Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aatje 28
#1385625
Hallo allemaal,

Mijn onzettend slimme hondje heeft gisteren een halve rookworst van het aanrecht gestolen en heerlijk opgegeten. :-[
Niets aan de hand zou je zeggen, maar sinds vannacht heeft ze waterdunne diarree (inmiddels 6x kleine beetjes) en buikkrampen.

Kan dit van de rookworst komen? Omdat er varkensvlees in zit? Of speelt er iets anders?

Maak me ongerust. Ze is wel een keer eerder in de diarree geweest maar dat was niet zo dun als water!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet, Anita
Door pallas
#1385637
Kan zeker door de rookworst komen. Buiten dat er van alles in zit is het ook nog eens enorm zout.

Hou haar maar goed in de gaten en hopelijk is het over een dag of wat weer over.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1385641
Lijkt me wel het meest voor de hand liggende dat die rookworst niet zo lekker is gevallen.

Te zout
Te vet
te veel
goor vel
gore inhoud

You name it, een rookworst is het :-X

Heel vervelend natuurlijk, maar ik zou zeggen, vandaag niks te eten geven, fijn uit laten poepen en meestal zijn dit soort diarreetjes dan met 2 dagen wel weer over.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1385671
Angelique schreef: Lijkt me wel het meest voor de hand liggende dat die rookworst niet zo lekker is gevallen.

Te zout
Te vet
te veel
goor vel
gore inhoud

You name it, een rookworst is het :-X

Heel vervelend natuurlijk, maar ik zou zeggen, vandaag niks te eten geven, fijn uit laten poepen en meestal zijn dit soort diarreetjes dan met 2 dagen wel weer over.
Goh, Angelique, hou je (ook  ;)) niet van rookworst???            ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1385764
yuki11 schreef: Zomaar, ideetje.....

noem eens 5 positieve eigenschappen van rookworst dan??  :biggrin2:
1) Een ander eet ze op
2) Ze zijn geen 1ste levensbehoefte
3) Je schept er makkelijk omheen in de soep
4) Ze passen geweldig bij zuurkool en boerenkool die ik heel toevallig ook al niet te knagen vind.
5) Als je ze in de zon legt lopen ze vanzelf weg.

Was helemaal niet zo moeilijk hoor  Afbeelding
Door Femke
#1385819
Angelique schreef: Lijkt me wel het meest voor de hand liggende dat die rookworst niet zo lekker is gevallen.

Te zout
Te vet
te veel
goor vel
gore inhoud

You name it, een rookworst is het :-X

Heel vervelend natuurlijk, maar ik zou zeggen, vandaag niks te eten geven, fijn uit laten poepen en meestal zijn dit soort diarreetjes dan met 2 dagen wel weer over.

Hoe verzin je het  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Alba
#1385842
Ik denk dat als ik een halve rookworst achter m'n kiezen duw, ik ook flink aan de race ga :D. Angelique geeft een hele rij geniale redenen daarvoor. Zorg dat je hond genoeg water heeft, ze zal wel meer dorst dan anders hebben!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1386103
Angelique schreef: 1) Een ander eet ze op2) Ze zijn geen 1ste levensbehoefte
3) Je schept er makkelijk omheen in de soep
4) Ze passen geweldig bij zuurkool en boerenkool die ik heel toevallig ook al niet te knagen vind.
5) Als je ze in de zon legt lopen ze vanzelf weg.

Was helemaal niet zo moeilijk hoor  Afbeelding
Dus alleen even zorgen dat die ander niet toevallig je hond is dan, want dan zit je nog met de ellende van de lamlendige rookworst  :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#1387217
Angelique schreef: Lijkt me wel het meest voor de hand liggende dat die rookworst niet zo lekker is gevallen.

Te zout
Te vet
te veel
goor vel
gore inhoud

You name it, een rookworst is het :-X
Haha! Angelique kan de dingen altijd zo kort en bondig uitleggen dat er werkelijk geen ENKELE twijfel meer over bestaat! ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door