Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1376862
Kan goed hoor. Dat is een beetje inherent aan homeopatische middelen dat er eerst klachtenverergering kan optreden. Als het uit de klauwen loopt dan de dosering halveren en langzaam weer opbouwen.
Wanneer er sprake is van veel oorsmeer wat eruit komt maak dit dan tussentijds goed schoon (scheutje cleaner erin...even soppen...en dan naar buiten)  anders kunnen de oordruppels hun werk niet goed doen.
#1377026
Ze schud wat meer met dr hoofd en het lijkt pijn te doen als ik aan dr oor zit. Maar ze is een goeie aansteller als het om oordruppels gaat dus kan ook deels show zijn  :-\ Het schudden natuurlijk niet maar het niet aan dr oor laten zitten wel  :-\ Goeie tip om ook tussendoor de cleanser te gebruiken. Ga ik morgen gelijk doen als ik thuis ben!!
#1391946
Verergering zou niet moeten bij puuroor, maar als er al een echte ontsteking zit werkt het in mijn ervaring niet sterk genoeg, dus dat kan de verergering verklaren!
(even ter verduidelijking: het wordt weliswaar misschien onder de naam homeopatisch middel verkocht, maar dat is het niet, meer fytotherapeutisch/kruiden. Helaas worden veel fyto-middelen met een homeopathie etiket verkocht in nederland, zucht)

Wat je, als je oorontsteking natuurlijk zou willen behandelen, zou kunnen proberen is tamanu-olie. Wordt verkocht door Chi en is een vette planten olie, groenig van kleur en ruikt heel kruidig, beetje kerrie achtig. Ideale olie, werkt o.a. antiseptisch, huidherstellend en pijnstillend. Eerst het oor goed schoonmaken, dan een beetje olie erin met een spuitje bijvoorbeeld. Toevallig hoorde ik die tip gisteren van iemand die dat zelf bij haar 13,5 jaar oude golden retriever dame heeft gedaan met wonderbaarlijk snel en goed resultaat!
#1392185
Saille schreef: Verergering zou niet moeten bij puuroor, maar als er al een echte ontsteking zit werkt het in mijn ervaring niet sterk genoeg, dus dat kan de verergering verklaren!
(even ter verduidelijking: het wordt weliswaar misschien onder de naam homeopatisch middel verkocht, maar dat is het niet, meer fytotherapeutisch/kruiden. Helaas worden veel fyto-middelen met een homeopathie etiket verkocht in nederland, zucht)

Wat je, als je oorontsteking natuurlijk zou willen behandelen, zou kunnen proberen is tamanu-olie. Wordt verkocht door Chi en is een vette planten olie, groenig van kleur en ruikt heel kruidig, beetje kerrie achtig. Ideale olie, werkt o.a. antiseptisch, huidherstellend en pijnstillend. Eerst het oor goed schoonmaken, dan een beetje olie erin met een spuitje bijvoorbeeld. Toevallig hoorde ik die tip gisteren van iemand die dat zelf bij haar 13,5 jaar oude golden retriever dame heeft gedaan met wonderbaarlijk snel en goed resultaat!
Intressant!!
Ik heb ook het idee dat puur oor niet afdoende werkt bij een ontsteking :-\
#1392190
Ja denk als er echt een ontsteking zit je te laat bent.
Ik gebruik het wel, bij een van mijn honden: onderhoudsdosis 1 x d een paar druppels. Dat helpt prima bij haar, doe ik het niet dan krijgt ze inderdaad hele vieze oren, en moet met surolan oid aan de gang.
Dus eerst de ontsteking weg, daarna onderhouden met puur oor??
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door