Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#1393938
Vanuit het buitenland waarschijnlijk een virusje opgepikt en twee van onze honden hebben op dit moment kennelkuch.  Rosa sinds eergisteren en Billy sinds vandaag. Ze krijgen al een hoestdrankje maar hoe zat het ook alweer met andere hulpmiddelen?

Rosa kucht het hardste en geeft ook het meeste slijm op, Billy iets minder. Ik heb ze allebei Bisolvon gegeven maar er zijn vast nog meer middeltjes waardoor het leed verzacht wordt.

Echt ziek zijn ze ook weer niet alhoewel Roos vanmorgen niet wilde eten. Voor de rest zijn ze levendig als altijd. Het leed moet eigenlijk met een paar dagen geleden zijn want over krap anderhalve week verwachten we een nestje.
Door Lizzy
#1393959
Ik geef ze zelf tabletten Tussistin van VSM. Die plet ik tussen twee eetlepels en dat poeder gooi in in hun bek. Verder geef ik vitamine C (tijdelijk). Voor Billy denk ik dat je beter Ester C kunt geven. En verder vind ik Echinacea Extra Forte van Bloem heel goed. Daar zit Plantago en Cat's Claw in en dat werkt ontstekingsremmend, werkt gunstig op de luchtwegen en verhoogt de weerstand.

Ik hoop dat ze gauw weer beter zijn. Voordat de puppies komen!
Door Decibels
#1393964
Erna schreef: Vanuit het buitenland waarschijnlijk een virusje opgepikt en twee van onze honden hebben op dit moment kennelkuch.  Rosa sinds eergisteren en Billy sinds vandaag. Ze krijgen al een hoestdrankje maar hoe zat het ook alweer met andere hulpmiddelen?

Rosa kucht het hardste en geeft ook het meeste slijm op, Billy iets minder. Ik heb ze allebei Bisolvon gegeven maar er zijn vast nog meer middeltjes waardoor het leed verzacht wordt.

Echt ziek zijn ze ook weer niet alhoewel Roos vanmorgen niet wilde eten. Voor de rest zijn ze levendig als altijd. Het leed moet eigenlijk met een paar dagen geleden zijn want over krap anderhalve week verwachten we een nestje.
dat hoop ik ook voor je....want hele jonge pups met kennelkuch is een ramp...
Door Erna
#1393970
Decibels schreef: dat hoop ik ook voor je....want hele jonge pups met kennelkuch is een ramp...
Yep. Ik geef ze tot maandag met deze middeltjes en als het dan niet over is ga ik toch ff naar de dierenarts voor een andere aanpak. Volgende week vrijdag verwachten we een nest van Amber, als het al zo lang bijft zitten want ze ploft bijna.

Een week later verwachten we het nest van Cees maar dat is nog wat verder weg. De andere jonge honden ga ik uit voorzorg ook maar wat weerstandverhogends geven.
Door Lil
#1394037
ow pups op komst, ja dan ik me je vraag voorstellen. Ik zou ook oppassen...

Wilde net antwoorden Cayley is net van de kennelhoest af (en daar heb ik weinig aan gedaan, wat okugest en probiotica tegen de diarree en overgeven en een kinderhoestdrankje tegen het hoesten) en Boris lijkt nu te beginnen. Laat ze hier uitzieken, maar niet als er pups op komst zijn. De pup van mijn vader had het ook en die is in tegenstelling tot de volwassen honden wel even langs de da geweest. Het beestje was ook veel zieker dan de volwassen dieren hier  ;)
#1394054
De laatste keer dat een van onze honden het had, heb ik Laryngovetsem van VSM gegeven en dat werkte toen goed!


Ik hoop dat ze er snel vanaf zijn, met pups in aantocht wil je zoiets niet hebben lijkt me :-\
Door Erna
#1394079
Ze zijn nog niet doodziek van de kuch dus dat is gunstig. Ze hebben zonet allebei de tabletten en de druppels gehad en Melon en Joost (de andere 2 kleintjes) hebben ook druppels gehad. Even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen maar we hebben nog ff tot de pups er zijn. Vooralsnog zie ik geen reden om naar de DA te rennen maar het moet wel binnen een paar dagen stukken minder worden want anders ga ik wel.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1394080
Ik zou ook niet te lang aankijken. Hooguit inderdaad een paar dagen.
Ik heb zelf een pupje gehad die een infectie had aan de luchtwegen.
Ik had haar al opgegeven, ze was toen 2 weken, maar de DA wou toch nog AB proberen. Na 2 1/2 week was ze er eindelijk weer bovenop en nu is ze nog steeds bij mij. Later heeft ze het nog een keer gehad, ook weer bijna 2 weken aan de AB. Ze blijft er toch gevoelig voor.
Afkloppen, maar we zijn er nu alweer bijna 7 maand vanaf.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1394081
nog ff een vraagje, zijn je honden ge-ent tegen kennelkuch?
Als dit namelijk niet zo is, kunnen ze (nadat de symptomen verdwenen zijn) nog 6 weken besmettelijk zijn voor andere honden.
Als ze wel ge-ent zijn is dit niet van toepassing.
Door Erna
#1394096
choopy schreef: nog ff een vraagje, zijn je honden ge-ent tegen kennelkuch?
Als dit namelijk niet zo is, kunnen ze (nadat de symptomen verdwenen zijn) nog 6 weken besmettelijk zijn voor andere honden.
Als ze wel ge-ent zijn is dit niet van toepassing.
Nee mijn honden zijn niet gevaccineerd voor kennelkuch en dat zullen ze in de  toekomst ook niet zijn. Geen van mijn honden is ooit gevaccineerd voor kennelhoest. Deze keuze is overigens weloverwogen en doordacht genomen.

Ik maak me ook absoluut geen zorgen over het verloop van de kuch voor de honden die het nu hebben. Het komt alleen wat beroerd uit met een nestje op komst.
Door evenstar
#1394121
Ik ent ook niet tegen kennelhoest en heb nu al 2x kennelhoest in huis gehad terwijl er puppen lagen van 1 week oud.
Gelukkig hebben zij het nooit gekregen maar ik zorg wel dat de weerstand van moeders goed blijft door Echinacea Extra Forte van Bloem te geven. Volgens mijn DA heeft moeders genoeg antistoffen in de melk zitten vooral als ze ooit een keer geent zijn.
Zij zegt ook dat de kennelhoest net als de griep bij mensen elke keer veranderd.


Ik hoop dat het meevalt en de honden er gauw van af zijn want als je een nestje verwacht zit je hier al helemaal niet op te wachten sterkte er mee
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door