Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1385982
Wie keurd dit menu goed?

Ma:
Tanja: 600gr konijnenbraadstuk, 250gram rund, 180gram kiporgaan (mix van hart, lever, maag)180gr groente
Kyra: 200gram konijnenbraadstuk, 80gr rund, 60gr kiporgaan, 60gr groente
Duster: 250gr konijnenbraadstuk, 100gr rund, 75gr kiporgaan, 75gr groente

Di:
Tanja; 600gr kippenrug, 250gr paard, 180gr runderhart, 180gr groente
Voor Kyra en Duster hetzelfde met de gewichten zoals bij MA

Wo;
Tanja; 1 grote zalmkop, 250gr kipfilet, 180gr pens, 180gr groente
Kyra; 1 zalmkop, 80gr kipfilet, 60gr pens, 60gr groente
Duster; 1 zalmkop, 100gr kipfilet, 75gr pens, 75gr groente

Do:
Tanja; 600gr kippenrug, 250gr rund, 180gr pens, 180gr groente
Voor Kyra en Duster hetzelfde met de gewichten van MA

Vr:
Tanja; 600gr kippennekken, 250gr paard, 180gr kiporgaan (mix) 180gr groente
Voor Kyra en Duster hetzelfde met de gewichten van MA

Za:
Tanja; 1200gram complete makreel
Kyra; 400gram complete makreel
Duster; 500gr complete makreel

Zo:
Tanja; 600gr kippenrug, 250gr rund, 180gr runderhart+pens, 180gr groente
Voor Kyra en Duster hetzelfde met de gewichten van MA

Als ik te weinig gewicht heb van botvlees voor een dag wil ik deze aanvullen met kippennekken.
Laatst gewijzigd door **Jolanda** op ma 12 okt 2009, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1386380
Is er helemaal niemand die mij kan vertellen of dit een goed menu is of niet?
Sorry dat ik zo ongeduldig ben, maar ik heb het vlees uit de vriezer gehaald en wil het zo gaan portioneren.
Door Anthraciet
#1386385
Ik heb even niet de tijd/gelegenheid het allemaal door te rekenen, maar voor een weekje maakt het ook niet zo heel veel uit of het vlekkeloos goed is ;)

Dus als jij het nu al uit de vriezer gehaald hebt, geef je het toch gewoon lekker?
Kan je daarna rustig nakijken of je geen fouten gemaakt hebt.... of iemand anders natuurlijk.


Tegenwoordig graai ik gewoon in de vriezer en de ene dag krijgen ze misschien wat meer vleesbot en de andere dag misschien wat meer orgaan. Al met al gaan de 5 vriezers in de loop der tijd wel leeg en hebben ze alles binnen gehad 8)
Het enige wat ik doe is de ontlasting in de gaten houden, daar kan je zoveel aan aflezen (heeft nu smerig beeld ;D)
Door ibbi
#1386422
kun je aan meer diersoorten komen?  4  is wat weinig.
ik zou 1 dag vis doen, vis heb je in verhouding wat veel.
verder ziet het er goed uit, alleen meer afwisseling zou fijn zijn!
bv haas / eend / parelhoen bij het vleesbot.  en bv hert of ander wild bij de spiersoorten.
kun je aan niertjes komen?
Door **Jolanda**
#1386436
Op dit moment kan ik niet aan meer diersoorten komen. Mijn vriend is op zijn zachts gezegt anti-barf, dus bestellen bij het een of ander krijg ik nu nog niet voor elkaar.
Binnenkort komt er wel nog wat van lam bij, daar ga ik deze week voor kijken en hoop die dan vanaf volgende week toe te kunnen voegen aan het menu. Ook voor eenden- of kalkoennekken ga ik deze week op 'jacht'.
Het zijn overigens 5 diersoorten (tel ik nu) Konijn, kip, rund, paard en vis.

Waar ik hier in de buurt niertjes kan krijgen weet ik nog niet, daarvoor zou ik mensen hier in de buurt moeten vragen of even zoeken in de adressenlijst.

Ik zal kijken of ik genoeg bot/vlees/orgaan over heb waar ik een visdag mee kan vervangen. Misschien dat dat dan een mengelmoes van vanalles en nogwat gaat worden, maar dat is het probleem ook niet denk ik.

Dankjullie voor de reactie.
Ik ga eerst even een rondje bellen (voor vlees uiteraard) en daarna ga ik portioneren.
Door ibbi
#1386440
ik tel de soorten als 4 + vis  ;)  en die vier zou beter 5 of 6 kunnen zijn  :)
ik hoop dat je wat erbij kunt vinden! en ik hoop dat je vriend er snel aan went, als hij ziet hoe goed het gaat, gaat hij vast wel om  ;)  dat hoor je zo vaak.
succes! 
Door **Jolanda**
#1386443
Nou hij ziet hoe goed het is gegaan op kvv, maar wilt niet aan barf geloven. Zelfs argumenten als dat het goedkoper is dan brokken haalde hem niet over. Hij zal binnenkort toch wel omgaan, daar ben ik van overtuigd, zo niet heeft ie pech want ik drijf mijn zin toch door  :D

Net even gebeld, met een beetje geluk kan ik aan wild(karkassen, snijsels) komen en lams/schapenpens en long ga ik deze week nog halen.
De schapen/lams-nieren zouden 4euro per stuk kosten, maar weet niet hoeveel die wegen, al bedenk ik me nu dat ik daar toch niet zo heel erg veel van hoef, dus dan kan dat best.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door