Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door deja
#1389540
Even een vraag over orgaanvlees ik heb voor mijn 2 katten zakjes orgaan gemaakt ze krijgen 2 x per week ong. 60 gr. doe dan in 1 zakje 40 gr. hart 40 gram lever en 40 gram nier of maagjes.
Als ik het zakje ontdooi zit dat vocht van de lever overal door lever hebben ze het meest moeite mee dat moet ik nog klein beetje gaar maken ik doe er wat kokend water over en na een minuut haal ik het er weer uit.
De hartjes en maagje zien ook donker en smaken natuurlijk ook naar lever door dat vocht maar als ik de lever ook nog apart moet houden worden het zoveel zakjes, hoe doen jullie dat.
Door Henkje
#1389633
Ik heb plastic bakjes van de Appie waar ooit salades in hebben gezeten. Daar past precies voor 4 katten lever of hart in. Handig ook om her te gebruiken. Als ik lamshart heb, doe ik wel in een zakje (past anders niet).
Ik geef 4 keer per week verschillend orgaan, dus geen mix.
Door flin
#1389705
'k gebruik hier boterhamzakjes om 't weinige orgaan apart in te vriezen..

dus 3 levertjes, 3 maagjes, 3 koppen, 3 etc....alles apart en dat in 'n grote verzamelzak in de vries
Door Bennie
#1389801
Ik noem maar even iets hoor, aangezien ik het zelf vermaal, is een ijsklontjesbakje niet een idee om kleine porties in te vriezen,  of wellicht iets anders in die hoek?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1389853
hier ook methode flin, maar dan ieniemienie porties van tussen de 20 en 50 gram (grotere heel goed bevleesde vleesbotten ook in porties van bijna 100 gram).

ijsklontvormpjes zijn meestal toch net te klein, tenzij je vormpjes hebt voor van die grote hompen ijsklont.
ik ga voor de volgende keer malen die porties niet meer los in boterhamzakjes stoppen, maar siliconen muffinvormen vullen. daar kan wss net een portie ottenprak (een kleine 100 gram) in. dan de vormen in de vriezer laten hard worden, barfmuffins er dan weer uit en die allemaal in de grote zak.
scheelt me in achterlijke hoeveelheden boterhamzakjes en ik heb dan allemaal mooie ronde porties van vorm.

de siliconen bakvormen van de action zijn erg goedkoop.
Door Nirac
#1390197
Ik heb in de vrieskast dagbakjes voor 3 katten samen, met zelfgemalen kvv-mix (het vlees grof, het bot fijn). Ik heb rund-kipbot-lamshart en rund-eendbot-lever en die wissel ik een beetje af. Nu en dan gooi ik een sprotje ertussendoor. Ik werd een beetje moe van het bakjes wassen, dus ik ga nu voor een handig formaat siliconenbakjes. Vind dat een goeie tip!
Door deja
#1390534
koekje schreef: hier ook methode flin, maar dan ieniemienie porties van tussen de 20 en 50 gram (grotere heel goed bevleesde vleesbotten ook in porties van bijna 100 gram).

ijsklontvormpjes zijn meestal toch net te klein, tenzij je vormpjes hebt voor van die grote hompen ijsklont.
ik ga voor de volgende keer malen die porties niet meer los in boterhamzakjes stoppen, maar siliconen muffinvormen vullen. daar kan wss net een portie ottenprak (een kleine 100 gram) in. dan de vormen in de vriezer laten hard worden, barfmuffins er dan weer uit en die allemaal in de grote zak.
scheelt me in achterlijke hoeveelheden boterhamzakjes en ik heb dan allemaal mooie ronde porties van vorm.

de siliconen bakvormen van de action zijn erg goedkoop.
Die siliconenbakjes van action zijn grandioos ik gebruik ze voor de groenteprut van de honden is met een paar uur ingevroren je wipt ze er zo uit en verpakt ze met een aantal 3 of 4 of 5 in een boterhamzakje er gaat ong. 85 to 90 gr. groenteprut in werkt perfect.
Ik denk dat ik de lever maar voor 2 katten per week ga verpakken in een bakje en dat bij het spiervlees geef er een beetje doorroeren lever vinden ze niet lekker, en dan het hart en maag of nier maar apart mss gaat dat wel beter.
Door deja
#1396688
wenche schreef: Ik meng het orgaanvlees met het spiervlees en botvlees en doe dat per portie voor 2 katten in een zakje...
Maar dan maal jij het zeker ik heb geen molen en knip alles gewoon met de schaar.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door