Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1393900
aan gezien mijn hond stukken vlees niet eet en allen gemalen vlees eet zo al kvv wat ik nu geef, wil ik nu zelf kvv gaan maken.
maar ik weet niet zo goed welke vleesmolen ik moet hebben.

nou heb ik op marktplaats gekeken en daar zag ik er 1 staan die me goed leek dat was een porkert 10 is die groot genoeg om kippen karkassen mee te malen en anderen kleinen dieren ?

ook hebben ik hier ergens een link gevonden naar een site waar ze vleesmolens nieuwe verkopen en daar zag ik ook het merk westmark staan. de grooste die ze daar van hadden was 10. maar ook porkert en daar was de kleinste 22 en je had ook een 32.

nu vraag ik me af welke ik het beste kan nemen.

ik had wel al gezien dat ze wel voor de porkert grooter en kleiner onderdelen hadden maar niet voor de westmark, dus wou ik eigelijk al voor de porkert gaan. maar dan moet ik wel zeker weten dat ik de goeden heb.

kunnen jullie mij daar iets over vertellen ?
#1393972
Ik heb zelf sinds een paar dagen een Porkert 22, en daar verdwijnt een kipkarkas moeiteloos in en doorheen. (Ahum, had wel mijn vriend aan de zwengel gezet, maar die begon pas te piepen toen ik hem een heel konijn liet porkeren. Wat trouwens ook prachtig fijngemalen aan de andere kant eruitkwam.) Let er wel op dat je het standaardschijfje van 4 mm vervangt door een schijfje van zo'n 12 - 14 mm, anders maal je de molen wel degelijk kapot. Maar dat zou je met alle andere merken ook hebben.

Onze barfweigeraar Scotch eet zijn bak helemaal leeg sinds we zijn maaltijden door de Porkert jagen, en het scheelt niet veel of hij sloekt zijn bak mee naar binnen. Je gaat dus geweldig veel plezier hebben van zo'n apparaat, welk merk je ook neemt! Succes!
#1394503
[quote="jasmijn"]
ik denk nu dat ik voor de porkert 22 ga, ik ben wel blij dat ik niet de 32 hoef,
en dan bestel ik gelijk een schijfje van 14 mm er bij bestellen.

en dan hoop ik dat ik snel weer zelf sammen kan stellen, alleen dan nu wel gemalen  :biggrin2:
[/quote]
heb jij toevallig een link waar jij de porkert gaat bestellen? Ik zit er namelijk ook over te denken..
#1394702
[quote="Bennie"]
Ik zie mijzelf geen honden barf malen met een maatje 10, wellicht zijn mijn honden een maatje te groot of ben ik te ongeduldig.
[/quote]
Er zit ook een veel kleinere vulopening in de 10.
De 12 is dan een betere optie.
Maar de 22 en vooral 32 zijn echte krachtpatsers en zeker qua gewicht.
Belangrijk ook is om de molen na iedere schoonmaakbeurt grondig in te vetten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door