Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Inge2104
#1387500
Ja ja, binnenkort krijgen wij een kitten.
Ik zou 'm graag vers gaan voeren net als de hond.
Waar kan ik ergens meer info vinden over katten en vers, in de bieb hier zag ik alleen artikelen over honden.
Het zal wel eerst Kvv worden, mede doordat onze vriezer tijdens de verhuizing kapot is gegaan en ik nu maar heel weinig vlees kwijt kan!

Ik hoop op veel tips, want ben echt een leek op katten gebied en al helemaal op versvoeren en katten gebied!

Alvast bedankt,

Groetjes Inge!
Door Too
#1387629
Bij katten en Barf.... heel heel veel info.

En er is niet zo veel verschil hoor: de meeste katten vinden pens niet te knagen en groenten zijn geen vereiste.. that's it  ;)
Door Inge2104
#1387771
Dank je wel!
Ik heb even rondgekeken maar daar gaat 't voornamelijk over Barf.
Ik heb nu echt nog niet de mogelijkheid om dat te gaan doen dus zou 't Kvv worden.
Kan ik 't poezebeest gewoon wat smuldier bijvoorbeeld van de hond geven?

Gr Inge!
Door Too
#1387790
Dat kan , ik weet niet of de compleet-versie ook pens bevat.. dat zou een weigering op kunnen leveren ::)

Waarschijnlijk weet je t wel maar toch... kvv's met bot [itt tot calciumsuplement] zijn eigenlijk nóg mooier ;)
Door Inge2104
#1387798
Oké, dank je!
Ik weet inderdaad dat echt bot nog mooier zou zijn maar mijn portemonnee denkt daar momenteel anders over! :(
En ik denk dan maar, beter rauw voer met een calciumsupplement dan brokken toch?!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1387802
ja, t kan. maar zoals too al zegt, is het opeten een 2e. in de complete versies zit pens, en dat moeten de meeste katten niet.
ook vind ik verder smuldier nou niet zulk geweldig voer. calciumsupplement ipv gemalen bot en er zitten granen in.
ik denk dat je beter dan katten-kvv kunt kopen. carnibest is volgens mij het beste verkrijgbaar, haaksbarf, bibi en bandit zijn ook goede merken met hun kattenversies. er is ook nog carnivoer en all animal. all animal is mss niet compleet en kan een lagere acceptatiegraad hebben (zit wss ook gemalen darm en galblaas en darminhoud in).

ja, smuldier is volgens mij wel beter dan brok.

mag je poezie alleen maar t goedkoopste eten?  :-\ dat gevoel krijg ik er wel van, alsof het echt vooral niets mag kosten.
ik weet dat katten-kvv best duur is (gemiddeld 3-4 euro per kilo), maar aan de andere kant eten ze er per dag ook een stuk minder van. investeer dan in een nieuwe vriezer en ga barfen.
Door Inge2104
#1387812
Je hebt gelijk hoor en het liefst zou ik ook ander voer geven maar wil zelf ook wel graag wat te eten hebben!
Als ik nu naar de hond kijk, die komt echt niks tekort, smuldier is de basis en daarnaast krijgt ze regelmatig barf dingen, kip, haas, parelhoenkarkas, paard en wild spiervlees, af en toe een ei en een zalmkop!
Zo zal 't met 't poezebeest ook gaan denk ik maar omdat ik geen ervaring heb met poezen wil ik hier graag wat info.
Door Too
#1387823
Als je uk af en toe lekker mee mag knagen gaat t goed komen
Poesels krijgen kip, parelhoen en knijn over t algemeen prima weggeknaagd en qua spiervlees zijn er natuurlijk geen beperkingen

Als er nog meer vragen loskomen.... kom maar!
Door Inge2104
#1387829
oké. da's goed om te lezen! Wil ook wat kuikens halen.
En kip en zo, kan ik dat meteen al geven of moet ik wachten tot ze wat ouder is?
En hoeveel mag zo'n klein frummeltje?
Door Too
#1387865
Ow mens daar vraag je me wat.. 7 van lichaamsgewicht?
edit: ik lees dat de kittens bij Henkje zijn begonnen met ca 90gr carnibest/dag.. ukkie is in de groei dus hou t in de gaten

Als je aan kippennek kunt komen..even plattimmeren dat zou moeten lukken, van daaruit ga je rustig verder: stukje kwartel, zacht stukje van parelhoenkarkas etc [voor veel katten is haas wel wat [te] pittig daar zou ik mee wachten]
Af en toe een lekker vers visje is ook voor je hond gezond: sardientje, ansjovis, [hors]makreeltje
Ik heb niet gezocht maar misschien als je zoekt op : kitten en barf oid dan komen er vast nieuwe zaken bovendrijven
Laatst gewijzigd door Too op di 13 okt 2009, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Celicaatje
#1391347
Hoi Inge,

Je kunt natuurlijk over gaan op Smuldier glutenvrij, die kun je zowel aan je hond als kat voeren.
Ik heb dat wel eens gedaan en ze eten het allemaal goed....3 katten en 4 honden.
Ik betaalde hiervoor 1,75 per kilo. Nu geef ik KVV van Darf, kost 2,70 per kilo, eten ze ook.
Carnibest Eko heb ik nu ook extra gekocht ter afwisseling voor ze. Want de groenten in Darf vinden ze niet echt lekker, soms laten ze dat liggen.

Prins heeft ook voer voor katten en dat kun je in zo´n klein doosje kopen in veel dierenwinkels, die nemen niet veel ruimte in de vriezer in. En de kosten zullen wel meevallen neem ik aan voor 1 kat ;)....

Inge
Door GKJF
#1397295
Wij voeren ook carnibest, dat gaat erg goed, maar we vullen het per week ook wel eens aan met rodi van de supermarkt. Dat smuldier eten ze niet en dat vinden wij niet erg, want dat is toch smerig spul :-\
Dat gaat erg goed, die rodi vinden ze ook erg lekker. En voor de rest kuikens, carnibest, spiervlees, kippenvleugels, kwartels, orgaanvlees enz. Ze vinden het heerlijk.

Hoeveel je moet geven van de carnibest uitgaande is 30-40 gr per kilo lichaamsgewicht.
Succes!
Door Celicaatje
#1404587
GKJF schreef: Wij voeren ook carnibest, dat gaat erg goed, maar we vullen het per week ook wel eens aan met rodi van de supermarkt. Dat smuldier eten ze niet en dat vinden wij niet erg, want dat is toch smerig spul :-\
Dat gaat erg goed, die rodi vinden ze ook erg lekker. En voor de rest kuikens, carnibest, spiervlees, kippenvleugels, kwartels, orgaanvlees enz. Ze vinden het heerlijk.

Hoeveel je moet geven van de carnibest uitgaande is 30-40 gr per kilo lichaamsgewicht.
Succes!

Heb je dan wel de Smuldier glutenvrij gekozen? Die stinkt lang niet zo, zijn van die worsten van 500 gram. Die bakjes van Smuldier willen de katten vaak niet eten volgens mij. Die rodi vind ik ook erg goor eigenlijk, maar goed het gaat er natuurlijk om wat je diertjes er van vinden nietwaar :).
Door Inge2104
#1407712
Zo, ze is er, onze Truus! ;D Het duurde iets langer dan verwacht want ze was wat aan de diarree en mocht nog niet weg.
Vandaag hebben we d'r opgehaald en ze is hartstikke leuk en brutaal. Ze blaast vol overgave naar de hond ::) en ze ging vrijwel meteen op onderzoek uit en lekker spelen.
Ik had brokjes en wat kuipjes paté meegekregen. Brokjes hoefde ze nog niet maar net deed ik wat paté in d'r bakje, dat ging er wel in.
Luna (hond) at vandaag paardenvlees, ik had een paar kleine stukjes door Truus's eten gedaan. Niet alles was op maar 't paard wel hoor!
Bij deze ook wat foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Inge!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door