Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#139600
Na 3.864.521 keer waarschuwen heeft hij het dan eindelijk toch voor elkaar: Sunday heeft een wesp gevangen.

Ik weet niet of de wesp geprikt heeft, Sunday heeft hem weer uitgespuugd. Hij zit wel steeds te smakken.

Ik heb hem een festini peren ijsje gegeven maar die heeft hij maar voor de helft op. Hij wil verder niets.

Ik kan niet zien of hij geprikt is en zo ja waar.

Wat moet ik doen???
Laatst gewijzigd door Femke op za 07 aug 2004, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#139607
Als je het in huis zou hebben kun je Apis D6 geven, dit is een homeopatisch middeltje, anders weet ik het zo direct niet... :-\
Gebruikersavatar
Door chooky
#139610
Ik zou hem gewoon goed in de gaten houden, misschien even bellen met de DA zodat die ook weet wat de situatie is. Hij is in ieder geval niet in z'n keel of zo gestoken.
Ik denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken hoor.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#139611
Als het in zijn lip is en hij is niet allergies dan is er niets loos. Als hij allergisch is dan kan hij onder de kwaddels komen dikke zachte huid verdikkingen. Als zijn hele kop opzwelt zou ik ook Apis D6 geven, misschien handig om in huis te hebben.
Door Femke
#139612
Nou ik heb de DA gesproken en ze zei dat als het niet plotseling heel erg dik wordt dat er dan weinig aan de hand is. Pijnlijk voor hem maar verder niet gevaarlijk.

Er zit wel een zwelling maar een 'normale'.

Morgen dus gewoon wandelen ;)
Door Lizzy
#139613
Oh oh! Mocht hij een allergische reactie vertonen, dan kun je Apis Melifica D3 geven. En die allergische reactie kun je vaststellen doordat er echt een zwelling ontstaat bij bek, oogleden, neus, etc. etc. Dat kun je echt niet missen hoor! In heel ernstige gevallen kan de hond zelfs in shock raken door een wespensteek en als er een overdreven reactie ontstaat terwijl hij in zijn keel gestoken is, dan kan krijgt hij het natuurlijk vreselijk benauwd. En in die gevallen moet je natuurlijk met de groooootste spoed naar de DA.

Ik zou zelf even afwachten. Ik zou zijn bek gewoon goed in de gaten houden. Eventueel zou je de DA kunnen bellen om te vragen of hij dienst heeft. En misschien (weet ik niet) kun je pro-actief een antihistamine geven? (kun je dan even overleggen).
Door Femke
#139614
Heeft het zin om alsnog Apis D 6 te halen en toe te dienen? Als ik nu de stad in ga moet ik het denk ik over een uurtje kunnen hebben....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#139620
Femke schreef: Heeft het zin om alsnog Apis D 6 te halen en toe te dienen? Als ik nu de stad in ga moet ik het denk ik over een uurtje kunnen hebben....

zou het gewoon proberen, Atjo Westerhuis adviseert: 3x 1 dosis met een tussentijd van 10 minuten, gevolgd door 3x daags 1 dosis, gedurende 7 dagen.
Beterschap :).
Door Femke
#139673
Ben bij een DA (dee-aa) geweest en bij een reformzaak en ze hadden geen van beiden Apis D 6
Ik zal het wel laten bestellen.


Heb wel teatree olie en traumeel druppels meegenomen, voor in mijn medicijnkastje :)
Laatst gewijzigd door Femke op za 07 aug 2004, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#139862
28 jaar geleden werd mij aangeraden om gewoon azijn erop te doen! Het was onze Rottweiler en na 2 uur leek hij net Pluto!
Ze heeft er gelukkig weinig last van gehad!
Door ine
#139935
Elvira schreef: ik las vandaag ergens dat je er tandpasta op moest doen
Dat kan, dat is om de brand er uit te halen. Helpt ook bij muggebeten bij de mens. Zit Menthol in!
Door Lizzy
#139938
Volgens mij heeft het alleen zin om Apis te geven wanneer je een overdreven/allergische reactie (met oedeem) hebt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door