Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1395656
Even een vraagje. Ik heb vandaag inkopen gedaan en vroeg me af of ik met de volgende producten een volledig menu kan maken:
- kipkarkassen
- konijnenpoten
- lamsribben
- geitenribben+schouder
- lamsstrotten +long
- rundervlees
- paardenvlees
- lamsnier
- lamspens
- lamshart
- kalkoenmaagjes
- runderpens
- haasvlies (moet nog besteld worden)
- zalm
- makreel

Wat ik mij dus afvraag is; maakt het uit dat ik maar 3 verschillende soorten botten heb, (nog) maar 2 verschillende soorten vlees en orgaan van 3verschillende dieren? Want nu zullen de honden iedere dag wel rundvlees krijgen (en een enkele keer paardenvlees)
De honden zullen voornamelijk kipkarkas krijgen, 1x per week konijnenpoten en 1x per week lamsribben of geitenribben.
De organen probeer ik zo veel mogelijk af te wisselen wat diersoort aangaat.

Als ik het op die manier doe, krijgen mijn honden dan toch een goed compleet menu of???
#1396343
[quote="Lizzy"]
Ziet er mooi gevarieerd uit!
[/quote]
Dankje  :)

Waar ik mee zat is dat ik bijv wel geitenribben had, maar geen geitenorgaan of appart vlees of wel kalkoenorgaan maar geen kalkoenbotten of vlees. Maar nou begreep ik van iemand dat dat niet uitmaakt.

Vind het nu zelf dus ook wel aardig dat ik nu in totaal 8verschillende diersoorten heb en daarnaast nog vis.
#1396507
Ik zou me daar niet druk over maken, dat je niet alles van een bepaalde diersoort kunt krijgen. OK, het is natuurlijk mooi maar nodig is het echt niet. Kalkoenbotten bv voeren veel mensen niet omdat ze zo glasachtig splinteren. En van een geit kun je niet alle botten voeren. Geitenorgaan is vaak toch nog wel aan te komen trouwens maar nodig is het dus niet. Ik voer bv ook paardenvlees als ik er aan kan komen; orgaan is al veel moeilijker en bot is een nono, maar spiervlees is altijd fijn om extra te hebben en ze vinden het geweldig lekker dus hoppa  :D
Acht soorten is super!
#1396645
Fijn dat je even verteld dat kalkoenbotten zo glasachtig splinteren, want dat wist ik dus helemaal niet!! (had dat nog nergens gelezen)
Dus daar ga ik dan ook maar niet voor op zoek.

Verder blijf ik hoe dan ook proberen om zo veel mogelijk diersoorten te krijgen voor een leuke betaalbare prijs.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door