Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cherry
#1384215
Ik ben vorige week met mijn 2 teefjes naar een osteopaat geweest,
nu heb ik verschillende homeophatische geneesmiddelen voorgeschreven
gekregen en ondertussen heb ik eindelijk alles in huis.
4 soorten in tabletvorm, en 1 geneesmiddel is
in ampulvorm, op de bijsluiter staat dat dit moet gemengd worden met
water en daar moet 8 keer per dag een slok van genomen worden, die
30 seconden in de mond gehouden moet worden.
Hoe doe je dat bij een hond?
En die tabletjes moet je ook onder de tong laten smelten  :-\

Hoe doen jullie dat?
Gebruikersavatar
Door kira
#1384247
Tabletjes (korreltjes naar ik aanneem), doe ik altijd in de wangzak leggen en dan hou ik de wangzak tegen elkaar gedrukt, dan lost die op. En dingen met water doe ik met een pipetje in de wangzak, dan slikken ze niet gelijk, komt het via de tong naar binnen en dan is het hopelijk lang genoeg onderweg.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#1384582
Ik had nog een vijzeltje staan, perfect voor tabletjes te pletten,
de wangzak lukte me echt niet :-X toen maar alles gewoon op de tong
gedaan, het ampulleke ging ook vaneigens met een pipetje,

zo simpel en ik mij maar zorgen maken hoe ze dit op de juiste manier
binnen moeten krijgen :-[
Door Tanna
#1389602
Eef+doggies schreef: De tabletjes die onder de tong moeten smelten plet ik tussen twee lepels en geef ze dan zo in de mond.
Homeopathische middelen moeten niet met metaal in aanraking komen, dat vermindert de werking.
Door Lizzy
#1389828
Tanna schreef: Homeopathische middelen moeten niet met metaal in aanraking komen, dat vermindert de werking.
Oh? Dat is nieuw voor mij! Eetlepels zijn nogal een beproeft hulpmiddel bij de inname van homeopathisch middelen. Mensen druppelen al sinds jaar en dag druppels op eetlepels. En ik plet eigenlijk al sinds jaar en dag grotere tabletten (zoals Okugest) tussen twee eetlepels. Met succes. De werking van de geplette pillen werkt sterker dan wanneer je de tablet zo in de keel van de hond gooit. Veel van het poeder wordt zo rechtstreeks opgenomen door de slijmvliezen van de mond. Is mijn ervaring tenminste.
Door mcSnurk
#1389859
Tanna schreef: Homeopathische middelen moeten niet met metaal in aanraking komen, dat vermindert de werking.
of het de werking verminderd weet ik niet, maar ik mocht ook geen metalen lepel gebruiken om te roeren, maar plastic
Door irmaa
#1389867
gemmaa schreef: of het de werking verminderd weet ik niet, maar ik mocht ook geen metalen lepel gebruiken om te roeren, maar plastic
Ik ook, en dat al jaren, zowel van de DA als de gewone homeopatisch werkend arts. Nooit metaal gebruiken maar plastic.
Door Lizzy
#1389940
Mijn homeopatisch HA doet daar anders niet moeilijk over. En de vorige ook niet. En ik heb tijdens mijn homeopathie studie niet geleerd dat er geen metalen lepel mag worden gebruikt. En google erop, spreekt de een over dat je geen metaal zou mogen gebruiken en de rest maalt er niet over. En diegene die er wel om malen, leggen ook niet uit waarom. Van Colloïdaal Zilverwater, kefir en celzouten weet ik dat je geen metaal zou moeten gebruiken. Hoewel sommige weer zeggen dat je alleen Colloïdaal Goudwater niet in aanraking met metaal mag worden gebracht. En andere zeggen weer dat het helemaal niks uitmaakt allemaal. En "gelukkig" legt niemand uit, de mensen die schrijven dat je geen metaal mag gebruiken, waarom niet. Dus als je het niet erg vindt, blijf ik fijn mijn tabletjes pletten tussen twee eetlepels :biggrin2:
Door mcSnurk
#1389956
Lizzy schreef: Mijn homeopatisch HA doet daar anders niet moeilijk over. En de vorige ook niet. En ik heb tijdens mijn homeopathie studie niet geleerd dat er geen metalen lepel mag worden gebruikt. En google erop, spreekt de een over dat je geen metaal zou mogen gebruiken en de rest maalt er niet over. En diegene die er wel om malen, leggen ook niet uit waarom. Van Colloïdaal Zilverwater, kefir en celzouten weet ik dat je geen metaal zou moeten gebruiken. Hoewel sommige weer zeggen dat je alleen Colloïdaal Goudwater niet in aanraking met metaal mag worden gebracht. En andere zeggen weer dat het helemaal niks uitmaakt allemaal. En "gelukkig" legt niemand uit, de mensen die schrijven dat je geen metaal mag gebruiken, waarom niet. Dus als je het niet erg vindt, blijf ik fijn mijn tabletjes pletten tussen twee eetlepels :biggrin2:
vinnik niet erg :biggrin2:
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door