Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1387653
Ik geef een aantal dagen in de week kvv en in het weekend dan krijgen de hondjes BARF. Ik verdeel dat zo dat ik dan voor twee honden van alles een dagportie heb, dwz voor zaterdag een portie spiervlees, orgaan en bot. Ze krijgen dan ´s morgens spiervlees met orgaan en ´s avonds bot. Op zondag precies hetzelfde. Ik zorg er wel voor dat ik veel afwissel in de diersoorten. Ik geef de verhouding van 50 % bot, 30 % spiervlees en 20 % orgaan. Groenten krijgen ze niet. Dat zit een aantal dagen in de kvv en ze eten regelmatig gras.
Is dat zo ook goed is het beter om het anders te doen?

groetjes van Hanna
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1387996
Klinkt goed!
Als je meerderheid van de dagen kvv geeft, hoef je niet zo op de %ten te letten op die barf-weekend dagen.
Mits je diersoorten voerd die in je kvv zitten.
wel is het even kijken voor je hoeveel orgaan er in de kvv zit die je voert? in sommige kvv zit vrij veel orgaan, dan hoef je niet zo hoog te zitten met je orgaanpercentage.
Vis is ook een goede afwisseling  :)
Door Borke
#1391675
[quote="hannabelgje"]Ik geef de verhouding van 50 % bot, 30 % spiervlees en 20 % orgaan.
[/quote]
Ik mee,m aan dat je met 50% bot bedoelt dat dit bestaat uit 50% bevleesd bot, wat dus half vlees en half bot is? Je moet niet 50% kaal bot geven, dan is de kans groot dat je hond enorme verstopping krijgt.
Orgaan zou ik niet naast kvv geven, dat zit al in zeer ruime mate in kvv.

Goed idee om deels kvv en deels Barf te geven.
Zo ontdek je wat je hond lekker vindt en doe je meer ervaring op.
Menigeen hier op Barfplaats is zo begonnen  :biggrin2:
Door hannabelgje
#1392306
Ik geef ze inderdaad bevleesd bot, tot nu toe zijn dat kippennekken, eendennekken en kipkarkassen, de laatste moet ik voor Zoë wat kleiner maken anders eet ze ze niet.
Ik ben nu steeds meer barf aan het geven en minder kvv. Zoë is niet altijd even dol op kvv.
Bij de volgende bestelling gaan we qua bot een stapje verder en wil ook proberen wat ze van een kwarteltje vinden. Ik zal alleen even moeten wachten met bestellen tot mijn salaris binnen is.......

groetjes van Hanna
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door