Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Tato
#1375756
Mijn katten zijn sinds 4 weken over op kvv, dat ging direct goed behalve bij Coco..
Ze lust bijna niks behalve de lam rijst van rodi en smuldier kip.
Nu vraag ik me af; kan ik visfilet door de smuldier kip geven als spiervlees of is die combi niet goed? en rundergehakt er door?( met wat kippen orgaan)
Door bloemetje
#1375769
Nee, ik zou dat niet doen denk ik.
Heb je al eens de kattenversie (kipmix of vleesmix) van Carnibest geprobeerd?
Door Tato
#1375790
nee, die vind ik te duur...
heb 1 kat aan de eendmix van cb ivm voedsel alergie, als ik ze alle3 aan de cb doe dan wordt dat een duur grapje voor mij.
maar waarom kan je geen ander vlees door de kip doen?
Door Too
#1375800
Het kan wel als je een idee hebt van t bot/vlees percentage van smuldier kip, je kunt t dan 'opleuken' tot een redelijk compleet maaltje door idd orgaan en spiervlees/[vette] vis toe te voegen
Heb je al geprobeerd ze zelf te laten kauwen.. sommige katten vinden dat beter te doen dan gemalen eten.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1375810
ik vind smuldier kip te eenzijdig om dat alleen als vleesbot te voeren. en idd het probleem dat je niet exact de percentages weet. voor een keer kan dat wel, maar voor altijd zou ik zeker ook niet doen.
dan kan je beter investeren in een vleesmolen en zelf malen. ervan uitgaande dat de katten zelf te laten kauwen echt niet lukt.
Door Tato
#1375893
het gaat mij erom of je bv vis mag mengen met kip, dat was mijn vraag.
Ik geef haar hoofdzakelijk rodi lam rijst op dit moment en dat wil ik afwisselen met kipsmuldier waar ik een complete maal van wil maken, ik heb begrepen dat kipsmuldier vlees-bot ong. 45-50% is.
Kauwen op grotere stukken kipfilet en visfilet gaat prima maar verder wil Coco niet gaan op dit moment.
Ze zijn nog maar 4 weken van de brokjes af en ik laat ze langzaam aan vlees wennen wat met Coco niet makkelijk gaat.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1375965
waarom zou je witvis niet met kip kunnen mengen?
ik vind rodi lam-rijst (ik neem aan dat t honden-kvv is) ook wel eigenlijk te hoog in koolhydraten voor katten. ik denk dat het best een goede eter is, want menig merk honden-kvv bevat pens en de meeste katten eten dat niet.
Door Tato
#1379629
in rodi lam rijst zit geen pens, het staat niet op verpakking en heb het nagevraagd bij rodi.
Ik ga binnenkort toch wel cb bestellen...(Biba raakt van rodi weer aan de diaree)
Kippennekken eet Coco weer wel, eendenvleugels weer niet...de andere katten ook niet..
Ga morgen eendennekken proberen. :)
Door ibbi
#1380341
misschien kun je Bibi proberen, da's goedkoper dan carnibest!
( en erg lekker volgens een stuk of 6 katten hier )

maar barfen ( of zelf malen )  is 't goedkoopst  :)
Door Loeka
#1380519
Misschien een id om grootverbruik hoeveelheden te bestellen, alleen of met anderen. Dat scheelt gigantisch veel geld. Naar mijn idee is de CB goedkoper dan Bibi overigens. :-\
Door Bennie
#1384089
Zelf malen is echt stukken goedkoper, als je het een keer  gedaan hebt wil je niet meer  anders :).

@Loeka dan zit je nog op 3,25 per kilo, mijn  zelfgemaakt spul zit nu op 1,70 per kilo...
Door Naakies
#1388650
hallo bennie

even een vraag je kan je mij presies vertellen wat je er in hebt gedaan met alle hoeveel heden voor
een kvv katten  compleet variant  .
ik kan het mischien laten maken bij een fabrikant met een zelf bepaald recept .
moet  dan wel een groote hoeveel heid afnemen een kilo of 100 tot 150 in een keer
maar ja dan wel met eigen resept en waarscheinlijk ook voordeliger
iemand ideen 
gr martijn
Gebruikersavatar
Door koekje
#1388712
ik maal ook zelf. voor ot, sien kan wel zelf knagen.
voor ieder maalsel heb ik een ander recept, dus de receptuur wisselt om de 4 tot 6 weken. dit om toch zoveel mogelijk diersoorten en onderdelen daarvan te voeren en zo toch tot een zo gevarieerd en compleet mogelijk menu te komen.
ot vindt mijn maalsel het lekkerst; ze lust inmiddels geen kvv meer.
Door Too
#1388749
In een honden-topic schrijft Anne-uit-Spanje

Barf x Porkert [maalmachien] = KVV

Ik vind m briljant!

Zeker bij dit soort hoeveelheden [en 4? katten of zou t voor t bedrijf zijn?] is een gevarieerde samenstelling wel van belang, althans dat zou t voor mij zijn

dus niet alleen kipkarkas [als calciumbron], enkel kiporgaan en koeienspiervlees.. dan is je enige 'winst' dat je de percentages kent :-\
Jullie voeren nu Carnibest als ik me goed herinner, willen ze niet lekker zelf knagen?
Door Naakies
#1388770
hoi
het is voor eigen gebruik
er gaat hier met 4 katten ongeveer 750 gr per dag door en ook de buurkat eet
regelmatig mee die krijgt daar brokken . dan zit ik dus op bij na een kilo per dag
die naakies eten best veel .
als er natuulijk intressen is zal ik het niet laten te verkopen
maar dat is in geen sinds de op zet .
als ik alleen al kijk naar de vekoopprijs van bv kivo  hond
zit dit al ruim( echt best veel ) onder de inkoop van CB hond
helaas heeft hij alleen  voor hond.
dus wat kosten bespaaring voor ons zelf eigen gebruik willen we ook wel
het komt hier toch wel op .

lonneke en martijn kidz en naakies
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door