Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Oetoort
#1393641
Hebben we gegeven, joh.... :o

De botten die ze overlieten waren zo scherp als messen. NIET geven dus. Je kon er iemand mee doodsteken zo scherp.
Leek wel een geslepen bot uit de prehistorie.

Ik heb Rottweilers en die lieten dit liggen  ??? blij dat ik ze gevonden heb, maar ik kan nu dus heel wat kilootjes weggooien  :-[
Runderkopvlees is zelfs nog zachter, dus let aub op !!!!

groetjes, Yvonne
#1393828
daarom wordt er hier afgeraden om botwerk van volwassen, grote dieren te geven, waar dus ook een schaap onder valt!
logisch dat kopvlees zachter is dan bot van een schaap, maar je hoeft niet alles weg te gooien, snij het bot van het vlees...
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 19 okt 2009, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#1393862
Het is al zo vreselijk vaak verteld....geen botten van volwassen lam/schaap maar alleen de jongere exemplaren tot een maandje of 9....liefst jonger.
Ik zou de tanden/kiezen meteen inspecteren op eventuele beschadiging met dit soort loeiharde botten.
Door tieneke
#1393864
vanaalst schreef: daarom wordt er hier afgeraden om botwerk van volwassen, grote dieren te geven, waar dus ook een schaap onder valt!
logisch dat kopvlees zachter is dan bot van een schaap, maar je hoeft niet alles weg te gooien, snij het bot van het vlees...
Ik heb pas een half lam/schaap van alle botten ontdaan omdat ik ze veel te hard vond....ben effe 2 dagen bezig geweest met mijn lamme zere klauw  :-X
Ik koop dus nooooooit van mijn leven meer zogenaamd lamsvlees wat jong is  >:(
Eerst zien qua afmeting en dan pas geloven.
#1393903
Voordat ik iets geef, zet ik altijd even de slagershakmes erin. Komt hij erdoor is het te eten, krijg ik een terugslag alsof ik op een klinker sta in te meppen, dan is het inderdaad het fileermes pakken en het vlees eraf snijden. Ga het niet mijn honden voorschotelen in ieder geval. Geef alleen nog maar lams/geitenribben als het de tijd van het jaar is. De kans dat je oudere zooi meekrijgt is nu te groot.
Door Bennie
#1393917
Als het te hard is, zijn ze er  te lang mee bezig, dan neem ik het in, omdat Kayla anders haar tanden slijt. Azul laat te hard bot sowieso voor wat het is. Honden zijn niet dom, zie de scherpe stukjes die blijven liggen, maar ze hebben wel nogal wat tandslijtende manieren om te hard bot te verwerken ;).
Door tieneke
#1394681
vanaalst schreef: sommige honden zijn dan waarschijnlijk wel dom, die lagen met een geperforeerde maag/darmen op de ok..
giga verstoppingen komen er ook van..
Hier zouden ze het gewoon opvreten met alle gevolgen van dien.
Door tieneke
#1394708
Bennie schreef: Wat doen ze dan met een lamskop?
Die vreten ze met huid en haar helemaal naar binnen ...bij Tinus moet ik zelfs de stukken/stukjes kaak met gebit van het lam op tijd weghalen voor hij ze opvreet/inslikt.Het zijn met recht varkens!
Door Bennie
#1394712
:D
Hier blijven de kaken en tandjes netjes liggen, samen met wat scherpe stukjes. Als ze alles helemaal  opvraten zou ik ook wel beter op m'n tellen passen ja.
Door tieneke
#1394747
Bennie schreef: :D
Hier blijven de kaken en tandjes netjes liggen, samen met wat scherpe stukjes. Als ze alles helemaal  opvraten zou ik ook wel beter op m'n tellen passen ja.
Vanavond hadden ze een volle bak met pens,konijnenpoten en groenten...Tara zoog de bak in een paar seconden leeg,ze kauwde amper  >:(
Tinus moeten we hierna beschermen tegen zijn inhalige zus die naar zijn bak staat te loeren,hij proeft net iets meer maar ook bij hem is het tikwerk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door