Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anne in Zweden
#1388456
Vanochtend is mijn Porkert 22 eindelijk aangekomen, en dus gaan we er vanavond maar eens flink mee spelen! :D

Ik heb de Porkert met name besteld omdat een van mijn honden weigert barfmateriaal te eten dat groter is dan een halve molecuul. Als ik het echter fijn maal, eet hij het wel - met steeds minder lange tanden zelfs.

De vraag is nu: welke hoeveelheden moet ik aanhouden? Moet ik het vlees en de botten gewoon berekenen aan de hand van de barfpercentages? Hij is 29 kilo en als hij "echt" zou barfen, zou ik hem 2% van z'n gewicht voeren, waarbij 50% vleesbot (=580 gram per dag), 25% vlees (= 145 gram per dag), 12,5% orgaan en 12,5% groente. Omdat het een lastige eter is en omdat hij werkelijk verzot is op vis uit blik, mik er ook altijd wat vis doorheen (vaak ook vers trouwens), maar verder reken ik vis gewoon tot vleesbot (zalmkoppen) of spiervlees.

Gewoon een kwestie van barf x Porkert = kvv?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1388462
[quote="Anne in Spanje"]
Vanochtend is mijn Porkert 22 eindelijk aangekomen, en dus gaan we er vanavond maar eens flink mee spelen! :D

Ik heb de Porkert met name besteld omdat een van mijn honden weigert barfmateriaal te eten dat groter is dan een halve molecuul. Als ik het echter fijn maal, eet hij het wel - met steeds minder lange tanden zelfs.

De vraag is nu: welke hoeveelheden moet ik aanhouden? Moet ik het vlees en de botten gewoon berekenen aan de hand van de barfpercentages? Hij is 29 kilo en als hij "echt" zou barfen, zou ik hem 2% van z'n gewicht voeren, waarbij 50% vleesbot (=580 gram per dag), 25% vlees (= 145 gram per dag), 12,5% orgaan en 12,5% groente. Omdat het een lastige eter is en omdat hij werkelijk verzot is op vis uit blik, mik er ook altijd wat vis doorheen (vaak ook vers trouwens), maar verder reken ik vis gewoon tot vleesbot (zalmkoppen) of spiervlees.

Gewoon een kwestie van barf x Porkert = kvv?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!


[/quote]

Ja! maar dan wel een kvv van het beste soort :biggrin2:

Zo maak ik ook de prakjes voor de pups en eventueel voor oudjes die niet meer aan de grote stukken willen.
Door 202Spots
#1389672
[quote="tt-tjes"]
Kan die porkert vleesbot aan?
[/quote]

Geen enkele vleesmolen kan vleesBOT aan...meestal alleen de kip,eend,kalkoen en ander gevogelte en vis en konijn ook denk ik..
maar geen rund,lams,schaap en geit botten.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1389726
[quote="202Spots"]
Geen enkele vleesmolen kan vleesBOT aan...meestal alleen de kip,eend,kalkoen en ander gevogelte en vis en konijn ook denk ik..
maar geen rund,lams,schaap en geit botten.
[/quote]
en wa's dat dan?????  ::)  ::)
Door 202Spots
#1389765
kip,eend,kalkoen is ander gevogelte en vis is vis, en konijn is "wild"

[quote="yuki11"]
en wa's dat dan?????  ::)  ::)
[/quote]

RUNDER /KALF Botten,LAM/SCHAAP/GEIT botten is "vlees" bot...toch?  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1390853
[quote="202Spots"]
kip,eend,kalkoen is ander gevogelte en vis is vis, en konijn is "wild"

RUNDER /KALF Botten,LAM/SCHAAP/GEIT botten is "vlees" bot...toch?  :biggrin2:
[/quote]

Maar kip vinden we hier ook gewoon een vleesbot hoor :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#1391296
In ieder geval hebben wij er een heel konijn doorgejaagd (alleen de kop niet, maar dat was meer om onze Max wat de knabbelen te geven), en dat is er prachtig uit gekomen. Tip: haal je vent van de bank en zet hém aan het zwengelen...

Ook kipkarkassen en kippenpoten waren probleemloos. En o ja, de kwartels, maar dat spreekt vanzelf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door