Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1390296
Ik heb gister van een slager een stuk strot gekregen van 500 gram. Het is zo'n 15 cm lang met vlees eromheen. Het valt onder spiervlees toch?! En kan ik het in 1 keer geven of kan ik het beter in 2 keer geven en er dan wat botwerk bijgeven?! Een maaltijd van Boomer bestaat uit 400 gram en soms als het zo uitkomt 500 zoals met een zalmkop oid.
Door Nynke
#1390302
ik zou het niet in 1 keer geven, veel honden hebben er, heb ik ondertussen wel begrepen, behoorlijk zachte ontlasting van  ::) 
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1390312
ik geef ze een hele strot maar daarna nog wel iets van ribben.. de dag erna krijgen ze gewoon wat minder te eten..
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1390816
Ik geef af en toe een hele strot, en de poep van beide honden is daarna gewoon hetzelfde als altijd (dus niet zacht). Ik geef er dan, behalve wat groentemix, niets anders bij.
Door Suri&Bohdi
#1390868
hier gaat die er ook in z'n geheel in en meestal ook in z'n geheel
weer uit omdat ze er de eerste keer niet op kauwen maar hem zo proberen af te slikken...
doe hem daarom tegenwoordig maar in stukken knippen, want ben bang dat ze er toch
nog eens een keer in stikken.

Na de grammen kijk ik nooit al te nauw is het de ene dag meer dan de volgende dag gewoon wat minder

de ontlasting is hier verder wel goed na de strot ik  merk in ieder geval geen verschil...
Gebruikersavatar
Door pike
#1390888
Hier is strot inmiddels van het menu geschrapt, alle drie komen ze ervan aan de slinger  :-X, ook als ik een halve strot geef
Door tieneke
#1390911
Hier van de strot geen slinger maar toch wel iets dunner... voorlopig kan ik er niet meer aankomen ivm de verscherpte EU regeltjes die ook in Tsjechie hun intrede hebben gedaan  >:(
Ben nu naarstig op zoek naar een ander adres omdat ze dit echt vreselijk graag eten.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1390914
tieneke schreef: Hier van de strot geen slinger maar toch wel iets dunner... voorlopig kan ik er niet meer aankomen ivm de verscherpte EU regeltjes die ook in Tsjechie hun intrede hebben gedaan  >:(
Ben nu naarstig op zoek naar een ander adres omdat ze dit echt vreselijk graag eten.
waarom mogen ze het niet meer verkopen dan?! Het lag bij deze slager gewoon in de vitrine ???
Door Suri&Bohdi
#1390970
in de vitrine bij de slager heb ik ze bij ons ook nog nooit zien liggen..
denk ook dat veel mensen zich achter de oren zouden krabben
als die gezellig naast de runder vinken ligt ;D
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1391011
brunhober schreef: in de vitrine bij de slager heb ik ze bij ons ook nog nooit zien liggen..
denk ook dat veel mensen zich achter de oren zouden krabben
als die gezellig naast de runder vinken ligt ;D
Ja ik vond het ook wat bizar ;D maar de runderlapjes van die slager waren wel fijn ;D
wist je dat mensen ook long eten.. dat frituren ze zei de slager :)
en de strotten daar trekken ze soep van :)
Door tieneke
#1391015
MarijeEnBoomer schreef: waarom mogen ze het niet meer verkopen dan?! Het lag bij deze slager gewoon in de vitrine ???
Het gaat nu naar een vernietigingsbedrijf zeggen ze....het adres waar wij deze strotten ruim 4 jaar haalden mag het volgens zeggen niet meer verkopen  :-\
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1391024
tieneke schreef: Het gaat nu naar een vernietigingsbedrijf zeggen ze....het adres waar wij deze strotten ruim 4 jaar haalden mag het volgens zeggen niet meer verkopen  :-\
wat stom!!
Door tieneke
#1391040
MarijeEnBoomer schreef: wat stom!!
Deze verhalen hoorden wij ook in Nederland zo'n jaar of 6 geleden.
Nu moeten we maar weer een nieuw adres zien te vinden... :-\
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1391058
tieneke schreef: Deze verhalen hoorden wij ook in Nederland zo'n jaar of 6 geleden.
Nu moeten we maar weer een nieuw adres zien te vinden... :-\
IK weet een slagerij aan de albert cuyp maar das een beetje uit de richting voor jou ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door