Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Neolithic
#1395748
Hallo allemaal,

Onze hond (Friese Wetterhoun) is vorige week gedekt. Zij krijgt al van pup af aan volledig Carnibest met zo nu en dan een nekje o.i.d. als extraatje. Ook onze tweede hond, Duitse Staande Draadhaar van 7 maanden krijgt bij ons vanaf het begin Carnibest. Beide honden hebben last gehad van groeipijnen (onze eerste hond met een maand of 11, onze jongste met een maand of 6). laatst hoorden we toch weer negatieve verhalen van Carnibest en dat in combinatie met onze groeipijnenervaringen doen ons afvragen of we, nu onze hond gedekt is, wel moeten doorgaan met het geven van carnibest. Krijgt zij met Carnibest voldoende binnen om een dracht - en zoogperiode goed te voltooien?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van andere fokkers. Zijn er fokkers die de teef iets extra's geven en zo ja, wat?
Bedankt voor de tips!
Door *loes*
#1395832
Welkom hier op Barfplaats

Ik kan je helaas niet helpen, maar kon het niet laten even te reageren :)een Wetterhoun :smitten: :smitten: :smitten:, heb er zelf 14 jaar een gehad, een chocobruine.
Dus ben even op je site wezen kijken, Fenna is om te  :-*, veel succes met de zwangerschap, en we zijn hier gek op foto;s, zeker van mooie friezen ;)
Door evenstar
#1395889
Ik heb zeer goede ervaring met CB en fokken. Ik ben met CB begonnen en daarna op gemalen barf opgestapt maar voer nog wel geregeld CB
bij. Het is zelfs zo dat de teef waar we nu een nestje mee hebben tijdens de dracht en het zogen geheel CB krijgt omdat ze de grote stukken bot uit onze vleesmolen niet eet. De vorige 2 nestjes puppen 8 stuks in totaal zijn opgegroeit met CB en wij hebben geen last van groeipijnen gehad, 3 ervan lopen hier thuis en 2 leven bij vrienden die ik zeker 3x in de week zie terwijl ik elke EB fokker of eigenaar hoort klagen over groeipijnen tussen de 6 en 12 mnd. Het enige wat ik doe is als de teef drachtig is de laatse 2 weken meer en vaker voeren. Nu ze de puppen voedt krijgt ze de dubbele hoeveelheid va wat ze normaal krijgt.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1395938
Hier heeft moeders ook CB gegeten tijdens de dracht en de pups zijn erop afgespeend.
Hier ook geen slechte ervaringen, alleen positief.
Van degenen waarmee ik nog contact heb (6 van de 7 pups) heb ik ook geen problemen gehoord.
As zaterdag heb ik kenneldag en zal dan zien wat er van de pupjes geworden is en de verhalen horen over  de 1e 11 maanden, dus ik hoop dan ook weer op positief nieuws.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1395970
[quote="Neolithic"]
Hallo allemaal,

Onze hond (Friese Wetterhoun) is vorige week gedekt. Zij krijgt al van pup af aan volledig Carnibest met zo nu en dan een nekje o.i.d. als extraatje. Ook onze tweede hond, Duitse Staande Draadhaar van 7 maanden krijgt bij ons vanaf het begin Carnibest. Beide honden hebben last gehad van groeipijnen (onze eerste hond met een maand of 11, onze jongste met een maand of 6). laatst hoorden we toch weer negatieve verhalen van Carnibest en dat in combinatie met onze groeipijnenervaringen doen ons afvragen of we, nu onze hond gedekt is, wel moeten doorgaan met het geven van carnibest. Krijgt zij met Carnibest voldoende binnen om een dracht - en zoogperiode goed te voltooien?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van andere fokkers. Zijn er fokkers die de teef iets extra's geven en zo ja, wat?
Bedankt voor de tips!
[/quote]

Ligt eraan wat je ervoor in de plaats wil geven......ga je aan de BARF dan zeg ik DOEN...zijn brokken het alternatief dan toch maar liever carnibest. :biggrin2:
Door Bosliefje
#1396342
Ik heb 2 nestjes gehad terwijl de moeder alleen CB kreeg. De puppen kregen alleen problemen (diaree) toen ik ze pap ging geven. Dat doe ik dus nooit meer! Puppen alleen op vlees en moedermelk.
Door Bennie
#1397198
Problemen in relatie tot groeipijnen heb ik alleen van horen zeggen icm brokken, heb een paar klanten die CB geven en er op afspenen en daar heb ik iig nog nooit klachten van gehoord.
Door Magic
#1397240
Grappig wij zijn juist begonnen met KVV geven toen ze zwanger was,
goede zwangerschap en prachtige pups. (Maar geen CB ander merk Energique.)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door