Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tyra
#1395637
Hoi allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen:mijn naam is Annabel,kom uit Rotterdam en heb een amerikaanse stafford teef van 13 maanden:Tyra
Naast Tyra heb ik 2 katten Sven en Franka,2 kanaries Popje en Knopje en 2 aquaria (zee en tropisch).

Heb een tijdje terug zitten lezen op dit forum en besloot mij hier bij te voegen! :D

Ik heb mijn stafford nu ongeveer een maand en zij is in een klein wereldje opgegroeid;flatje 3 hoog,telkens feestjes en werd gebruikt als "hanghond"( om mee op straat te hangen dus).
Mijn vriend en ik hebben besloten haar mee te nemen en te zorgen dat ze een waardig hondenleven kan gaan leiden.
Qua voer kreeg ze 150 gram aldi-brokken met af en toe wat rijst. :-X

Wij wilden niet gelijk in 1 keer stoppen met brokken dus zijn er wat pens,groenten,fruit etc bij gaan geven.
Daarna wat stukjes runderhart en kipfilet.
Vandaag heb ik voor het eerst geen brokken gegeven en heb ik haar 300 gr rodivoer (hart en pens) gegeven en 150 gram runderlap.

Nu ligt ze nadat ze het op heeft,helemaal suf in haar mand...normaal gesproken breekt ze het huis af!
Ze reageert wel als ik wat zeg ofzo maar ben het helemaal niet gewend.
Is dit omdat ze voldaan is of heb ik iets fout gedaan.. of...? :-\

Wil binnenkort "echt" gaan barfen maar leek mij verstandig om het met haar even op te bouwen.

Iemand tips,op/aanmerkingen?

groetjes,
Annabel
Door Mevroi Kruim
#1395639
Lijkt mij een lekker hapje alles bij elkaar, kan me voorstellen dat ze ff voor Pampus ligt na zo'n maaltijd  :D
450 g neemt wel wat meer plek in dan 150 g brok, dat haalt meestal de gekte er wel ff uit. Kortom, ik denk dat ze lekker aan het uitbuiken is.
Op zich denk ik niet dat je iets verkeerd doet. De Rodi is compleet neem ik aan? En je hebt over de afgelopen dagen de brokken afgebouwd en de kvv opgevoerd? Dan zal het toch echt wel de volle maag zijn.
Door Tyra
#1395652
Ja,we hebben ook wel de hoeveelheid telkens opgebouwd hoor..150gr droge brokken is natuurlijk niets...:(

De rodi is inderdaad compleet en brokken dus afgebouwd en kvv opgevoerd.

Dank voor je snelle reactie,maakte me toch wel een beetje zorgen..maar dan kan ik nu gerust toekijken hoe ze uit ligt te buiken. :biggrin2:
Door Tyra
#1395691
Anne in Spanje schreef: Ik denk dat ze zich in alle ernst ligt af te vragen of ze in de hemel is beland nu ze bij jullie is! ;D
hahahaha,dank je voor het compliment:D
Doe mijn best om haar met zoveel mogelijk liefde,aandacht en goede verzorging er weer boven op te krijgen.
Qua uiterlijk gaat het wel wat beter maar helaas duurt geestelijke schade iets langer...
Al is het echt een schat van een beest :smitten:
Door Xada
#1395757
Ik denk ook dat ze gewoon ligt uit te buiken van een goede maaltijd.
Ik hoop dat ze geestelijk ook snel weer er bovenop komt, maar meestal houden ze er wel een tik van over als ze slecht behandeld zijn. Maar als jullie er maar mee kunnen omgaan is het goed.
Door Nynke
#1395758
Welkom Annabel  :) :) :) :)

(ik woon ook in Rotjeknor)

Wat goed dat je Tyra meegenomen hebt om haar een hondwaardig leven te geven !!!  :) 

Ik raad je aan om nog een tijdje kvv te blijven geven, Rodi of een ander merk, dat maakt niet zo heel veel uit, hoewel ik zelf Carnibest een fijn merk kvv vind  ::) en dan lekker wat barfproducten bij te geven  :) :) zodat Tyra gewend raakt aan diverse smaken en ook langzaam aan wat botwerk  :) :)  en als ik jou was, gaf ik geen orgaanvlees bij de Rodi, liever spiervlees  :), orgaan zit al genoeg in de kvv    :-\
Door Tyra
#1395765
@Xada: Waarschijnlijk zal ze er idd altijd wel een tik aan overhouden ja...
Bepaalde dingen zijn wel "af te leren",de riem omdoen vindt ze bv doodeng.
Harde geluiden en mensen die op haar af komen en haar zomaar aan wil halen,moet ze ook niets van hebben.
Maar daar is wel overheen te komen met geduld.

Kinderen kunnen echt doen wat ze willen,vind ze helemaal geweldig en ondanks haar *afschrikkende* ras,is ze in de buurt heel erg geliefd.
Met andere honden is ze super en 1 grote stuiterbal omdat ze met alles en iedereen wil spelen.

@Nynke: Leuk dat je ook in r'dam woont...waar woon jij?
Ik in Blijdorp.
Was eigenlijk van plan om s'ochtends kvv te blijven geven en dan s'avonds barf.
Te beginnen met vlees, kippenvleugeltjes etc (zacht bot)
Door Alba
#1396177
Wat ben ik blij voor Tyra dat jullie haar hebben meegenomen! Jullie klinken mij als véél betere baasjes in de oren! Ik wens jullie ontzettend veel plezier van Tyra, de kleine probleempjes gaan vanzelf over met veel liefde en aandacht. Gaan jullie ook op cursus met haar?

Onze pup heeft een tijdje terug bedacht dat ze haar tuigje niet meer omwil, wij hebben een tuig wat over haar hoofd heen moet. Op zich vind zij het dus niet eng, meer uitproberen, maar misschien heb je er wel iets aan. Ik heb haar toen geleerd dat we niet eerder weggaan dan dat zij in elk geval stil blijft staan als ik het tuig omdoe maar tegenwoordig hou ik het tuig omhoog en doet ze zelf haar hoofd erdoor. In het begin keek ik dan niet naar haar (geen aandacht, want aandacht is leuk. Ze heeft nu geleerd dat ze maar beter mee kan werken dan gaan we het snelst iets leuks doen). Bij Tyra kan je misschien op een soortgelijke wijze iets proberen, dat ze leert dat de halsband om haar keuze is en niet iets engs wat 'opgelegd' wordt. En natuurlijk volgt er tegenwoordig iets leuks als de halsband om is!
Door Tyra
#1396425
Tyra is inderdaad "hersteld" ja! :biggrin2:

We zijn na 1 week met haar op cursus geweest in schiedam waar ze speciaal cursussen aanbieden voor deze rassen.
De trainer vond ze eerst doodeng maar had haar al snel omgekocht met frikandellen ::)
Training gaat best goed (voor een hond die nooit wat geleerd heeft),al wurmde ze zich vorige week uit haar tuigje en liet zich niet meer vangen.
Niet omdat ze het eng vond,nee hoor,gewoon om heel de groep op te jutten.
*was erg blij dat mijn vriend met haar liep zodat HIJ werd uitgelachen in plaats van ik ;D :D*
Door 202Spots
#1396602
Tyra schreef: Wij wilden niet gelijk in 1 keer stoppen met brokken dus zijn er wat pens,groenten,fruit etc bij gaan geven.
Daarna wat stukjes runderhart en kipfilet.
Vandaag heb ik voor het eerst geen brokken gegeven en heb ik haar 300 gr rodivoer (hart en pens) gegeven en 150 gram runderlap.

Iemand tips,op/aanmerkingen
Fijn dat Tyra jullie als nieuwe baasjes heeft!!
Houd er wel rekening meer dat er in de rauwe dingen die je er nu bij geeft, geen bot zit...de bot/vlees verhouding moet
'n beetje kloppen voordat je hier TE lang mee door gaat.
Is haar ontlasting stevig genoeg?
Door pieterendiaan
#1396623
Wat onzettend goed van jullie zeg!
Je woont trouwens heel dicht bij het islam centrum in rotterdam, daar kun je kippennekken en allerlei andere barf dingen kopen (mocht je dit nog niet weten).
Heel veel succes en geluk met Tyra, en goed dat jullie nu al op training zijn!!!
Door Tyra
#1396658
202Spots schreef: Fijn dat Tyra jullie als nieuwe baasjes heeft!!
Houd er wel rekening meer dat er in de rauwe dingen die je er nu bij geeft, geen bot zit...de bot/vlees verhouding moet
'n beetje kloppen voordat je hier TE lang mee door gaat.
Is haar ontlasting stevig genoeg?
Ze heeft nu ook al een paar keer kapotgeslagen kippenvleugeltjes op en haar ontlasting is goed gebleven daarop.
Maar tnx voor de tip :)
Door Tyra
#1396660
diana&pieter schreef: Wat onzettend goed van jullie zeg!
Je woont trouwens heel dicht bij het islam centrum in rotterdam, daar kun je kippennekken en allerlei andere barf dingen kopen (mocht je dit nog niet weten).
Heel veel succes en geluk met Tyra, en goed dat jullie nu al op training zijn!!!
Ja,heb toevallig vandeweek ff op zijn site zitten kijken,ziet er goed uit!
Helemaal handig dat hij een online barf-bestelformulier heeft.
Ga er snel heen:)
Maar iig bedankt ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door