Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#1394698
Pluto, onze jack russel heeft heftige epilepsie en gebruikt daar phenobarbital voor. De dierenarts weet dat mijn honden barfen en vindt ze er ook goed uitzien. Maar ik gaf ze hun complete maaltijd in 1x s'avonds omdat ze dan een behoorlijke portie hebben ( tusssen de 150 en 200 gram). Nu moet Pluto 2x per dag zijn medicijnen en dus ook 2x per dag eten, volgens de dierenarts iets met koolhydraten. Nu krijgt hij s'morgens een zuurdesem boterham met honing en een wisselend zuivelproduct ( huttenkase, schapenkaas, geitenkaas, yoghurt). Kan ik hem ook een keer iets anders geven en zo ja wat dan?
Hij krijgt ook zijn groentemix s'morgens.

Bedankt voor de hulp
Door 202Spots
#1394852
Ik heb 2 honden gehad met seizures, en je hoeft echt geen brood te geven hoor.
Je kan ook de maaltijd in 2 verdelen, en inplaats van 1 grote maaltijd 2 kleinere.
of s'morgens 'n happie van cottage cheese  of yohurt met  fruitmix en wat gemalen nootjes/pitjes/zaadjes mix
en s'avond de gewone maaltijd.
Groentemix zou ik door de vleesbotmaaltijd doen.
Good Luck!
Door Lizzy
#1395119
Waarom zou je koolhydraat moeten geven aan een hond met epilepsie? Ik zie het idee niet? Je kunt overigens wel zoete aardappel door de groentenmix mengen. Of pompoen. Dat bevat gezond en bevat ook wat koolhydraat (maar niet teveel).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1395147
[quote="Lizzy"]
Waarom zou je koolhydraat moeten geven aan een hond met epilepsie? Ik zie het idee niet? Je kunt overigens wel zoete aardappel door de groentenmix mengen. Of pompoen. Dat bevat gezond en bevat ook wat koolhydraat (maar niet teveel).
[/quote]

Om een te sterke daling van de bloedsuikerspiegel te voorkomen. Met het idee erachter dat de hond tijdens de dalwaarde een aanval kan krijgen.  Hier maakte het overigens geen verschil, maar er zijn wel honden bij wie de aanvallen tijdens aktiveit plaatsvinden en bij die honden zou het baat kunnen hebben.
Door ashley
#1395156
Pluto krijgt inderdaad zijn aanvallen tijdens activiteit vandaar dat hij dus 2x per dag moet eten. Maar als ik zijn dagportie verdeel gaat ie s'avonds enorm "zeuren" dat ie nog honger heeft.....Vandaar dat ik hem s' morgens dan een heel klein beetje kvv geef met zijn groente en zuivel. Dan heeft ie in elk geval iets binnen en blijft dus wss zijn bloedsuikerspiegel op niveau.
Door Alba
#1395162
Zijn er niet dingen die als vulling kunnen dienen om zijn maagje lekker te vullen maar die niets bevatten? Bijvoorbeeld long? Dan zou je de maaltijden even groot kunnen maken en gaat hij niet zo snel zeuren, maar heb je ook meer zekerheid wat betreft zijn bloedsuikerspiegel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1395166
[quote="Alba"]
Zijn er niet dingen die als vulling kunnen dienen om zijn maagje lekker te vullen maar die niets bevatten? Bijvoorbeeld long? Dan zou je de maaltijden even groot kunnen maken en gaat hij niet zo snel zeuren, maar heb je ook meer zekerheid wat betreft zijn bloedsuikerspiegel.
[/quote]

Daar gaan ze bij overmaat errug raar van poepen hoor :-\ 
Door Alba
#1395328
[quote="Angelique"]
Daar gaan ze bij overmaat errug raar van poepen hoor :-\ 
[/quote]

Hihi, ik had ook niet 't idee dat het baasje van Pluto hem direct een halve long zou geven ;), maar als het in kleine hoeveelheden als vulling zou kunnen dienen...? Of misschien hele andere dingen die hetzelfde effect geven (vulling maar weinig calorien)? Long kwam bij mij op omdat dat eigenlijk het enige is waarvan ik weet dat 't weinig bevat :-[, dus ik dacht misschien weten de ervaren BARFers iets? Kan me namelijk voorstellen dat een zeurende hond heel vervelend is, maar eentje die toevallen krijgt is nóg erger...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door