Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1390879
zijn alle keelontstekingen weer helemaal genezen en de pleegpoes naar zijn nieuwe logeeradres, is sien weer ziek.
ik vind al sinds een paar dagen wat kots, maar ik dacht dat het haarballen waren, van vermoedelijk de pleegpoes.

het is dus sien en ze is ziek. ze wil nu niet meer eten (vanochtend een half kuiken, maar een uur later kotste ze weer). zelfs ots bakje met gemalen prak staat in de kamer, normaal eet ze dat gelijk leeg zodra ze de kans heeft.
en het is natuurlijk weer weekend. ik wil niet naar de spoedkliniek, want sien vindt zelf dat ze niet doodgaat, mijn portemonnee is daar ook minder gecharmeerd van en mn taxi is aan het werk. en sien is vooral niet de makkelijkste kat, om het even eufemistisch te zeggen. bij de spoedkliniek krijg ik geen medicijnen mee zonder consult. mensen-primperid is ook op recept. ik heb nog 1 pilletje voor mij, maar durf dat niet aan sien te geven, ivm andere dosering.

ik ontdooi zo een stukje tartaar en biedt het laatste stinkende kuipje aan.
ik denk dat ik vanavond nog niet ga dwangvoederen, omdat dat erg veel stress geeft en het wss er toch weer uitkomt.

zijn er dingen die anti-braak werken die ik wel zo kan halen (bij kruidvat bv, die is morgen open en voor mij goed bereikbaar) en geschikt zijn voor kat?
Door Too
#1390942
wild guess:  okugest? of werkt dat niet bij misselijk
edit.. ja bij misselijk opgeblazen... lijkt mij een optie

Ze weten t wel weer te timen he.. weekend geen taxi
Door brie
#1390949
Okugest werkt hier ook erg goed.
Je zou ook nog nuxvomica kunnen proberen, maar weet niet of dat bij de kruidvat te krijgen is

Sterkte voor je patient  :-*
Door ibbi
#1390986
oh wat balen zeg  :-\   hopelijk wordt 't niet al te erg van 't weekend.  ik zou geen tips hebben verder, wat je zo kunt halen.  sterkte ermee!  
Door flin
#1390995
ojeee...

drinkt wel? en dat blijft binnen?
geen dunne poëp?
koorts?

'k zou zo niet durven zeggen of je haar een anti-misselijk-iets moet geven...blijkbaar wil 't lichaam toch iets kwijt  :-[
Gebruikersavatar
Door koekje
#1391002
ze lijkt wel te drinken, maar ik vond ook plasjes braaksel, zonder voer. het eten wat er in is gegaan, komt er na een tijdje ook weer uit (dus niet direct). haar nekvel veert nog wel goed terug.
geen diarree, geen koorts. wel beetje lusteloos, maar reageert wel alert en goed als ik haar roep. ze purrt ook en kwaakt beetje chagerijnig als ik haar optil. met optillen voelt ze normaal aan, geen rare harde buik oid.
Door Mevroi Kruim
#1391074
He jakkes, da's vet pech  :-\ Oi SIen, dat kan zo niet hoor!
Okugest lijkt mij een goed plan. En ik snap dat je niet weer naar de spoedkliniek wilt, nog afgezien van de vraag of ze daar wat kunnen. Zolang ze niet uitdroogt zou ik ff afwachten.
Duimen!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1391204
ze wilde net wel haarbalpasta van mn vinger likken. ik verwacht geen obstructie in de ingewanden, maar het is vloeibaar en vochtrijk en er zitten wel calorieen in. ze heeft ongeveer formaat walnoot op.
daarna is ze best veel gaan drinken. sien drinkt niet normaal; ze doopt haar pootje ergens in en likt dat dan af.
de portie paardenvlees heb ik weer in een bakje gedaan en in de vriezer gezet. ze wil daar nu toch niet van proeven.

ik heb het stinkende kuipje beetje geprakt en met kattenmelk vermengd. ze moet daar niets van hebben.
voor morgen heb ik een kuiken en half tartaartje in de koelkast gezet. morgen ook maar okugest halen en blikjes goermetmoes. als ze zelf niet eet, gaat het er dan onder dwang in.

na die grote plas vocht heeft ze niet meer overgegeven. ze zei net wel purr tegen me, maar kijkt erg zielig en heeft haar staart naar beneden. hopelijk is het kotsen nu wel voorbij en hoef ik morgenochtend niet weer spuugsel te ruimen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1391206
er is nu nog steeds niet gekotst en ze heeft in de tussentijd ook 1/4 of 1/3 van dat kuipje gegeten en haar stukje koolvis van de vorige avondmaaltijd. ook heeft ze nog wat gedronken en een beetje ots watersilo leeggeschept (vindt ze altijd erg leuk).

en ze ligt inmiddels ook weer in haar fruitschaal! voor het eerst weer sinds 6 maanden.
om daar in te passen moet ze zich toch best aardig opvouwen, dus ze zal niet meer (zoveel) buikpijn hebben.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1391246
ze heeft nog steeds niet overgegeven en in de tussentijd nog een paar hapjes van het kuipje gegeten. ze ligt op de puter naar buiten te kijken en aaide haar net en ze purrde heel vrolijk en daaide zich langsuit op haar zij.
ik weet niet of er wel okugest in moet  :-\
ik ben al niet van de homeopathische toestanden en helemaal niet als er arsenicum inzit.


kan het psychisch zijn?
dat ze zich zo heeft lopen opvreten de afgelopen weken dat het op haar maag als het ware is geslagen?
ik heb normaal toch best goed gezonde katten en 2x zo snel achter elkaar ziek vind ik maar raar.
Door ibbi
#1391366
kan best met stress te maken hebben hoor!  of ze heeft een 24 uurs virusje gehad. gelukkig maar iig dat ze nu niet meer spuugd! dat bespaard je een ritje naar de DA vandaag, want als het zo doorgegaan was zoals vannacht  :-\  dat klonk niet best.  fijn dat ze zich weer wat beter voelt!
ik zou zelf die okugest nu niet geven - maar heb er ook geen ervaring mee hoor moet ik zeggen, heb het nog nooit gebruikt.

( ik zal straks in 't topic of Kp reageren, bedankt voor je pb )
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door