Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1385016
Hallo,

Ik geef mijn hondje al een maand of 6 carnibest en dit ging altijd geweldig. ze deed het er super goed op en eet het met smaak.
Nu was ik laatst in de winkel om nieuwe te halen en puck heeft de laatste tijd na het eten van carnibest wat wisselende ontlasting. Ik vroeg het in de winkel en daar zeiden ze tegen mij dat er meer hondjes op het moment last van hebben en dat het zou komen omdat de samenstelling van carnibest is veranderd?? (dit kan ik trouwens nergens terug vinden en ik vraag me dus ook af of dit wel waar is??) ik heb dus voor de zekerheid een paar keer haaksbarf mee genomen en alle problemen zijn over. de ontlasting is harder dan het ooit is geweest en puck. Nou gaf ik eergister weer een dagje carnibest (de hele vriezer ligt nog vol  :D) en ja hoor slappe ontlasting! Zo raar, want ze deed het er maanden zo goed op. Nu zit ik dus te denken om over te stappen op een ander merk! Maar welke  :D? Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Hier waar ik woon is sowieso bijna niets te krijgen ik rij voor de haaks barf nu 30 km (heen en weer) op zich geen punt, maar de winkel waar ik het haal heeft het de ene keer wel en dan weer niet.. wordt daar een beetje kriegel van.
ik kan hier in mijn woonplaats duck krijgen! aangezien jullie veel meer verstand hebben van verschillende kvv's wil ik graag weten is dit een goede voeding?
Wat zou anders een goed merk zijn? Ik kan ook Prins krijgen want volgens de dierenwinkel het beste van het beste is (geweldig verkoop praatje, ik trek gelijk mijn twijfelens haha..) weet iemand iets van dit merk af?
Nou ik hoor graag goede ervaringen over andere merken kvv. Op den duur wil ik ook naar wat barf dingetjes toe, maar voorlopig laat ik het even zo tot ik zelf wat zekerder ben wat betreft voeren. Ik wil me er graag meer inverdiepen voor ik iets anders probeer.
#1385157
Hallo, ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig en dus ook alles aan het uitzoeken. Momenteel geef ik eveneens carnibest weliswaar eend diabetes en dat gaat tot nog toe prima, maar ik moet uiteraard binnenkort ook gaan afwisselen met ander voer.  Ik weet niet welke variant(en) jij geeft? Want ik zag dat in bijna alle varianten Carnibest het vlees gecombineerd wordt met vuile pens (alleen de kip en eend niet) en nu heb ik gelezen dat pens gecombineerd met ander vlees niet zo'n goede combinatie is. Heeft daar wel eens iemand meer van gehoord? Ik heb het gelezen in het boek van Mogens Eliasen 'rauwe voeding voor honden'
Ik kom zelf regelmatig bij een holistisch dierenarts die ik zeer vertrouw en daar verkopen ze het merk Bandit. Ze proberen je dat daar overigens helemaal niet op te dringen, want bij hun staat Carnibest ook goed aangeschreven. Je kunt hier informatie over vinden op banditvoeding.nl Het is weliswaar ook heel moeilijk te krijgen vind ik, maar je kunt per mail de verkooppunten bij jou in de buurt opvragen. In welke plaats woon je? Je kunt het echter ook op internet bestellen via www.dogshape.nl Die hebben ook een eigen merk, dat ze uiteraard willen promoten, maar mijn voorkeur zou toch uitgaan naar Bandit.  Wanneer je dit via internet besteld moet je meen ik voor minimaal 40 euro afnemen en dan komen ze het thuis bezorgen.
groetjes, Madeleine en mijn labje Kim
#1385159
lisa-v schreef: Hallo,

Ik geef mijn hondje al een maand of 6 carnibest en dit ging altijd geweldig. ze deed het er super goed op en eet het met smaak.
Nu was ik laatst in de winkel om nieuwe te halen en puck heeft de laatste tijd na het eten van carnibest wat wisselende ontlasting. Ik vroeg het in de winkel en daar zeiden ze tegen mij dat er meer hondjes op het moment last van hebben en dat het zou komen omdat de samenstelling van carnibest is veranderd?? (dit kan ik trouwens nergens terug vinden en ik vraag me dus ook af of dit wel waar is??) ik heb dus voor de zekerheid een paar keer haaksbarf mee genomen en alle problemen zijn over. de ontlasting is harder dan het ooit is geweest en puck. Nou gaf ik eergister weer een dagje carnibest (de hele vriezer ligt nog vol  :D) en ja hoor slappe ontlasting! Zo raar, want ze deed het er maanden zo goed op.
Het handigst is, in zulke gevallen, om de fabrikant te vragen of er wat aan de samenstelling is veranderd. Carnibest is vrij vet trouwens. Niet iedere hond doet het daar goed op (en er zijn ook weer honden die het niet goed op Haaksbarf doen. Zo werkt dat, met een KVV).
Nu zit ik dus te denken om over te stappen op een ander merk! Maar welke  :D? Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Hier waar ik woon is sowieso bijna niets te krijgen ik rij voor de haaks barf nu 30 km (heen en weer) op zich geen punt, maar de winkel waar ik het haal heeft het de ene keer wel en dan weer niet.. wordt daar een beetje kriegel van.
ik kan hier in mijn woonplaats duck krijgen! aangezien jullie veel meer verstand hebben van verschillende kvv's wil ik graag weten is dit een goede voeding?
Wat zou anders een goed merk zijn? Ik kan ook Prins krijgen want volgens de dierenwinkel het beste van het beste is (geweldig verkoop praatje, ik trek gelijk mijn twijfelens haha..) weet iemand iets van dit merk af?
Nou ik hoor graag goede ervaringen over andere merken kvv. Op den duur wil ik ook naar wat barf dingetjes toe, maar voorlopig laat ik het even zo tot ik zelf wat zekerder ben wat betreft voeren. Ik wil me er graag meer inverdiepen voor ik iets anders probeer.
Tuurlijk vind de DSZ Prins het beste van het beste. Dat verkoopt tie en daar is de marge vast goed op. Slecht is het niet hoor, maar het is niet het beste van het beste. Prins = trouwens Energique.

Ik zou lekker gaan barfen ja. Dan weet je tenminste wat je voert en kun jij bepalen waar je hond het er goed op doet. En verder kun je natuurlijk ook alle merken proberen. En kijken waar jouw hond het goed op doet. Voer gerust ook meerdere merken. Gokken op 1 paard met KVV vind ik nooit zo'n goed idee. Dus zoveel mogelijk merken en smaken, dan ben je het beste af.

En ja, dan zit er natuurlijk wel kwaliteitsverschil in KVV's. Ik ging ook voor een merk waar gemalen bot in zit, geen calcium supplement.
#1385169
ik geef nu ander half jaar smuldier compleet pens, want vlees valt niet zo lekker bij haar,en ze doet het er verder heel goed op maar elke hond is anders dus ik zou gewoon wat uitproberen, wat jou zelf het beste bevalt je hondje natuurlijk ook he  ;)
#1385367
Ik zou proberen CB nog een poosje te geven aangezien je hond pas een kuur achter de rug heeft wat de oorzaak kan zijn van de wisselende ontlasting.

Als Haaks Barf er voor zorgd dat de ontlasting wel goed is, kun je die natuurlijk ook blijven voeren. Dat de winkel de ene keer wel en de andere keer geen HB heeft kun je voorkomen door vooraf te bestellen. Gewoon een week van te voren bellen en de nodige hoeveelheid bestellen.
#1385756
ok bedankt voor de antwoorden. ik ga gewoon wat verschillende merken voeren en smaken want variantie lijkt me toch ook het beste.
@ kim,

bedankt voor je advies! ik ga eens een mailtje sturen om te kijken of ze bij mij in de buurt ook een verkooppunt hebben. ik woon trouwens in hillegom en had vanmorgen al op hun site gekeken, maar kon niks in de buurt vinden. hopelijk is er hier eentje in de buurt. ik wacht hun antwoord even af. verder blijf ik ook haaks barf geven, want puck doet het daar heel goed op.

ik vind het ook gewoon fijn om meerdere goede merken te hebben zodat ik zeker weet dat puck goed te eten krijgt. hoe kan je zien of ze geen calcium supplement hebben toegevoegd?
ik zal ook eens andere smaken carnibest meenemen om te kijken of dit scheelt.
#1385780
Hoi Lisa,

Wij gaven ook Carnibest en we hadden ook in eens een hond met dunnere ontlasting. We hebben ons suf lopen zoeken waaraan het kon liggen. Vorig jaar hebben we het met de oudste ook al eens gehad dat die de CB op eens weigerde te eten. Toen hoorde ik ook al dat die samenstelling veranderd was. Aangezien we nu voor de 2e keer problemen hadden met CB en HB ook door de jongste niet goed verteerd werd, zijn we  gestopt met de KVV omdat je maar vanuit moet gaan dat wat de fabrikant zegt erin te doen, er ook echt inzit.

We geven nu alleen de pup nog een klein beetje CB, maar dan ook de speciale versie zonder rijst. Deze gaat wel goed.  En verder stellen we zelf het handeltje samen. En de drollen....zijn prachtig weer  :biggrin2:
#1385909
Wij hebben er hier ook eentje die 't een tijdje goed deed op Carnibest eend en na een nieuwe vooraad te hebben gehaald ging 't mis, 'k dacht aan toeval, maar zou 't dan toch te maken hebben met een andere samenstelling???? :(

Nu eet hij HB eend en 't gaat goed, helemaal geen diarree, alleen de groenten komen er van achteren uit zoals ze er vanvoren zijn ingegaan (en er zitten precies meer groenten in dan vroeger of zijn 't gewoon meer wortelen die meer opvallen door hun kleur?)
Ik probeer ook verschillende merken te geven (uit angst dat ik vroeg of laat 's zonder 't benodigde kom te zitten want er is hier geen verkoper in de buurt ('t dichtst bij is 45km) stel dat die 's geen vooraad meer heeft ??
Dat wisselen van merken is tot hier toe nog niet echt gelukt, hij is blijkbaar héél gevoelig.

Ik hoop dat je snel iets vind waar jou dier 't goed op doet, das alvast een hele zorg minder ;) Succes!!
#1385973
Kan goed kloppen dat je in HB de wortels zo goed ziet.

ik heb ze gemaild en ze zeiden dat ze de groenten malen. Alleen de wortels niet, daar hebben ze nog geen machine voor en die zou heel duur zijn.Ze zouden het wel graag willen.
(Maar er wordt wel iets van de wortels opgenomen volgens hun omdat er wortelsap vrijkomt tijdesn de verwerking... klinkt mij raar in de oren)

PS: welke KVV's zijn nu die met een natuurlijke calciumbron? Dus gemalen botten? Haaks Barf weet ik, maar dan? Carnibest?

groet
sandra
Laatst gewijzigd door _Sandra_ op zo 11 okt 2009, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
#1386148
wat raar he dat er meerdere hondjes zijn die het in ene niet meer goed doen op carnibest.
ik wil een aantal merken gaan voeren. haaks barf, carnivoer en bandit. evt nog een andere smaak carnibest om te kijken of die wel verdragen wordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door