Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1387033
Vanmiddag gaan we met Ingvar naar de dierenarts. Hij wilde gisteravond niet eten, kwam niet eens naar zijn bakje toe. :-\

Ik heb zelfs geprobeerd hem geprakt blikvoer te geven, maar ook dat wilde hij niet.
Hij heeft dus ontstoken tandvlees en dat zal hem best pijn doen, de arme vent :'(

We hebben hem gisteravond en vanochtend gedwangvoerd met Recovery voer, zodat hij een beetje op krachten zou blijven.
Ik hoop wel dat de da hem vanmiddag snel kan helpen zodat hij zich weer beter voelt :-\
Laatst gewijzigd door Anthraciet op do 29 okt 2009, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anthraciet
#1387390
Ro is op de terugweg van de da en het blijkt dus heel anders te zijn met Ingvar.....
Zijn tandvlees was wel wat rood, maar niet echt ontstoken volgens de da.

Maar ons ventje blijkt hartpatiënt te zijn  :-\
We zagen vanochtend wel dat hij wat pompend ademde, maar we dachten dat het door de stress van het dwangvoeren en het slechte eten kwam.....
Maar hij heeft dus vocht achter de longen, mijn arme knul  :'(

Daar heeft hij nu een injectie tegen gehad, morgen moeten we er nog een geven en dan de rest van zijn leven aan de hartpilletjes.....
De da kon alleen niet zeggen of dat een lang of een kort leven zou zijn, daar reageerden katten heel verschillend op volgens hem  :-X

Zucht :'(
#1387566
We kijken nu eerst hoe hij op de medicijnen reageert zodat hij weer wat beter kan ademen en hopelijk ook weer beter gaat eten.

Mocht hij niet genoeg opknappen hierdoor, gaan we zeker kijken wat we verder kunnen doen. Maar ik denk dat voor nu het even het belangrijkst is dat hij weer opknapt en niet verder verzwakt :-\
#1388659
flin schreef: ochosj...

weet je wattie heeft gekregen? kwa med

  succes en sterkte hoor!

Ik ben het vergeten te vragen aan Ro, zal straks even op het doosje kijken.


Hij heeft in ieder geval vanochtend weer uit zichzelf gegeten, ik kon wel een gat in de lucht springen! :D
Het was geen hele maaltijd zoals ik van hem gewend ben, ik denk ongeveer de helft tot tweederde daarvan, maar dat maakt niet uit. Hij heeft het binnen gekregen én hij deed het uit zichzelf!

Vanavond toen we van het werk thuiskwamen, hebben we hem nog een beetje gegeven en hij heeft het werkelijk opgeVRETEN ;D

Straks krijgt ie nog een lekker barfhapje, kijken of hij ook weer goed wil kauwen.
Maar het ziet er dus naar uit dat de medicatie wel aanslaat, nu hopen en duimen dat het geen opleving is maar hij hier gewoon lekker oud mee kan worden.

Dan maar elke dag een pilletje hoor, ik heb hem gezegd dat ie toch nog minstens 10 jaar bij ons blijven moet :P
#1388880
Ik heb het even nagekeken, hij heeft nu Fortekor gekregen.
Dat is van Novartis, een van de klanten van mijn werkgever :biggrin2:


Vanochtend heeft hij weer uit zichzelf gegeten, maar ik moet nu dus afwachten of zijn herstel komt door de Fortekor of door de injecties die hij heeft gehad. Gisteren de laatste injectie (eigenlijk geen idee wat daar nu inzat, dat zou ik moeten navragen), dus nu is het afwachten of hij goed op alleen de Fortekor blijft reageren :-\
#1390520
Sterkte met Ingvar!
Met Fortekor kunnen katten heeeel oud worden. Meestal krijgen ze het voor de nieren maar het werkt idd op het hart.
Poesje Kruimel heeft trouwens al zeker 10 jaar een slecht hartje en die is er ook nog steeds, dement, drie poten, doof en blind en wel, maar wel 19 jaar. Madammeke heeft ook een tijdje Fortekor gehad maar bij haar deed dat weinig, zonder gaat ze net zo goed (of slecht ...).
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door