom doet ze dit, ze deed het van de week al met hazenrug en laatst met een drumstick. Nu at ze de kwartel snel op maar soms ligt het er al een week of langer begraven.....  :-X
Ook raakt ze de opgegraven prooien wel aan met haar voorpoten en staat ze er aan te scheuren maar als ik het "vers" geef kijkt ze wel uit om er met haar pootjes aan te komen.....Wat betekent dit gedrag?
Door Mevroi Kruim
#1396760
Dat ze te veel krijgt? Hier gaan ze iig begraven als het te veel is, of te taai en ze hebben niet zo'n honger. Dan pik ik he weer in, spoel het af, mik het in de koelkast en ze krijgen het dan 2 dagen later weer (met een vastendag ertussenin ::)) Ik pas dan ook de hoeveelheden aan.
Door ashley
#1396795
Teveel kan ik me bijna niet voorstellen, ze krijgt 100 gram per dag en vandaag had ze al 2 dagen niet gegeten. Als ze geen trek heeft eet ze gewoon niet en laat ze het in haar bak liggen. Soms eet ze een paar happen en gaat het dan begraven. Net alsof ze vindt dat het lekkerder is als het wat rijper is.....
Door ashley
#1396811
Nee een jack russel van 7 kilo. Sommige dagen krijgt ze meer (ca.150 gram) maar dan eet ze de dag erna helemaal niks. Ben al blij dat ze iets eet van brokken at ze soms 1 bakje in 5 dagen. Ze zal weinig nodig hebben denk ik want ze krijgt genoeg beweging, elke ochtend 2 uur bos, dan s'middags nog 2x naar buiten en voor de nacht nog naar buiten ( elke keer ongeveer een half uur). Volgens de dierenarts is ze verder goed gezond en mankeert ze niets, ze wil gewoon niet dik worden..... ;)
Door toscak
#1396878
Vreemd, Bob deed dat inderdaad ook toen hij al een paar dagen niet had gegeten... Vond ik nog vreemder dan inderdaad als ze wel gewoon eten.
Door Fido
#1397129
De honden van ons begraven regelmatig wat. Eerst deed alleen de Border Collie het maar afgelopen week zag ik de chinese bloterik ook wat opgraven om daarna van te eten (ik kon er een runderstrot uit halen ;))

Barf krijgen de honden van ons in de tuin van de praktijk te eten en die is zo groot dat ik het niet altijd in de gaten heb wat en wanneer er iets begraven wordt. Het valt mij pas op nadat er een hond iets opgegraven heeft en daaraan zit te eten.

Ze leven beide in volle gezondheid ondanks dat ik het niet meer afspoel (in het begin deed ik dat nog wel).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door