Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#1389170
Arme Boris, lopen we lekker met een balletje te gooien, zie ik dat mijn hand onder het bloed zit.
Even gekeken, maar het kwam niet van mezelf. Boris in zijn bek gecheckt, maar daar was ook niets.
Lopen we naar binnen, zie dat hij met zijn voorpoot trekt.
Even goed gekeken en nu is zijn duimnagel gescheurd of iets dergelijks.
Hij staat haaks op zijn pootje.
Kan gelukkig over een half uurtje bij de da terecht.
Laatst gewijzigd door Riek op wo 28 okt 2009, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1389204
Ach gos, dat heeft Danny ook gehad een tijdje terug. Ze hadden het verbonden en schoongemaakt en hij heeft pijnstillers gehad voor een paar dagen. Daarna liep hij weer als een kieviet  ;)
Gebruikersavatar
Door Riek
#1389239
Weer thuis.
Was heel snel gebeurd bij de da. Ze keer ernaar en zei, ik kan het heel snel, maar even heel pijnlijk oplossen.
Als ik een kort rukje geef dat is de nagel eraf. Hing echt nog maar aan een heel klein stukje vast.
En aangezien Boris nogal een angstig hondje is, zag ik een verdovend prikje niet zo zitten.
Hij wordt van al dat gedoe aan zijn lijf nog nerveuzer dan hij al is.
Dus ik heb Boris vastgehouden en voor hij het in de gaten had was het eraf.
Ik voelde niet eens een schokje in zijn lijf toen het gebeurde.
Het is niet verbonden ofzo en ook geen pijnstillers.
Het bloed wel, maar hij likt het zelf stedds schoon.
Ik moet het dagelijks even schoonmaken met Betadine. 
Ik las hier wel eens over en het leek me heel naar, maar nu ik het in het eggie heb meegemaakt vond ik het gelukkig meevallen.

De knuffel is doorgegeven, bedankt.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1389255
:-* voor Boris.

Joep heeft 3 weken geleden precies hetzelfde gehad en gelukkig heeft Anne (Maddoc) hem van die nagel verlost op precies dezelfde manier. Bij hem bloedde het echter niet, volgens mij liep hij er al een aantal dagen mee.... :-[

Ik heb het niet eens schoongemaakt.... Het was echt met een dag helemaal over.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1389326
ach ja dat kan pijnlijk zijn..
bij weirdo(was toen nog een hondje van 12 weken) is ook zo de nagel eruit getrokken..
moet zeggen dat hij toen wel moord en brand gilde..
Gebruikersavatar
Door Riek
#1390259
Arme, arme Boris.
Het zit hem echt niet mee.
Gisteravond had hij nog nergens last van, en ik kom net thuis van mijn werk heeft hij een enorme hotspot op zijn kont zitten.
Wel 3,5 cm doorsnee.
Ik heb hem kort geknipt, ontsmet en zalf erop gedaan.
Van verdriet en narigheid heeft hij een tijdje onder de tafel liggen grommen naar de bomen die heen en weer zwaaien door de harde wind.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1391207
Nynke F schreef: achossie, arme Boris  :-X :-X  heb je Propolistinctuur in huis ??
O, dat was het.
Ik lag er vanacht aan te denken dat jij iets had wat zo goed hielp, maar ik wist niet meer wat.
Balen, ik moet vandaag werken, en heb aan het eind van de middag een kinderfeestje hier wat tot morgen duurt :-X
Maar ik ga toch proberen dat in huis te halen.
Smeer je dat erop, of moet dat oraal toegediend?
De plek is vanacht een stuk groter geworden, ondanks de kap die die hij om heeft. Hij is er ook echt niet vrolijk van.
Ik werk tot 4 uur en daarna ga ik even naar de drogist en kijk of zij dat hebben.
Bedankt Nyncke  :-* 
Door Nynke
#1391234
Riek schreef: O, dat was het.
Ik lag er vanacht aan te denken dat jij iets had wat zo goed hielp, maar ik wist niet meer wat.
Balen, ik moet vandaag werken, en heb aan het eind van de middag een kinderfeestje hier wat tot morgen duurt :-X
Maar ik ga toch proberen dat in huis te halen.
Smeer je dat erop, of moet dat oraal toegediend?
De plek is vanacht een stuk groter geworden, ondanks de kap die die hij om heeft. Hij is er ook echt niet vrolijk van.
Ik werk tot 4 uur en daarna ga ik even naar de drogist en kijk of zij dat hebben.
Bedankt Nyncke  :-* 
dat spuit je erop  :)
Gebruikersavatar
Door Riek
#1401813
Na zijn eerst hotspot heeft Boris er nog 3 gekregen/gemaakt.
Hij had wel de kap om, maar als ik die even afdeed en 1 halve minuut niet naar hem keek, was hij alweer bezig.
Na de tip van Nynke om propolistintuur erop te doen heb ik dit besteld, helaas werkte het pompje niet toen dit flesja na 5 dagen binnen kwam.
Inmiddels was ik redelijk wanhopig geworden, Boris was ziek en zielig. Hij verging van de jeuk, maar mocht niet krabben en er was niets wat ik dacht dat ik kon doen.
Toen ben ik bij Tannetje geweest (nog bedankt dat ik zo snel bij je terecht kon!) en heb Vetgold gekregen om op de plekken te smeren, na ze eerst ontsmet te hebben met betadine.
En gelukkig vond zij een vlo bij hem. Ik zeg gelukkig, want vlooien zijn te bestrijden, en anders was het zoeken naar een speld in een hooiberg. Vrijdgmiddag direct alle dieren gedrupppeld en uiteraard ook het huis behandeld.
Het krabben bij Boris blijft wel doorgaan. Ik heb hem daarom dinsdag met vlooienshampo gewassen. Femke ook al heeft zij nergens last van.
Ik heb nu een nieuw flesje propolis besteld (Nynke, bedankt voor de tip) en ook een flesje stop n itch (Carole, bedankt voor de tip).
De vetgold heeft de plekken goed geholpen, maar het krabben wil nog niet verdwijnen. In afwachting van alle flesjes (en een hoop geduld) heb ik nu op de jeukplekken, die hij nu in zijn nek heeft gemaakt en op een paas andere plekken, lavandin gedruppeld.
En zowaar, hij blijft ervan af. Hij vind het stinken dus ik denk ook dat hij het vies vind en het stilt de jeuk.
Toen ik vanmorgen met de honden buiten liep en ze lekker liepen te rennen en te spelen dan schieten de tranen van geluk je toch zo in de ogen.
Het is een nagel aan mijn doodskist als die hond wat mankeert. En dan zijn dit nog maar simpele hotspots.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1402091
Ik had voor Luna ook propolistinctuur besteld. Hier zat geen spuit dopje op. Ik heb gewoon een spray ding van een ander product afgehaald en het op het flesje van de propolistinctuur gedraaid. Maar als je geen spray hebt kan je het er toch ook op druppelen of met een gaasje deppen lijkt mij.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1402095
Toevallig krijg ik net het flesje binnen en ook zonder spraydopje.
Dus ik moet ook even kijken of ik nog er gens zo'n dopje op heb zitten, dan kan ik die gebruiken.
Of anders inderdaad met een gaasje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door