Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1392073
Goedemorgen!

Eergisteren heb ik DJ voor het eerst een stuk kip gegeven met botjes, 1 klein stuk zo groot als een kipfilet. Eens om te kijken hoe hij er op zou reageren. Dat ging goed, geen rare ontlasting o.i.d. Gisteravond heb ik hem twee van die stukken gegeven, de eerste gleed zo naar binnen en de tweede werd 2 sec. op gekauwd en was ook weg. Hij schrokt nogal :(. Vanmorgen trof ik een geel plasje uitgespuugde troep aan in de hal, wat is dit? Maagzuur wat omhoog is gekomen? Waar komt het door?

Het was wel spannend, zo'n eerste keer met bot! :) Omdat DJ zo schrokt, kan ik hem dan beter een halve kip geven, of een kippenpoot? Zo dat íe 'm niet in één keer naar binnen kan werken.

Groetjes Ellen.
Door Nynke
#1392075
hoe oud is Doerak ? 

Als een hond schrokt, kun je hem inderdaad beter hele grote stukken geven  :)  of, bij een beginnend barfer, zo klein dat het niet vast kan komen te zitten  ;)
Door sandrra
#1392250
Je zou idd grotere stukken kunnen gaan voeren. Of t evtueel vasten houden.
Mazoe gooide in t begin soms ook wat spuug ( was ook geel) met klein stukjes bot eruit. Haar maag moest nog leren te verteren.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1392431
T gaat inderdaad over DJ ;D. T was geel en er zat verder geen bot in, dus het lijkt me goed verteerd. Ik laat DJ ook wel eens een pensstaafje uit mijn hand kauwen maar hij wil het zo gauw mogelijk uit mijn hand trekken, bij hem werkt dat averechts. Ik probeer hem in alle rust te laten eten maar ik krijg het er nog niet uit... Hij heeft al een grote ronde steen in zijn bak waardoor het wat beter gaat. De volgende keer zoek ik een groter stuk uit!

Doerak krijgt nog Farmfood brokken en regelmatig kvv, kan hij dan al bot verteren? Of moet hij dan toch wel fulltime kvv-er zijn ;D?

Bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1392470
die grote ronde steen heeft al bij een paar honden de voortanden gekost..
maar daar ging je vraag niet over, ik zou je hond grote stukken aanbieden zodat ie wel kauwen moet..
verder zou ik stoppen met de brokken, en het houden op de kvv en barfdagen...
Door DJ_Doerak_Tucker
#1392750
die grote ronde steen heeft al bij een paar honden de voortanden gekost..
Hij eet er alleen omheen, duwt hem met zijn neus aan de kant. Daar let ik absoluut op :), wel bedankt voor de oplettendheid ;).
Door Happy Tail
#1393008
hoe wil je dat schrokken zien, ik denk namelijk gezien de grootte van je hond en de (niet) grootte van de kipfilet dat het gewoon een hap slik weg hapje was.....dus helemaal niets ernstigs toch? hier gaan altijd zo groot mogelijke stukken erin.

dat gele is gal; de maag was dan te leeg. kan zijn dat je hond op dezelfde tijdstippen te eten krijgt en al gal gaat produceren daardoor.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1394691
Ja het klopt dat de honden hier op vrij vaste tijdstippen eten krijgen, al proberen we dat zo veel mogelijk te variëren, maar i.v.m werk is het 's ochtends vaak rond dezelfde tijd. Hij heeft verder nog nooit gal gespuugd en naast die kip heeft hij zijn gewone maaltijd (carnibest) ook gehad.

Wat betreft het schrokken, ja dat stuk was ook te klein en slikt íe zo naar binnen, maar hij schrokt zijn eten altijd naar binnen. Niet rustig eten, maar echt het eten zo snel mogelijk naar achteren gooien zeg maar.  Dat is op zich niet zo'n probleem, alleen als ik hem grotere stukken bot wil gaan voeren zal hij toch moeten leren dat het niet zo snel mogelijk naar binnen gewerkt hoeft te worden toch?
hier gaan altijd zo groot mogelijke stukken erin.
Ook stukken bot? Ben gewoon even nieuwsgierig hoor, 't is voor mij ook allemaal nieuw! ;)
Door sandrra
#1395421
Khami schrokte ook altijd maar sinds zij grotere stukken om krijgt knipt ze alles netjes.
Spiervlees wilt madam klein en eet dan alles rustig op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door