Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1391345
Ik probeer al een jaar lang erachter te komen waar Bubba allergisch voor is.
VEEEEEL verschillende eliminatie dieten gehad (want dat wilde de DAen graag eerst)... maar telkens als het goed ging ging het ineens weer mis.
En weet niet waardoor het komt, stiekum toch iets gegeten van straat ofzo, of toch geen bepaalde stoffen waar die allergisch voor is in de voeding, maar iets in de omgeving.
Veel aan de prednison geweest, omdat het soms te heftig was.
Twee maand geleden allergiestest laten doen en daar kwam dit uit:\

Link: http://i64.photobucket.com/albums/h185/ ... 7.jpg  (denk dat je moet inzoomen)

Bubba is na deze keer een lange periode van prednison weer helemaal schoon en ik heb hem (na paar maand op paard gehad te hebben) op lam van Naturis gezet.
Dat eet hij nu twee dagen, tot dusver gaat dat goed.

Mijn vraag........
De DA zegt dat hij een 'beetje' allergisch is voor meelmijt en schimmel.
In hoeverre kan dat verschillen kwa reactie, verschilt dat per hond? (neem aan dat de ene zelf wat gevoeliger is dan de andere)

Volgende vraag.....
Waar zit overal meelmijt in? .... ik weet dat brokken en granen niet zo handig is om te geven... maar gedroogde snacks (die koop ik online bij spat en dan paardenvlees) en lamsoren, kan ik dat wel gewoon geven?
Verder wil ik dus nu naturis of carnivoer gaan geven en dan afwisselen met paard 100% lam 100% en op den duur nog kip ofzo... maar eerst maar eens kijken hoe hij het hier op doet.

Laatste vraag....
Iemand nog tips?
Of op en aanmerkingen hoe ik het nu doe?

Alvast bedankt iig!!!! liefs mij en Bubba
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1391378
Tja, ik zou geen enkel risico nemen en daarom niet voor een kvv kiezen maar voor zelf samenstellen. Net als de snacks, die kun je beter zelf drogen, dan weet je 100% zeker dat er niets aan toegevoegd is.
En ik weet niet wat je Bubba verder voor behandelingen heeft gehad? Wordt er door bijv. een homeopaat nog aan zijn overgevoeligheids/allergische reactie gewerkt?
Door BubbaBling
#1391392
Neeh verder geen behandelingen, net klaar met de prednisonkuur dus even afwachten of het goed blijft gaan.
Waarom geen kvv, deze kvv is puur en zitten geen granen in of andere vleessoorten dan vermeld staat wat dus bv wel bij CB weer zo is.
Door inni
#1391499
Geef hem vooral geen tussendoortjes maar enkel 't voer dat je wil uitproberen.

Wij hebben hier ook z'n gevoelig beestje lopen, geef je hem iets van die gedroogde spullen is 't een paar uur later of de dag erna gegarandeerd mis. Berre krijgt nu ongeveer twee maanden haaksbarf eend en tot vorige week ging 't goed zolang we niets probeerde bij te geven. Vorig weeken wou hij echter twee dagen bijna niks eten en sinds gisteren is hij weer wat van slag (en dit keer heeft hij echt niets anders opgegeten dan z'n voer) :o :(  't Is zoeken met zo'n dier.

Veel succes.
Door BubbaBling
#1391517
Jaah het is heel frustrerend dat je niet met een makkelijk testje het even uit kan zoeken.
Maar de gedroogde dingen zijn alleen lam en paard... wat hij ook aan gewoon kvv heeft.
Door inni
#1391637
BubbaBling schreef: Jaah het is heel frustrerend dat je niet met een makkelijk testje het even uit kan zoeken.
Maar de gedroogde dingen zijn alleen lam en paard... wat hij ook aan gewoon kvv heeft.
Voor Berre had ik gedroogde herten tong meegebracht, maar 'k vermoed dat er toch bepaalde stoffen op of inzitten die een reactie uitlokken. 

Als er een allergie is voor schimmel, denk ik dan dat 't wel 's zou kunnen dat gedroogde dingen niet helemaal schimmelvrij zijn en een reactie kunnen uitlokken.
Door Happy Tail
#1391796
let je wel even op dat in de 100% versies geen bot zit, dus dat je wel aan voldoende calcium denkt als je hoofdzakelijk de 100%/ basis varianten wil voeren

en als je een gevoelige hond hebt zou ik ook voorzichtig zijn met kipvarianten. Best veel honden reageren daar op als ze al aanleg hebben.
Ook kan er in kip resten zitten van granen, omdat de nekkies doorgemaald worden; daar kan nog graan inzitten en als we het dan over een meelmijt allergie hebben zou ik dat dan zeker uitsluiten.
Door BubbaBling
#1391872
Oh dat vind ik een hele goede van je!!! Geen kip meer dus (in kvv)..

Maar ik vraag me nog steeds af of de gedroogde snacks veilig zijn voor een hond met meelmijt allergie.
Gebruikersavatar
Door kira
#1391997
Ik zou zelf drogen. Vergelijk het met mensen met ernstige vorm van Coeliakie en een aantal andere darmziektes. Als die een brood eten dat in de bakkerij toevallig naast een "gewoon" brood heeft gelegen is er een probleem. Idem voor mensen met een ernstige vorm van notenallergie. Jij kunt niet zien wat er voor en na in de droger heeft gelegen, wat er in die fabriek nog meer verpakt wordt etc. Zelf drogen is een kleine moeite, paardenlong is aan te komen, lamslong ook. Ook lever/hart is te drogen en zo ben je 100% zeker dat het geen kwaad kan.
Dat zou trouwens ook mijn reden zijn om met zo'n hond te barfen. Lam kun je "compleet" zelf voeren (bot van de kop/rib/schouder/nek, vlees uit het lijf, orgaan is goed aan te komen). Weet je 100% wat er in gaat. Een verpakking is echt geen gariantie. In dezelfde fabriek wordt ook de kipvariant gemaakt etc. waarschijnlijk zelfs in hetzelfde apperaat.
Door Sella
#1392270
Mijn hond kan ook niet tegen diverse commercieeel gedroogde produkten.
Daarom droog ik spiervlees, orgaan zelf en geef ik geen runderpens omdat ook de biologisch gehouden koe soms wel een hapje brokken krijgt en dat is genoeg voor heel veel ellende.
Heeft hij ook nog de pech niet tegen schaap en geit te kunnen dus wij moeten altijd goed zoeken naar een graanloze pens, een darmkanaal bij konijnen altijd verwijderen, geen maagjes voeren van kip en eend omdat daar vaak resten van mais en ander pikvoer zitten.
Nu heb ik mijn hond 90% jeukvrij en dan is het je alle moeite waard.
Daarom stel ik dus ook zelf samen omdat je niet weet of de maagjes die er ook in gaan, de pens ect graanvrij zijn in de kvv.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door