Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1387169
Nu ben ik al bijna een jaar aan het barfen, maar ik bedacht me ineens iets.  Als ik mijn groentemix maak, zit ik komkommers, wortels, courgettes teschillen, zo uit gewoonte om dat ik dit voor mezelf doe.  Maar is dit eigenlijk nodig?  

Nu heb ik een pak noten gekocht, maar ik ken daar dus niks van.  Ik lust dat zelf niet en zou dus niet weten welke noot je uit zijn jasje moet helpen en welke niet.  Er zitten hazelnoten, cashewnoten, nootpitten en amandelen in. (staat op de verpakking hé  ;))
#1387224
De noten zou ik ik in ieder geval van hun jasje ontdoen. Vliesjes kunnen blijven zitten, maar die harde bolsters van bv hazelnoten en walnoten zou ik er toch echt wel afhalen.
Dat zakje noten, zijn dat wel rauwe noten?
Groentjes was ik af, maar ik schil niets, scheelt een hoop werk ;). Als je appels zou gaan pureren zou ik ze wel ontpitten, geef je het klokhuis zo, dan vind ik dat niet nodig.
#1387332
Nouchka schreef: Nu ben ik al bijna een jaar aan het barfen, maar ik bedacht me ineens iets.  Als ik mijn groentemix maak, zit ik komkommers, wortels, courgettes teschillen, zo uit gewoonte om dat ik dit voor mezelf doe.  Maar is dit eigenlijk nodig?  

Nu heb ik een pak noten gekocht, maar ik ken daar dus niks van.  Ik lust dat zelf niet en zou dus niet weten welke noot je uit zijn jasje moet helpen en welke niet  Er zitten hazelnoten, cashewnoten, nootpitten en amandelen in. (staat op de verpakking hé  ;))
Je bedoelt de keiharde schil om de noot?
Wat denk jezelf?
#1387418
Nadia schreef: Waarom appels met pureren wel ontpitten en met zo geven niet??
Wanneer je zo geeft,dan komen de pitten eruit zoals ze er in gaan, met pureren worden de pitten fijngemalen
appel,perzik,pruimen,peren en abrikozen pitten bevatten cyanide, wat ongevaarlijk is wanneer de pit heel is,maar giftig wanneer
't gepureerd is..dus geen pitten in de mix doen! ;)
#1387420
tieneke schreef: Ik schil wel al de groenten,immers in gewone groenten zit het meeste gif op/in en net onder de schil.
HOE schil je de bladgroentes Tien  :biggrin2: :biggrin2:
Ik was alle groentes,maar schil alleen de pompoen.
Fruit haal ik alleen de schil af wanneer het er voor me zelf ook af gaat, b.v bij banaan, ananas, en kiwi
#1387575
tieneke schreef: Je bedoelt de keiharde schil om de noot?
Wat denk jezelf?

Ik ben wel blond, maar zooo blond nu ook weer niet.   ;)  Ik bedoel natuurlijk de vliesjes.  De notenmengeling die ik heb gekocht is zonder de keiharde schil en puur natuur (niet gezouten of ...)

Ik dacht idd ook aan de insecticiden die ze op groenten spuiten, daarom schil ik ze vooral.

Hé, en dat van die pitten wist ik niet.  Weer wat bijgeleerd.
#1387589
202Spots schreef: HOE schil je de bladgroentes Tien  :biggrin2: :biggrin2:
Ik was alle groentes,maar schil alleen de pompoen.
Fruit haal ik alleen de schil af wanneer het er voor me zelf ook af gaat, b.v bij banaan, ananas, en kiwi
Gewoon...ehh je weet wel  :P :biggrin2:
#1387594
Nouchka schreef: Ik ben wel blond, maar zooo blond nu ook weer niet.   ;)  Ik bedoel natuurlijk de vliesjes.  De notenmengeling die ik heb gekocht is zonder de keiharde schil en puur natuur (niet gezouten of ...)

Ik dacht idd ook aan de insecticiden die ze op groenten spuiten, daarom schil ik ze vooral.

Hé, en dat van die pitten wist ik niet.  Weer wat bijgeleerd.
Ooooohhhh zeg dat dan meteen  :D
#1387989
Noten worden hier, vanzelfsprekend zou ik haast zeggen, gekraakt voordat ze gevoerd worden.
Lijkt mij logisch en zal ik ook altijd blijven doen.
Echter, onze hond eet de hazelnoten die onder onze hazelaar liggen met bast en al.
Ze heeft er geen enkele moeite mee, kauwt de noten met bast en al in no-time weg,
smaakt haar voortreffelijk en ik vind er ook niets van terug in haar ontlasting.
Zo ook met de noten die ze in het bos vindt.
Beukenootjes worden met bast en al (inderdaad, die bast met stekels) vermalen.
Ze heeft er geen enkele moeite mee en laat het zich lekker smaken.
Nogmaals, ik blijf ze kraken en geef ze dus gepeld, maar ze doet er zelf niet erg moeilijk over.
Misschien doen wij wel te moeilijk??!!
#1388661
deja schreef: en bv. spruitjes ook geen kopjes eraf andijvie was en snij ik net als voor mezelf moet in de blender dus kan niet anders bietjes moet je toch de kop en staart af halen en even schillen
Staarten overal aan laten zitten,niks schillen en ook de bieten blad erdoor malen!!
Puntjes van boontjes er ook niet afhalen voor jezelf niet en voor de honden ook niet!
Barst van de vitamientjes die je weg gooit!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door