Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1394870
Theemuts blijft helaas nu toch steeds kreupel lopen in haar voorpoot. De accupunctuur helpt dit keer niet, we zijn nu bezig met vrij vertaald, steentjes in een buisje. Dat zorgt ervoor dat ze redelijk loopt, maar na iedere renpartij is het weer mis. Theemuts heeft eigenlijk maar één hobby, en dat is rennen over de velden. Ze is nu 8 (of negen, staat niet helemaal vast), en haar altijd aangelijnd laten lopen vinden we (nog) geen optie. Zodra ze los is, rent ze. Opereren hebben we overwogen, maar de mogelijke tegens (problemen bij haar met genezen van huid door de bacterie die ze heeft, geen garantie op resultaat het zou een operatie zijn waarbij dan arthrose wordt verwijderd dat geïrriteerd is en het is niet te voorspellen of dit gaat helpen, revalidatie zal dan wel nodig zijn) heeft ons doen besluiten dat niet te doen. We willen nu goudaccupunctuur laten doen. Moet wel onder een roesje. Hebben ook al feitelijk een afspraak gemaakt. Heb hier al op de zoekfunctie gekeken, waren mn wat oudere topics. Is er recent nog iemand hier met ervaring?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1395224
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik meen mij te herinneren dat goudacupunctuur alleen zin heeft als gewone acupunctuur goed werkt, maar weet dit dus niet zeker.
Misschien dat Tannetje, als ze beter is, daar wat meer over kan vertellen?

Waar ga je dit laten doen trouwens, in de Bilt?
Gebruikersavatar
Door kira
#1395249
Ja heeft ze gehad. En omdat het toch nu minder gaat, is het op advies van de hol. da dat we nu voor goud gaan. We weten wel hoe het werkt. En ik weet dat ook werkhonden het krijgen in de kliniek waar we heen gaan, en paarden. We hebben goede hoop dat het werkt, de meeste dingen die ik las waren positief. Dus we hopen maar dat dat voor Theemuts ook geldt.
Door Mevroi Kruim
#1395303
Er zijn idd wat oude topics over, ik herinner me dat een aantal mensen heel goede resultaten zagen. Maar geen recente updates.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1395664
Mij is het ook voorgesteld door een holistische da, maar ik heb besloten het niet te doen. Heb er veel over gelezen op internet, en vooral  veel goede recenties gelezen over een praktijk in duitsland.
Heb niet veel negatiefs kunnen vinden...wel veel positiefs dus.
Heel veel beterschap voor haar!!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1395864
kira schreef: Dank je, waarom heb jij het niet gedaan? Mag ook per pb hoor ;).
Yuki is nu 11, het voorstel kwam toen hij ruim 10,5 jaar was.....
Nadat neuraaltherapie/acupunctuur nauwelijks verbetering liet zien
Hij heeft al vanaf zijn 2,5de jaar gewrichtsproblemen...
Deze gegevens, en een heel sterk gevoel van mij dat dit het niet zou zijn voor Yuki, hebben mij doen besluiten het niet te doen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1395894
Ja dat is al wel op leeftijd. Theemuts is 8. Toch nog wat jonger. En ze heeft pas klachten na de sandwich van dit najaar. Ze is na de behandeling nog klachtenvrij geweest (nou ja bijna, mits de wandeling beperkt bleef tot een dik anderhalf uur) maar nu na een verstapping blijven de klachten hangen.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1396032
kira schreef: Ja dat is al wel op leeftijd. Theemuts is 8. Toch nog wat jonger. En ze heeft pas klachten na de sandwich van dit najaar. Ze is na de behandeling nog klachtenvrij geweest (nou ja bijna, mits de wandeling beperkt bleef tot een dik anderhalf uur) maar nu na een verstapping blijven de klachten hangen.
Wat heeft ze eigenlijk aan haar voorpoot dan??
Door Sella
#1396323
Ik zou eerst nog een osteopaat proberen, want de goudkorrels kunnen er niet meer uit. Na een ongelukkige beweging kan best er ergens een gewrichtje niet lekker zitten en na belasting voor manken zorgen terwijl ze het eerst weg kon compenseren door anders te lopen.
Pas als dat allemaal niet meer de oplossing brengt zou ik voor goudaccupunctuur gaan.
Ik heb het ook overwogen en 2 holistische da hebben mij gevraagd te wachten en andere dingen eerst nog te proberen.
Pas als je daarna nog met lege handen staat is het volgens hun de goede volgorde.
Gebruikersavatar
Door kira
#1397050
Osteo hebben we al gehad. Die poot is te vaak gekwetst geloof ik door de onbezonnenheid van haar zelf. Even kort het verloop van de poot kwetsuren. Madame is in Zwitserland van de berg naar beneden gegaan en een paar van die ringen lager beland, vervolgens heeft ze zich zelf nog een keer een kolkend watertje in gestort (dus daarom mag ze nu alleen nog in ned. in vlakke bossen los). Vervolgens heeft ze zich als sandwich laten gebruiken tussen twee volwassen newfy's in. Dat was zeg maar de genadeklap. Die andere dingen hebben we weten te restaureren. De sandwich ook nog een beetje (wel 4 maand gedaan en geen 100%), en nu ontschoot ze ons, sprong over een veel te hoog hekje heen (moet je niet doen als je op leeftijd bent en al een slechte poot hebt, is inmiddels ook al weer 3 maand terug) en dit hersteld dus niet meer helemaal (met drie weken lijnrust loopt ze goed, één sprintje en het is weer zoals het nu is). Ze heeft arthrose in haar voorpoot m.n. in de elleboog. Ze overbelast haar schouder hierdoor. De keus is nu opereren of dit. We doen dus dit. Heb inmiddels van 2 mensen met een oudere hond wat dingen gehoord en die stemmen positief. Daarnaast nog een onderzoek gelezen onder honden / paarden die dit de afgelopen jaar hebben gehad en ook dat was hoopvol. We gaan naar de praktijk van Laarakker toe. Die hebben veel ervaring.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door