Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diergedrag
#1389549
Vandaag met een van de opvanghonden naar de dierenkliniek geweest omdat ze sinds gisteravond plotseling een achterpoot niet meer wil belasten. Ze reageerde heel heftig op aanraking van een teen en pijnstilling hadden geen enkele werking.
Ze is onderzocht en geröntgend en de diagnose is periostitis (botvliesontsteking) aan enkele teengewrichten.
Het gaat om een 7-jarige duitse herder en de dierenarts vermoedt dat dit bij tijd en wijle terug gaat keren.
De behandeling bestaat uit een injectie met corticosteroiden, lokaal koelen en rust met alleen lopen op vlak oppervlak.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips? Een balgekke herder rust laten houden is al een opgave maar de verwachting dat het vaker terug gaat komen is wel heel erg rot voor haar!
Door diergedrag
#1391471
Bedankt voor je reactie!
Ik heb het zelf ooit aan mijn scheenbeen gehad, inderdaad door overbelasting. Heeft heel lang geduurd voor het over was.
Bij de hond begrijp ik echter helemaal niet hoe er sprake kan zijn van overbelasting. We sporten niet met haar, maken niet ineens erg lange wandelingen of wat ik me ook maar kan bedenken dat het veroorzaakt kan hebben.
Het enige dat ik me voor kan stellen is dat ze door een mogelijk andere klacht haar voetje anders belast en dat daardoor overbelasting is ontstaan.
Donderdag heeft ze een injectie corticosteroide gehad en het heeft 0 effect tot nu toe  :-\
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1391484
Ik zou met haar naar een osteopaath gaan en uiteindelijk laten zwemmen, zodat ze toch haar energie kwijt kan, zonder al teveel belasting. Maar eerst toch maar een rustperiode.

Heel veel sterkte!
Door diergedrag
#1392187
Zwemmen, natuurlijk! :)
Af en toe wordt ik een beetje mismoedig van alle gewrichtsklachten van al die herders hier en zwemmen was nu niet bij me opgekomen :-[.
Gister heb ik een 13 jaar oude duitse herder uit een asiel opgehaald (zo'n oude heer en dan nog in een asiel terechtkomen  :'( ).
Korte inventarisatie gemaakt: ontsteking aan zijn rug (de zoveelste herder met spondylose?), zwelling aan zijn bovenkaak (hopelijk geen abces) en een heel grote bult wildvlees aan zijn elleboog (had ik bij het ophalen wel gezien) die aan de onderkant helemaal open ligt door liggen en daarbij schuren op de grond.
Dus oude heer en ik gaan morgen al naar de dierenkliniek....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door