Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#138473
Hallo,

Zijn er nog meer barfwatjes of ben ik de enige met luie honden ?
We geven nu alweer een aantal maanden volledig vlees en een paar keer per week een barfmaaltijd. Nu heb ik er twee tussen zitten die doen alsof ze een kunstgebit hebben...En het vreemde is dat het niet de kleinste zijn... Ik moet er dus wel bij zeggen dat ze al het vlees en bot heeeerlijk vinden en het dus wel heel graag aannemen en er vrolijk mee weglopen, even ijverig op gaan kauwen en het dan laten liggen om mij aan te kijken van: dat kan ik toch niet eten zo, heb je geen mes en vork ?? Het is niet alleen met een lamsnek ofzo maar ook met een lap pens...ik dacht eerst dat het bij een reu lag aan zijn enorme lippen (grote newfkop met enorme hanglippen waar hij bij het kauwen misschien op bijt ..? ;D ;D) maar zijn broer eet alles wel in treinvaart op en die heeft ook zo'n kop. Vaak helpt het wel als ik het vast hou, maar dan krijgen ze er nog maar amper wat af...Eerst dacht ik nog dat ik ze toevallig het hardste stuk had gegeven, maar geef je het aan een ander dan knabbelen die het zo op...het zijn dus gewoon barfslapjanussen ;)
Knip ik de pens in stukken dan gaat het er achter elkaar in, maar er zelf moeite voor doen ?? Ho maar !!
Kennen jullie dit ? Kunnen ze het nog leren of heb je er gewoon watjes tussen zitten die liever gemalen gehakt eten dan een ribbetje ? Er is overigens niets mis met hun gebit of tandvlees ofzo, want stokken en kleinere harde dingen vreten ze zonder probleem op...Laat ik ze met het vlees achter in een kennel dan liggen ze er uren later nog naast te slapen dus dat helpt ook niet...
Hoe krijg je bij zulke luiwammessen het jachtinstinct weer naar boven ?
Door laura
#138477
Tosca eet ook niet gauw een hele lap pens. is ook gewoon teveel moeite, want ze is er wel gek op als het klein is.

Dat klein knippen hebben we een keertje gedaan, maar nu heeft ze gewoon pech.
We geven pens altijd op het balkon :-X. Als ze het niet wil, of laat liggen gaat de balkondeur dicht en krijgt ze het pas weer om een uurtje of 23.00 (ipv 18.00). Meestal lust ze het dan wel. Als ze het dan nog niet wil, is er een volgende dag......

Niet teveel aan toegeven.... Alhoewel dat misschien lastig is met meerdere honden!

Het is trouwens wel typisch, als Richard er bij gaat staan en doet alsof hij het weg wil pakken, begint ze druk te kauwen ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#138509
Hier loopt er ook 1 die gewoon haar eten wil hebben en geen zin heeft in getrek en gesleur e.d. Lamsribjes, een halve ofzo gaat nog net, maar penslappen laat mw. gewoon liggen. Zelfs te grote stukken in haar bak gaan aan de kant.
Door Audrina
#138512
M'n reu is ook zo'n watje. Kip (vooral als er nog botjes in zitten) & vis is sowieso al te min.

Lappen vlees wil ie alleen als ik ze inknip met een schaar, het liefst zou ie zien dat ik er piepkleine dobbelsteentjes van maak.

Schenkels, ribben, koteletten, etc. daar gaat ie eerst een half uur vies mee lopen mieren en als ie het dan al opeet, dan eet ie het met lange tanden op.

Het liefst heeft meneer gewoon een bak CB of andere kvv. Zijn gebit is goed, dus het is gewoon een pietlut. ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#138514
Ik heb er hier ook één die graag haar maaltijd in kleine stukjes krijgt en die bedankt voor eten waar je aan moet sleuren en trekken, gewoon hap slik weg eten wil ze ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#138517
laura schreef: Snijden jullie daadwerkelijk ook alles klein????????? ???
Alles aan vlees snij ik in kleine brokken, nu moet ik zeggen dat het met lange vachten ook niet handig is als ze het vlees door hun voorpoten laten glijden :-X
Als ik ze een pens lap zou geven mogen ze daarna wel direct in bad anders zijn ze niet meer zo te benaderen :-X Maar voor Donna moet het echt in kleine stukjes de andere krijgen hompen waar ze moeite voor moeten doen maar waar ze niet hun poten bij hoeven gebruiken.
Door Audrina
#138524
laura schreef: Snijden jullie daadwerkelijk ook alles klein????????? ???
Nee. Inknippen (zodat zo'n lap vlees een paar grote flarden worden) wil ik nog wel doen, maar klein snijden gaat me te ver. Dus hij kan het opeten zoals ik het hem voor zet en anders heeft ie maar honger. :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#138527
laura schreef: Snijden jullie daadwerkelijk ook alles klein????????? ???
Nee, als er penslap gegeten wordt krijgt het zeikei er ook gewoon eentje. Vreet ze 'm niet op, dikke pech. Idem met wat ze in der bak krijgt. De grote dingen (karkasje/eendennek, dus geenhalve koe oid ::)) legt ze opzij en laat ze in eerste instantie liggen. Pas als ze ziet dat de anderen er dan mee van tussen gaan vreet ze het op. Hetzij met grote tegenzin.
Als je der een penslap van een pond zou geven dan zou ze die gewoon in één keer doorslikken. Je kunt het maar binnen hebben. ;D
Door serradomar
#138532
sylvia schreef:
Alles aan vlees snij ik in kleine brokken, nu moet ik zeggen dat het met lange vachten ook niet handig is als ze het vlees door hun voorpoten laten glijden :-X
Als ik ze een pens lap zou geven mogen ze daarna wel direct in bad anders zijn ze niet meer zo te benaderen :-X Maar voor Donna moet het echt in kleine stukjes de andere krijgen hompen waar ze moeite voor moeten doen maar waar ze niet hun poten bij hoeven gebruiken.
heel herkenbaar ;D en wat te denken van witte honden...eergisteren eentje net gewasssen, weer stralend wit ( krijg je he, als je het juiste wasmiddel gebruikt ;D ;D) en gisteren een lekker lamsnek met veel vlees...binnen no-time had mevrouw een rode bek, neus, kraag en poten... :-\ :-\
Door serradomar
#138535
diezelfde watjes kijken je ook altijd zo dankbaar aan als je iets nieuws in hun bak legt...zo van: wat is dat ? kan ik het eten ? neem zelf eerst eens een hapje zodat ik weet dat het te vertrouwen is.... ;D
De eerste keer dat we hele lamsharten gaven had meneer zijn bak keurig leeg gegeten en had alle lamsharten op zijn kleed verzameld...leek wel alsof hij een winkeltje wilde beginnen...en die blik erbij ;D ;D
Maar nadat ik die in kleine stukjes had gesneden en hij ontdekte dat het toch wel lekker was heeft hij er nooit meer moeilijk mee gedaan (tenzij hij ze tegenwoordig achter de kast verzameld ;D)
Door Diegel
#138579
Ik lig hier bijna dubbel, zooo herkenbaar allemaal; het verzamelen op het kleedje, eraan snuffelen, nog even gaan rondlopen... en kijken van, hoe moet ik hieraan beginnen, hoewel ze het best goed weet als ervaren barfer...
Ja , en ik ben dan ook zo gek dat ik het soms ook echt in kleinere stukken ga snijden. Maar ik moet zeggen, een keer ze een paar happen binnen heeft, gaan de grote stukken ook vlot naar binnen, hoor... :D
Door Petra de Jong
#138584
serradomar schreef: (tenzij hij ze tegenwoordig achter de kast verzameld ;D)
Ik vermoed dat je dat inmiddels wel zou ruiken met deze temperaturen. ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#138614
Petra de Jong schreef:

Ik vermoed dat je dat inmiddels wel zou ruiken met deze temperaturen. ;D
Of het komt er vanzelf achter vandaan gewandeld ::) :-\ ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#138615
serradomar schreef: diezelfde watjes kijken je ook altijd zo dankbaar aan als je iets nieuws in hun bak legt...zo van: wat is dat ? kan ik het eten ? neem zelf eerst eens een hapje zodat ik weet dat het te vertrouwen is.... ;D
De eerste keer dat we hele lamsharten gaven had meneer zijn bak keurig leeg gegeten en had alle lamsharten op zijn kleed verzameld...leek wel alsof hij een winkeltje wilde beginnen...en die blik erbij ;D ;D
Maar nadat ik die in kleine stukjes had gesneden en hij ontdekte dat het toch wel lekker was heeft hij er nooit meer moeilijk mee gedaan (tenzij hij ze tegenwoordig achter de kast verzameld ;D)
Kieskeurig is mijn "wat" niet. Ze wil gewoon in 3 happen die bak leeghebben en dan interesseerd het der niet wat er in zit, als het maar makkelijk naar binnen glijd :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door