Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door smurfie
#1389988
Ik wil ook beginnen met haaks barf, ik heb een chi van 9 maanden en geef hem momenteel farmfood he en versvlees, kan ik overschakelen met beetjes naar h.b.? en als ie eenmaal dit eet 4x per 3 weken ander vlees, moet je dan nog bijvoeden? ik bedoel brokken of zo, of is dit voldoende? en hoeveel geef ik hem per Kg. gewicht? hij weegt 1.9kg.
Het zijn vele dingen op een keer.
ps. schiet aub niet op mij, ik vind de plek niet van ff voorstellen.
grtn en bedankt op voorhand
Door bloemetje
#1390018
[quote="smurfie"]
Ik wil ook beginnen met haaks barf, ik heb een chi van 9 maanden en geef hem momenteel farmfood he en versvlees, kan ik overschakelen met beetjes naar h.b.? en als ie eenmaal dit eet 4x per 3 weken ander vlees, moet je dan nog bijvoeden? ik bedoel brokken of zo, of is dit voldoende? en hoeveel geef ik hem per Kg. gewicht? hij weegt 1.9kg.
Het zijn vele dingen op een keer.
ps. schiet aub niet op mij, ik vind de plek niet van ff voorstellen.
grtn en bedankt op voorhand
[/quote]

Je hoeft geen brokken bij te voeren als je versvlees geeft.  Je mag de verschillende smaken rustig afwisselen.
Ik geloof dat je 2 tot 9% van zijn lichaamsgewicht mag voeren. Bij zo'n ukkie mag het wat meer zijn, dan is 2% wel tekort.
Door inni
#1390612
[quote="smurfie"]
Hallo,
Dank U wel voor de reaktie, dan kan ik al mijn vriezer gaan vullen.
grtn :)
[/quote]

'k zou voorzichtig met één soort beginnen, sommige doen 't beter op andere merken en sommige verdragen niet alle soorten vlees.
Door Suri&Bohdi
#1390681
ja probeer ze eens stuk voor stuk en dan het liefst meerdere keren, want hier lusten en verdragen ze ook
niet alle soorten evengoed, of ze eten het twee keer wel en vervolgens echt niet meer....en dan is het toch wel een hele dure investering als je vriezer vol ligt ;D
en als je complete versies geeft hoeft er echt niets bij...

en natuurlijk welkom hier :)
Door smurfie
#1390944
Dat is goed om weten, zijn er voorkeuren waar je eerst mee moet beginnen of maakt het niet uit?
Maar bedankt voor de info.
grtn
Door **Jolanda**
#1390960
Zorgen dat je versvlees complete versies zijn. Als de hond eenmaal gewent is aan het vlees gewoon afwisselen. Bij brokken word afwisseling afgeraden, hier word afwisseling juist aangeraden...dus even om gaan schakelen  ;)

Er zijn heel veel verschillende soorten kvv (kant en klaar vers vlees) Je hebt bijvoorbeeld carnibest, kivo, smuldier en haaks barf. Kijk wat er bij jou in de buurt te krijgen is en wat je betaalbaar vind. Af en toe eens een ander merk er tussen kan geen kwaad.

Je kunt met ieder willekeurig merk en smaak beginnen. Zelf ben ik met Carnibest natuur (rund) begonnen, maar er zullen genoeg mensen op het forum zijn die bijv met smuldier zijn begonnen of met kivo.
Door Suri&Bohdi
#1390976
in het begin gingen smaken als rund en kip en lam het beste..
geit en paard hebben ze echt moeten leren eten..
en als ik paardensnippers puur als barf geven eten ze het helaas nog steeds niet...
Door smurfie
#1391133
't is toch tof zo'n forum, je krijgt echt veel info, bij mij in de buurt is gek genoeg de hb het kortst in ned. en de ffhe in belgië. Bij de ff fresh is ie gek op pens en hart, de groene pens en ook rund, dus dat is geen probleem (tot nu toe) ik geef hem af en toe rauwe zalm (eerst ingevroren) heeft ie ook graag, dus ik vermoed dat het geen moeilijke eter gaat worden.
Ik ga eerst proberen met de hb en kijken wat hij lekker vind.
daag.,
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1392831
Bij de ff fresh is ie gek op pens en hart, de groene pens en ook rund,

Zijn dat dan komplete voedingen ??
Door Happy Tail
#1392966
[quote="Unique"]
Bij de ff fresh is ie gek op pens en hart, de groene pens en ook rund,

Zijn dat dan komplete voedingen ??

[/quote]

dan moet je even kijken wat er precies staat want er zijn zowel enkelvoudige als complete versies van de smaken.
Door smurfie
#1393564
Op groene pens, staat enkelvoudig(niet compleet) en op rund staat complete voeding.
Dus als je groene pens geeft moet je aanvullen met brokken?
grtn
Door Happy Tail
#1393728
[quote="smurfie"]
Op groene pens, staat enkelvoudig(niet compleet) en op rund staat complete voeding.
Dus als je groene pens geeft moet je aanvullen met brokken?
grtn
[/quote]
tja dus het best met spiervlees en bot. Maar als je voor de rest de complete versies voert dan is heel af en toe geen probleem om de enkelvoudige te geven. 
Door *loes*
#1393775
Ja kan prima, maar houd er rekening mee dat sommige honden dunne ontlasting kunnen krijgen van een orgaanmaaltijd  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door