Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door svdz
#1391690
Afgelopen woensdag heb ik op de markt een konijnenbout (van 325gr) voor Donna gekocht. Ze heeft daar donderdag en vrijdag lekker op gekloven (elke keer 100 gr) zowel van het bot als het vlees. Maar nu heb ik dus nog 100gr van de bout in de koelkast liggen.
Kan ik dit nog geven of ligt dit nu echt te lang? Via de zoekfunctie vond ik dat veel mensen 3 dagen in de koelkast de max. vinden... :-[
Ik wil geen oud vlees geven natuurlijk en wil zeker niet dat ze er ziek van zou kunnen worden, maar als ik de bout bekijk ziet die er nog prima uit en ruik helemaal niet. (maar er zullen vast wel bact. op zitten vanuit Donna haar bek enzo)

Ps. Ik vind het echt heel leuk, haar zo lekker te zien eten. Ben trots op d'r. Had n.a.v een reactie hier een tijd geleden er al een beetje op gerekend dat bot van konijn ws. te hard zou zijn.  Maar ze kan er goed weg mee.
Door svdz
#1391828
Nynke F schreef: Die kleine zal er wel van genieten !!!!  :)
Ja hoor, ze heeft er van genoten, en is er best lang mee bezig geweest. Ze heeft alleen toch niet al het bot opgegeten (20gr over), dus heb nog even snel een kippennekje ontdooit en mini-beetje spiervlees, anders was de portie zo klein.

Nog een vraagje: ik denk dat een konijnenbout het hardste vleesbot is van konijn, het is een poot toch? Wat zou een net wat zachter konijnvleesbot kunnen zijn? Konijnenvoorbenen (van Herby), of is dat hetzelfde? Konijnenrug (van Lupa)?
Door Too
#1391851
Ja achterpootjes zijn beduidend harder dan de rest... poezels zijn blij met een getimmerde achterpoot [en kop], de rest gaat gewoon naar binnen [al moeten ze er soms goed voor werken]
sjee wat ben ik een bikkel  :-[ te harde stukkies gaan richting kliko ....morgen eten we weer. De dames kunnen t wel missen hoor!
Door svdz
#1392260
Ja, even erop timmeren, zal ik volgende keer doen, niet aan gedacht.

En wat betreft 'bikkel' zijn en het niet heel erg vinden wat bot weg te gooien, snap ik hoor. Vond ik nu ook niet erg ofzo, het was voor mij een test of ik bot van konijn als vleesbot kan toevoegen. Dan bestel ik nl. de volgende keer dat ik kan meebestellen een kilo. Als ze het bot niet opkan, dan bestel ik niet, en koop af en toe eens los een bout of spiervlees. Voor mij is een kilo namelijk behoorlijk veel, heb een heel kleine vriezer en Donna eet 125-150 gr per dag. Daarvan wil ik dat elke dag minimaal de helft vleesbot is, dus als het konijnvleesbot eigenlijk spiervlees is, neemt dat onnodig veel ruimte in in de vriezer (snap je m nog?). Maar uit jouw reactie blijkt dat de  bout idd het hardst is, dus ik bestel denk ik een volgende keer rug of evt voorbenen.

Wil idd graag bot van konijn, i.v.m de afwisseling. Anders zal al het vleesbot wat ik geef alleen van gevogelte zijn, ik vind konijn daarom een leuke toevoeging. Dan kan ik een menu maken van vleesbot van kip, eend, konijn en kwartel, en dan spiervlees en orgaan van grotere dieren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door