Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1388441
Ik heb Boomer nu 2 weken geen groentemix gegeven. Het was op en geen tijd om nieuwe te maken  :-[
Nu heeft ze in die weken geen last gehad van maagzuur en ik vroeg me af of daar een verband in kan zitten ???
Is er bekend dat sommige groentes zorgen voor meer maagzuur?!
Door Lizzy
#1388454
Alles kan! De enige manier om het uit te proberen is om nog een tijdje geen groentenmix te geven en daarna weer wel te geven.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1388460
Lizzy schreef: Alles kan! De enige manier om het uit te proberen is om nog een tijdje geen groentenmix te geven en daarna weer wel te geven.
ja dat dacht ik ook al. maar ik dacht misschien is bekend dat (ik noem maar wat) bloemkool vaak voor maagzuur zorgt. Dan hoef ik dat niet allemaal uit te sluiten  :) Ze eet haar groentemix wel met plezier en ik denk ook echt dat het goed voor dr is dus ik wil het wel blijven geven  :-\
Door 202Spots
#1388630
MarijeEnBoomer schreef: Ik heb Boomer nu 2 weken geen groentemix gegeven. Het was op en geen tijd om nieuwe te maken  :-[
Nu heeft ze in die weken geen last gehad van maagzuur en ik vroeg me af of daar een verband in kan zitten ???
Is er bekend dat sommige groentes zorgen voor meer maagzuur?!
Misschien 'n listje geven van welke groente je had gebruikt?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1388664
even heel hard nadenken :g:
pompoen
komkommer
andijvie
winterpeen
aubergine
courgette
bloemkool
broccoli
knoflook
En misschien nog wat maar dat schiet me niet te binnen :-\
Door 202Spots
#1388682
MarijeEnBoomer schreef: even heel hard nadenken :g:
pompoen
komkommer
andijvie
winterpeen
aubergine
courgette
bloemkool
broccoli
knoflook
En misschien nog wat maar dat schiet me niet te binnen :-\
aubergine is de enige wat ik nooit hebt gebruikt... :-\
ik zou wel meer van andere bladgroente er bij doen dan alleen andijvie
probeer of pompoen of wortel.... niet alle 2 tegelijk of kleine hoeveelheid van dezelfde soort groente,
ook met broccoli en bloemkool, een van de twee of halve hoeveelheid van beide.
En niet TEveel knoflook he?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1388730
Ik kijk gewoon altijd wat er in de bio winkel ligt :-\ Ik zal letten op meer bladgroenten. Ik had 4 teentjes knoflook op ik denk bijna 2 kilo mix. Dat kan toch nooit teveel zijn :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door