Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rheawithpixels
#1395413
Hoi,

Onze hond is 18 maanden en krijgt verdeeld over de dag 3 porties eten van 200 gram. Toen ze vorig jaar na haar eerste loopsheid in een schijndracht raakte, stopte ze volledig met eten. (Ze kreeg toen nog brokken). Op aanraden van de DSZ hebben we haar toen pensblokjes gegeven en dat ging goed. Langszaam zijn we toen overgegaan op volledig rauw eten. Dit hebben we eigenlijk zo gedaan tot ze in september na haar loopsheid last van haar darmen kreeg. Daarna volgde er gelijk een vakantie waarop we haar Carnibest hebben gegeven en heeft ze een week of 2 gele ontlasting gehad (door de rijst in de CB). Omdat pens eigenlijk niet zoveel voeding bevat, geven we haar dat niet meer 's ochtends. We laten haar eerst uit en dan produceert ze een goeie stevige drol. Maar als we haar 's middags uitlaten en ze moet dan toevallig poepen is het dun. We hebben nu van alles geprobeerd. De maaltijd sochtends overslaan en alleen smiddags, sochtends juist wat meer bot geven....alleen spiervlees van licht verteerbare dieren als kip en kalkoen..het maakt niets uit. Het lijkt er wel op dat ze 's ochtends geen rauw vlees kan verteren. De pens ging eigenlijk altijd goed...Maar 7 dagen in de week 200 gram pens sochtends lijkt me ook niet goed of wel?

Wie heeft er tips?
Door Anthraciet
#1395417
Waarom geef je je hond 3 maaltijden per dag? Waarom niet gewoon 1 maaltijd en dan 's avonds bijvoorbeeld?

Mijn honden krijgen vanaf een maand of 6 al 1x per dag eten en dat gaat prima.
Het zou best kunnen zijn dat de darmen van slag raken door een paar keer per dag een heel klein hapje.... heb je het al eens geprobeerd om alleen avondeten te geven?
Door rheawithpixels
#1395454
Dat we 2 keer per dag eten gaven, zat ze al te smeken om eten. We hebben er namelijk een eet-grage pup bij van inmiddels 6 maanden en dat gedrag heeft ze overgenomen. Ze vind het ook niks om in 1 keer een grote maaltijd te eten. Ik heb het wel verkeerd opgeschreven trouwens. 'savonds krijgt ze wel 300 gram en de andere momenten 150 gram. Het is meer dat ze gewoon op haar "nuchtere" maag in eens geen vlees meer kan hebben terwijl het altijd goed is gegaan  :-\

Dus misschien de avondmaaltijd opschroeven naar 400 gram en dan nog kleinere porties doen...kijken hoe ze reageert dan.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1395466
als je vaker voedt dan is je hond ook niet voldaan en kan die id honger/trek blijven houden...
geef je in 1 keer zijn maaltijd dan zijn ze veel voldaner..
dan geef je als de pup eten krijg, de andere een eitje oid..
hoe vaak geef je je pup nu te eten, toch geen 3x meer..
en waarom vondt ze 1x per dag eten niks..
Door rheawithpixels
#1395486
Het zijn OES-en...dat zijn zulke verrekte lastige eters  ;D Behalve de vlees-etende dan  :biggrin2:

Afbeelding

Zit wel wat in wat je schrijft. De kleine krijgt inderdaad nog 3 keer per dag, want ze is een enorme veelvraat en ook superenergiek. Maar net even in de groep gegooid en we gaan het vanaf morgen eens proberen hoe ze beide reageren op 2x per dag eten. Kunnen we inderdaad tussen de middag voor het idee wel wat zuivel of een eitje geven.
Door rheawithpixels
#1395517
Thanx! Het is ook een heerlijk hondje  :biggrin2:
Die van jou ook hoor  :D. Groenendaler is prachtig...mijn buurvrouw had er eentje.

We gaan het morgen proberen. Denk dat het wel eens kan helpen bij die kleine ook want die wil 's nachts nog wel eens een poepie doen en dat kan wel eens die maaltijd van 's middags zijn bedenk ik me  :-[

Ik zal het je even laten weten via een PB hoe het gaat.

Thanx!
Door rheawithpixels
#1395550
Beter te druk, dan te rustig  ;D
Onze oudste heeft geen goede bodem gehad en is altijd heel erg rustig geweest (ook toen ze pup was). Pas nu na een jaar barfen, merken we dat ze echt lekker in haar vel begint te zitten. Vandaar ook dat vasthouden aan 3 maaltijden per dag. We zaten zo in het ritme om haar tekortkomingen aan te vullen. Maar goed, haar lichaam geeft nu eigenlijk aan dat haar motor op volle toeren draait en we normaal kunnen gaan doen  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door