Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Erika
#625676
Kent iemand Dibo?
Een kennis van mij koopt dat in een dierenwinkel dichtbij haar dus ik zou er ook aan kunnen geraken (ik ga eerst eens beginnen met Carnibest Diabetes maar dat moet ik laten leveren) buiten Duck.
Website Dibo: www.dibo.de (in het Duits dus).
Weet iemand het koolhydratengehalte van hun complete maaltijd?
Hebben ze het equivalent van Carnibest Diabetes?
Door Debora
#625694
Ik ken het niet maar zo te zien hebben ze maar 1 soort compleet versvlees. De rest is, voor zover ik kon zien, niet compleet en je zult er dan nog bij moeten geven. Verder kon ik niets ontdekken wat overeenkwam met de carnibest diabetes eigenlijk.
Ik kan het mis hebben uiteraard want mijn duits is een beetje roestig....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#625695
[quote="Erika"]
Kent iemand Dibo?
Een kennis van mij koopt dat in een dierenwinkel dichtbij haar dus ik zou er ook aan kunnen geraken (ik ga eerst eens beginnen met Carnibest Diabetes maar dat moet ik laten leveren) buiten Duck.
Website Dibo: www.dibo.de (in het Duits dus).
Weet iemand het koolhydratengehalte van hun complete maaltijd?
Hebben ze het equivalent van Carnibest Diabetes?
[/quote]

Zo te zien zijn het bijna allemaal enkelvoudige producten. Eentje is "compleet". Bij deze zie ik wel dat er graan in zit, maar er staat niet bij hoeveel en wat voor graan.
Iets vergelijkbaars voor de CB-diabetes hebben ze dus niet.


DIBO-Fleisch-Menü
2000g
Die lange erwartete Sorte Dibo "Fleisch-Menü" lose rollend als Alleinfuttermittel ist da. Dieses Produkt wurde längere Zeit mit sehr gutem Erfolg und hoher Akzeptanz getestet. Das neue Dibo "Fleisch-Menü" besteht aus den natürlichen Bestandteilen, mageres Rinderherz, Muskelfleisch, hoch aufgeschlossenes Getreide und Gemüse, Vitamine und Mineralstoffe, ohne chemische Zusätze. Durch die natürlichen und frischen Zutaten ist Dibo "Fleisch-Menü" nicht nur die artgerechteste Ernährung, sondern gleichzeitig auch für Problem Hunde besonders geeignet. Auftauen und Fertig!

• aus schlachtfrischen Rohprodukten
• naturbelassen
• ohne chemische Zusätze
• ohne Konservierungsstoffe, Zucker, Karamell
• ohne Aroma- und Farbstoffe, Knochenmehle o. ä.
• hergestellt in Deutschland

Rohprotein: 15,70%
Rohfett: 14,30%
Rohfaser: 5,20%
Rohasche: 1,92%
Calcium: 0,30%
Feuchtigkeit: 57,00%
Vit. A (2300 IE/Kg)
Vit. D3 (230 IE/Kg)
Vit. E (20 mg/Kg)
Door Nadia
#1386963
Weet iemand misschien te vertellen hoe het kwaliteit van het vlees opzich is?? Het is namenlijk een stukje goedkoper dan het spiervlees bij herby of lupa. En ik hoef er maar 5 minuten voor te rijden, dus kan ook kleinere porties meenemen. (lees ruimte besparing in de vriezer)..

Ik wil het dus gaan gebruiken in mijn menu's. (naast vleesbot enz)
Ik weet dat het niet compleet is, (dat heb ik overal gelezen) maar ik vroeg me af of iemand weet hoe de kwaliteit is. (dat vind ik nergens) Ik wilde dan konijn en paard daar gaan halen. (lam heb ik al van dibo). Het rundvlees zit al genoeg in carnibest, dus dat heeft geen meerwaarde voor mij.

Ik dacht dat het makkelijker zou zijn om in dit topic verder te gaan ipv weer een topic extra openen..
Gebruikersavatar
Door pike
#1387048
Afgelopen zomer tijdens de vakantie heb ik, voor de broodnodige variatie op kip-kip-en-nog-eens-kip een zak Dibo konijnenvleesblokjes gekocht. Ik was zwaar teleurgesteld over de inhoud. Het zag er niet uit als konijnevlees, het rook niet naar konijnevlees, er zat veel vet aan, er zat bevroren water in (nee, geen bevroren vleessappen maar puur wit ijs). Het had een vale bleekgele kleur. Eenmaal ontdooid werd het een niet smakelijk ogende waterige pap met een onbestemd geurtje.
Omdat ik niets anders had, heb ik heb er een keer van gegeven (de best ogende stukjes eruit gevist),  en de rest heb ik weggegooid. Ik weet niet wat dit voer in Nederland kost, maar in Denemarken moest ik voor een 2 kilozak omgerekend  7 of 8 Euro neertellen (het was 50 of 60 kronen dat weet ik niet meer precies.)
Ik koop het dus nooit meer. Dan maar kip.
Gebruikersavatar
Door pike
#1387090
[quote="Erika"]
Kent iemand Dibo?
Een kennis van mij koopt dat in een dierenwinkel dichtbij haar dus ik zou er ook aan kunnen geraken (ik ga eerst eens beginnen met Carnibest Diabetes maar dat moet ik laten leveren) buiten Duck.
Website Dibo: www.dibo.de (in het Duits dus).
Weet iemand het koolhydratengehalte van hun complete maaltijd?
Hebben ze het equivalent van Carnibest Diabetes?
[/quote]
HEt koolhydratengehalte kan je uitrekenen met behulp van het tabelletje dat Angelique geeft. [quote="Angelique"]

DIBO-Fleisch-Menü
2000g

Rohprotein: 15,70%
Rohfett: 14,30%
Rohfaser: 5,20%
Rohasche: 1,92%
Calcium: 0,30%
Feuchtigkeit: 57,00%
Vit. A (2300 IE/Kg)
Vit. D3 (230 IE/Kg)
Vit. E (20 mg/Kg)

Als je alles optelt kom je op 94,4%, de rest, 6,6% zijn koolhydraten.




[/quote]
Door Nadia
#1387141
hmm beetje wisselend dus..
Ik hoop dat er nog meer reacties komen.. De lam heeft Kain ook gehad (160gram) .. Moet wel zeggen dat hij sinds gistermorgen niet meer gepoept heeft en zijn scheten nogal stinken...
Door mies_marmot
#1387309
Ik gebruik het paardenvlees van Dibo voor onze hond. Ik weet niet of de kwaliteit door het leveren ook wordt beïnvloed, maar ik vind er net als Pike veel bevroren water in zitten. Ook eten de katten het niet, terwijl ze gek zijn op de paardenlappen die ik vers bij de slager haal (maar helaas slecht aan kan komen de laatste maanden).
Maar de hond vindt het wel heerlijk en ik gebruik het als aanvulling om met dit vlees wat ijzer aan zijn vleesmaaltijd toe te voegen.
Door Nadia
#1387401
hmm oke.. Ik zal dus persoonlijk even kijken hoe het me bevalt..
Bij de lam zat niks van bevroren water..
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1388027
Ken de Dibo lam en die wordt hier heerlijk bevonden.
(zijn van die zakken met stukken lamsvlees en dan volgens mij van alles wat (dus lamspens en vlees door elkaar))
Wilde nu de Dibo knijn bestellen, maar die was er niet.
Volgende keer nieuwe poging.
Door mmj
#1388508
kopvlees is ook goed en geenwater
kan namelijk niet aan vers kopvlees komen in de
buurt van gennep
Door rheawithpixels
#1389509
Ik heb een tijdje geleden eens zon grote zak gekocht op show. Ingevroren zag het er nog wel okay uit. Maar ontdooit was het toch wel 1 groot granenfeest. De hond keek me aan met de vraag wat dit nou weer voor troep was. Ze vond het echt niet lekker  :biggrin2:
Uiteindelijk heb ik het maar in de kliko gedumpt.


Dibo is wel heel anders dan bijv. Carnibest, Kivo of haaksbarf
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door