Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#1392139
Ik ben het helemaal zat. Elke ochtend als Cayley heeft gegeten loopt ze meteen door naar haar plaats om daar heerlijk haar maaltijd uit te braken. Nu weet ik dat dit bij het omstellen naar barf wel eens wilt gebeuren maar nu acht weken achter elkaar elke ochtend hangt me de keel uit. Het hele huis stinkt en ik kan elke dag haar mat wassen (fijn voor mijn nieuwe dure vetbed). In de bench opsluiten heeft geen zin dan doet ze het ook. In de tuin laten doet ze het ook (maar dat vind ik dan niet zo erg als ze het daar altijd zou doen, maar ja mevrouw wacht net zo lang totdat ze binnen is). Ze doet het trouwens zowel op kvv als op barf. Ze krijgt vanaf dag 1 okugest en probiotica en ik denk dus echt dat het een "gedragsprobleem" is.
Vroeger kreegt ze uiteraard brok en dan ook nog eens met de methode dat er voor drie honden drie bakken op een rijtje stonden en ze 24/7 wat te eten hadden. Ze is dus gewend altijd miniscule beetjes te nemen. Hier heeft ze dus 's ochtends en 's avonds goed honger. Iemand tips?
Door Nadia
#1392146
Ik doe een gokje!
Wellicht een tijdje overstappen naar 3 keer par dag voeren?? Zodat ze wat kleinere porties binnenkrijgt..

Ik weet wel dat honden uit nature hun eten weer uitspugen, dit omdat ze snel en veel moeten eten (anders pakt iemand anders het af).. Dit ligt ze vaak niet goed, spugen het uit, om het vervolgens weer (rustiger) op te eten..
Maar ik ben pas net bezig met BARF dus wellicht dat het aan heel iets anders ligt..??
Door Lil
#1392152
Ja, heb ik ook aan gedacht.... maar ik werk door de week dus waardoor het moeilijk wordt. De oppassen willen ze tussen de middag niet voeren (de ene helft heeft zelf honden en de andere helft vindt het ronduit erg vies).
Ik was het vergeten op te schrijven, maar ik geef haar extra het 's ochtends dus maar een halve portie en 's avonds dus meer en dan gaat het dus wel goed.... rara maar ik weet niet waarom dat wel goed gaat  :-\
Door Lil
#1392161
Truus schreef: Misschien omdat ze dan de rust heeft om te eten? Heeft ze 's morgens meer stress?
Denk het wel. Het alleen zijn gaat goed, maar ze is idd wat onrustig 's ochtends. Ze krijgt inmiddels ook rustcompositum en is al een heel andere hond  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door