Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#139576
Even een vraag. Laatst had ik de honden als ontbijt eerst een flinke lap pens gegeven en daarna een lamsnek. Nu zag ik de volgende dag dus echt spierwitte ontlasting :o Leek meer kalksteen dan poep ???
Dat betekend dus dat ze te veel bot hadden, maar wat klopt er dan niet aan dit ontbijt ? Aan de lamsnek zat flink vlees, maar hoeveel ze precies hebben gegeten weet ik niet want ik had die dingen niet gewogen en dacht dat een halve nek voor zo'n grote hond wel moest kunnen, zeker na een flinke lap pens...
Op zich is het niet zo erg, aangezien ze voor een groot gedeelte kvv eten, maar ik zou de barfmaaltijden toch wel graag zo goed mogelijk willen maken.
Wat klopt er niet aan dit ontbijt ? Of hebben jullie honden ook zulke witte ontlasting na het eten van een lamsnek ?

groetjes
marit
Gebruikersavatar
Door Angelique
#139596
Eigenlijk wel ja :D Dan wel niet na lamsnek, maar lamsrib, ongeacht of het nou in combi is met wat anders er zitten altijd witte keutels bij.
Door serradomar
#139602
oohhh, maar is dat niet erg dan ? ik dacht dat het dan niet goed was van samenstelling ? maar bij de barfplaats zag ik bij lamsnek ook staan dat het een goede maaltijd was...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#139609
Ik ga er altijd van uit dat zolan ze deze ontlasting nog normaal kwijtkunnen er niets aan de hand is. Pas als je allerlei kunstgrepen moet uithalen (olie, koeken enz) om voor een normale stoelgang te zorgen dan zit er iets fout. Ik weet zeker dat ik hier niet teveel bot voer, dus dat kan de oorzaak niet zijn. Wij geven de lamsribben hier ook meestal in combinatie met vuile pens. En dat gaat tot nu toe altijd hartstikke goed.
Door Lizzy
#139617
Oh, maar hier hebben ze ook wel eens zeer witte ontlasting hoor! Eigenlijk altijd na een flink bot. Vaak na kalfswervels.

Het lijkt hierachter op het hondenwandelpad de witte krijtrotsen van Dover wel! Laatst zei iemand (toen we stonden te kletsen) "ik snap niet waar die witte krijtpoep vandaan komt. Die eigenaren moeten ze volgens mij oppakken vanwege het mishandelen van hun hond". Dus ik zeg (met een grote grijns) "Oh, die zijn van mijn honden". Toen kreeg die mevrouw natuurlijk een rood hoofd ;D.

Anyway, ik roep altijd maar "weg wormen" wanneer ze een keer zulke witte ontlasting hebben. En net wat Angelique zegt, als ze het gewoon uit kunnen poepen, dan is er niks aan de hand!
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 07 aug 2004, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door serradomar
#139635
;D ;D ;D ;D ;D

Ohhhhh dan maak ik me maar geen zorgen meer en laat ze lekker kluiven op de lamsnekken!!!
Misschien moet ik die krijt maar gaan verzamelen en verkopen als stoepkrijt voor de kids in de buurt, hebben we nog een kleine bijverdienste ;D ;D

Zeg en wat bedoelde je met "weg wormen"? Kunnen wormen niet tegen zoveel kalk? dus het is een natuurlijke ontworming??? Of gaat het om de regenwormen in de tuin??
Door Lizzy
#139713
serradomar schreef: ;D ;D ;D ;D ;D

Ohhhhh dan maak ik me maar geen zorgen meer en laat ze lekker kluiven op de lamsnekken!!!
Misschien moet ik die krijt maar gaan verzamelen en verkopen als stoepkrijt voor de kids in de buurt, hebben we nog een kleine bijverdienste ;D ;D
;D. Goed plan. Je brengt me op een idee ;D
Zeg en wat bedoelde je met "weg wormen"? Kunnen wormen niet tegen zoveel kalk? dus het is een natuurlijke ontworming??? Of gaat het om de regenwormen in de tuin??
Nou, ik heb gelezen dat het voor wormen nauwelijks te doen is (wormen die bij de hond in de darmen kunnen zitten) om in de darmen te blijven als de hond af en toe lekker rauwe botten te eten krijgt. De botten en dus witte (en vrij harde) ontlasting schijnen "killing" te zijn voor wormen! Dit las ik in o.a. in het boek van Puotinen.
Door An
#139736
hahaha hie rook zo wit hoor. Soms een stuk zwart (pens) dna een stuk wit (bot) hahahaha. Ik heb ook iets zolang het eruit komt is het goed ;)
Door Marion
#139753
Hier ook af en toe witte poep hoor :D
Laatst ging mijn vriend de poep in de tuin opruimen, lagen de witte krijtdrollen er nog...... dus ik zeg; je hebt er een paar laten liggen, zegt ie; ja daaaag dat is geen poep, dat is kalk, vast nog van toen we de muur hebben laten metselen ;D
Vond ik wel grappig, want het ziet er idd niet als poep uit :P
Door 202spots
#139793
Ik neem aan dat het nu over de opgedroogde poop gaat toch? ???
Hier ziet alles er normaal uit wanneer ze net gegaan zijn,maar word alleen wit wanneer het droog is.
(Het komt er dus niet wit uit) ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door