Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lianneke
#1395151
Hallo,

Hoe leer ik mn pup (bijna 4 maanden ) te kauwen??????????
Alles gaat hap slik naar binnen, kippenekken, kipkluiven, alleen geiteribben kauwde ie wel op al heb ik het laatste stuk weggenomen omdat ik bang was dat ie dat ook naar binnen zou slikken.
Als ik het vasthou hou ik geen vingers over ben ik bang. Heeft al een keer in mn duim gebeten. :-\ :-\ :-\
Groetjes, Lianne

Afbeelding
Door Alba
#1395155
Hoewel ik bij lange na geen expert ben, denk ik dat je met het geven van grotere dingen de pup 'dwingt' te kauwen. Dus bv een kipkarkas ipv kippennekken. Je geeft aan dat hij bij de geiteribben wel knaagt, gewoon omdat hij het niet in 1 keer naar binnen kán duwen. Als ze van het kipkarkas het laatste stukje ineens doorslikken hoeft het ook geen ramp te zijn, dat verteert wel maar geitenribben zijn geloof ik best wel hard dus daar zou ik ook voorzichtig mee zijn!

Als je niet wil dat hij het hele karkas in 1 maaltijd eet kan je halverwege ruilen en even terugwegen hoeveel hij al op heeft. Karkas terug in de koelkast en de volgende maaltijd weer geven.

Hopelijk kan je er al iets mee, maar er komen vast nog meer antwoorden van veel wijzere mensen!
Door pieterendiaan
#1395172
[quote="lianneland"]

Als ik het vasthou hou ik geen vingers over ben ik bang. Heeft al een keer in mn duim gebeten. :-\ :-\ :-\
Groetjes, Lianne

Afbeelding
[/quote]

washandje om je handen doen... doet een stuk minder zeer.. ik weet niet hoe ver hij al met barf is maar ik vind persoonlijk eendennekken niet zo heel hard, en die zijn vrij lang. die kun je veilig vasthouden...
Door Lizzy
#1395173
lianneland schreef: Hallo,

Hoe leer ik mn pup (bijna 4 maanden ) te kauwen??????????
Alles gaat hap slik naar binnen, kippenekken, kipkluiven, alleen geiteribben kauwde ie wel op al heb ik het laatste stuk weggenomen omdat ik bang was dat ie dat ook naar binnen zou slikken.
Als ik het vasthou hou ik geen vingers over ben ik bang. Heeft al een keer in mn duim gebeten. :-\ :-\ :-\
Groetjes, Lianne

Afbeelding
Je houdt het dus nog steeds vast? Ik zou beginnen met dat niet meer te doen. Sommige honden/pups worden daar alleen maar feller van en gaan erger schrokken. Ik zou pup ergens rustig alleen neerzetten en hem zijn voer geven. Zorg dat je hem wel kunt zien maar verder alleen laat.

En geef dus vooral vleesbotten die hij niet in 1 keer in kan slikken. Bijvoorbeeld parelhoenkarkas of konijnkarkas en anders hele prooidieren (kip, eend, konijn, parelhoen, haas, etc) of grote delen daarvan. Als hij dat allemaal goed weg krijgt en goed verteerd, dan kun je ook botten van grotere dieren gaan geven.
Door Boez
#1395185
Daarbij kauwen honden niet zoals mensen, ze kraken zodat het naar binnen kan maar vermalen het niet. Daar hebben ze ook het gebit niet voor.
Door Happy Tail
#1395195
Volgens mij heb je een vrij grote pup/ras

Dan is een kippen nekkie natuurlijk echt hap slik weg werk.  Als hij er verder geen last van heeft dan is dat de maat die hij weg kan werken, hier wordt alleen maar gekauwd als er iets op maat gemaakt moet worden; past het dan is het weg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door