Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Djeena
#1394637
Helaas moet ik Deena altijd een Scaliborband om doen, het enige wat haar helpt tegen teken. Heb alles geprobeerd. Vraag mij af of de band nu weer af kan, ben altijd blij als ik het ding kan doorknippen en weggooien.
Gebruikersavatar
Door pike
#1394743
Afgelopen zaterdag heb ik tijdens de training drie wandelende teekjes van Duc afgehaald. Ze zitten dus gewoon in het (kortgemaaide) grasveld van de kynologenclub  >:(
Gebruikersavatar
Door kira
#1394879
Vorige week na de jachtwedstrijd heb ik op dinsdag een stuk of 10 teken bij Grote Beer verwijderd (waren toen dus al aardig volgezogen). Grote Beer is een paadjes hond, alleen bij training gaat ze van 't paadje af. Dus die teken kwamen uit Almere. Hier in de polder heb ik nu al 2 maand weinig teken. Althans, Theemuts is een wat is een pad hond. Ze heeft twee maand terug een laatste pipet gehad, dus die is nu een maand uitgewerkt. Deze maand heeft ze geen teken meer gehad. En het bordje hondjes op de paadjes snapt ze toch echt nog niet.
Door Chaos
#1395695
Zag ik vorig jaar de hele zomer, herfst en winter teken op de honden, dit jaar heb ik ze na de zomer niet meer gezien  :)
Oke, ééntje dan, vorige week, maar daarvoor al zeker anderhalve maand niets. Terwijl ik denk ik in augustus voor het laatst iets gebruikt heb er tegen.
Houden zo graag  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1395721
Ik heb een paar maanden geleden een vriendelijk middel via internet besteld en sinds ik dat in huis heb heb ik hier nauwelijks teken meer gehad. :biggrin2:
En dan heb ik het nog niet eens op de honden gebruikt. ;D

Maar hier dus nog maar heel af en toe een verdwaalde teek.
Door Sella
#1396309
De hele zomer niets gezien en nu naast de deur deze week 2 teken. Nu hebben we egelnesten hier in de buurt dus ik had het kunnen weten.
Gelukkig heb ik ze op tijd gezien en kunnen verwijderen voor ze  goed vast zaten.
Maar ik vond het wel schokkend nu nog zo actief teken te vinden.
in mijn geheugen was het eind september toch wel over met die emmers.
Door Happy Tail
#1396324
Heb er hier al maanden geen gezien en ze komen toch op veel verschillende plekjes (onze honden dan).  over het hele jaar op beide honden slechts 4 teken gehad
Door Sella
#1396374
In het bos bij jullie had hij ook geen teken meegenomen. Maar thuis heeft hij nu opeens lifters en ik ben niet in het amsterdamse bos ofzo geweest dus het komt hier uit de struiken vandaan.
Veel jonge egels struinen hier rond dus ook meer nesten(gelukkig), maar teken in hun jonge fase huizen bij egels en muizen, laten we daar nu ook een explosie van hebben omdat men zijn brood en andere etensresten in de struiken gooit.
Het zijn die ieniemienie teken dus ik heb de teekbescherming van de holistisch dierenarts weer in ere hersteld om mijn kanjer tegen ziektes te beschermen.
Door evelyn02
#1396578
Twee weken geleden heb ik toch weer Praktic gegeven want de honden hadden verschillende teken. Zelf heb ik in die periode ook 3 (nog lopende) teken van mijn lijf verwijderd  :(
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1396770
[quote="Bernie"]
Ik heb een paar maanden geleden een vriendelijk middel via internet besteld en sinds ik dat in huis heb heb ik hier nauwelijks teken meer gehad. :biggrin2:
En dan heb ik het nog niet eens op de honden gebruikt. ;D
[/quote]

Goed spul  ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door