Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door IzMi
#1394125
Na maanden lang blaasproblemen met onze kat gaat het nu eindelijk beter!
Maaaaar... hij plast nog steeds kleinere plasjes dan zijn broer en gaat ook nog meer naar de bak.

Ik vraag me af of iemand nog tips heeft om te zorgen dat een kat beter zijn plas kan ophouden/opsparen..
Wij weten het niet echt! We zijn allang blij dat hij niet meer overal (bloed) plast en dat hij zo goed als niet meer naast de bak plast.
Maar 100% is het nog niet!...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1394200
ot heeft ook kleinere plasjes dan sien, dus ik denk dat dat niet gelijk en alarmerend iets is. tenzij de plasjes echt maar een paar drupjes zijn.
Door Mevroi Kruim
#1394278
Kan idd ook gewoon een individueel verschil zijn. Als hij evenveel plast en er verder geen last van heeft zou ik me niet druk maken. Na een periode van blaasontstekingen kan het een tijd duren voordat alles weer normaal werkt, dat zie je bij mensen ook, die moeten dan weer opnieuw leren hoe het voelt en hoe lang ze de plas kunnen ophouden.
Door IzMi
#1394499
Bedankt voor de reacties!!

Het ging de laatste tijd wel wat beter hoor, gewoon de grote van een.. tsja van wat eigenlijk.. ;)!
De één plast behoorlijke grote, maar die plast ook maar 2 x per dag ofzo. Met de ander gaat het sinds eind augustus wat beter met hier en daar een terugval. Maar de laaste weken gaat het best goed! Maar goed we kijken het wel even aan...
Soms plast hij nog wel eens drupjes..

Hij krijgt genoeg vocht binnen, volledig BARF en hij krijgt druppels van Phytonics die we in een spuitje met water geven. Twee keer per dag 10ml. En daarbij wat hij uit het voer haalt natuurlijk..
Door IzMi
#1394919
[quote="yuki11"]
Wat fijn dat het beter gaat met miyuki!!!!  :circle:
[/quote]

Zeg dat! Hij wordt volgende week alweer een jaar. En hij is vanaf een maand of drie tot voor kort ziek-ig geweest.
Ondanks dat zijn plasjes soms nog wat aan de kleine kant zijn, en soms ook drup-matig! Gaat het een stuk beter...
Hij plast nauwelijks nog buiten de bak, wat hij eerst bijna alleen nog maar deed..... Dus dat alleen al is ZOOO fijn.
Kan bijna niet geloven hoe het is geweest al die maanden en hoe we gewoon 'vrolijk' door zijn gegaan, terwijl het zo`n drama was.
Maar nu vooral gewoon blij om het feit dat het beter gaat! En in de hoop dat dit voorlopig zo blijft!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door