Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1385679
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of jullie misschien een blik op de foto van Kain kunnen werpen..
Ik wil graag weten hoe jullie hem er bij vinden staan, hij is op deze foto 15 weken.. Zijn taille is namenlijk slank.Dit zie ik bij andere pupjes niet. Ik heb al eerder de vraag gesteld of ik meer moest gaan voeren, toen werd mij duidelijk gezegt dat een hond op vlees langzamer groeid..
Maar ik wilde toch graag deze foto even met jullie delen, om jullie mening te horen..

Hij weegt nu een dikke 11 kilo en krijgt 560 gram CB natuur of smuldier. Ik kom dus met 1 worst CB net niet uit op 2 dagen, dit vul ik aan met, kippevleugeltjes, sardientjes en sinds gister heb ik ook konijn en lam. Ook heb ik CB eend gehaald, om te varieren..
Meneer krijgt ook 1 ei per 2 weken en de andere week een bakje kwark.. (daar is hij op de foto mee bezig.. Zie zijn blik  :o)

Ik ben benieuwd!!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nadia op zo 11 okt 2009, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1385684
Zonder foto kan ik eigenlijk ook al wel zeggen dat ik em niet te slank vind  ;)
Een pup is voor mij bijna nooit te slank, zeker niet ge'meten' aan zijn taille!!
Als je zijn ribbetjes net ziet, is te prima!!

Dat zijn taille er slanker uitziet dan bij andere pups, heeft denk ik, eerder te maken met het ras/soort hond en de daarbij behorende bouw.

Nu ben ik onderhand toch wel benieuwd naar de foto  ;)
Door pallas
#1385711
Ik denk dat je je meer moet richten naar het hele plaatje:

eet de pup goed
voelt de pup goed aan (lekker in de spieren en niet te slap)
ziet ie er goed uit (glanzende vacht en heldere oogjes)
is ie actief
groeit ie goed (mag op barf ietsje minder hard zijn , maar niet te weinig)

Als je dit alles naast elkaar legt , dan weet je best wel hoe het met je pup ervoor staat :)


Over het algemeen zitten barfpups strakker in hun vel en ik vind dat ze vaak meer spieren hebben.
Laat je niet van de wijs brengen door eigenaren met andere (soort) honden en met van die papperige pupjes.



voorbeeld : ik heb een border collie.
elke keer als hij in de rui is zeggen de mensen dat hij te mager is. Niks van waar , heeft gewoon een goed gewicht en een afgetraind lichaam.
Meestal zien ze dat niet  vanwege de vacht ,behalve in de rui dus ;)
Door Nadia
#1385730
Dank jullie voor de antwoorden.. Kain eet meer dan goed!! Hij heeft nog helemaal niks laten staan van wat ik hem voorschotelde.. Niet eens even ruiken of wat dan ook.. Gewoon meteen aanvallen, met alles dat nieuw is..

Daarom ik een beetje bang ben dat hij altijd honger heeft.. Maar hij speelt goed, kijkt helder uit zijn ogen (heeft wel regelmatig van dat slaap erin).. Hij groeit zeker goed, komt elke week nog genoeg aan, maar stukke minder dan zijn brok-broertjes..

Zijn vacht glimt als een spiegeltje, (viel me met plaatsen van de foto extra op)..
Het is echt een avonturier.. Voldoende pit, maar slaap ook voldoende (is nu al 3 uur aan het slapen).. Zo kan ik echt niks aan hem op/aan merken, behalve dat hij dus niks vies vind en ook alles van de grond eet...
Hij is wel ontwormd..
Door pallas
#1385735
Nadia schreef: Dank jullie voor de antwoorden.. Kain eet meer dan goed!! Hij heeft nog helemaal niks laten staan van wat ik hem voorschotelde.. Niet eens even ruiken of wat dan ook.. Gewoon meteen aanvallen, met alles dat nieuw is..

Daarom ik een beetje bang ben dat hij altijd honger heeft.. Maar hij speelt goed, kijkt helder uit zijn ogen (heeft wel regelmatig van dat slaap erin).. Hij groeit zeker goed, komt elke week nog genoeg aan, maar stukke minder dan zijn brok-broertjes..

Zijn vacht glimt als een spiegeltje, (viel me met plaatsen van de foto extra op)..
Het is echt een avonturier.. Voldoende pit, maar slaap ook voldoende (is nu al 3 uur aan het slapen).. Zo kan ik echt niks aan hem op/aan merken, behalve dat hij dus niks vies vind en ook alles van de grond eet...
Hij is wel ontwormd..

En hoe is hij qua groei? is hij ook veel kleiner dan de rest van het nest?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1385765
Ik vind dit pupje er prima bijstaan. Pupjes horen namelijk ook een taille te hebben en hoeven er niet per definitie als opgestopte worsten uit te zien, wat dan zo liefdevol "puppyvet" genoemd wordt en wat ergo als "gezond" door het leven gaat
Lekker doorgaan zoals je nu bezig bent, want aan je pup te zien gaat het prima!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1385769
Nadia schreef: Dank jullie voor de antwoorden.. Kain eet meer dan goed!! Hij heeft nog helemaal niks laten staan van wat ik hem voorschotelde.. Niet eens even ruiken of wat dan ook.. Gewoon meteen aanvallen, met alles dat nieuw is..

Daarom ik een beetje bang ben dat hij altijd honger heeft.. Maar hij speelt goed, kijkt helder uit zijn ogen (heeft wel regelmatig van dat slaap erin).. Hij groeit zeker goed, komt elke week nog genoeg aan, maar stukke minder dan zijn brok-broertjes..
Zijn vacht glimt als een spiegeltje, (viel me met plaatsen van de foto extra op)..
Het is echt een avonturier.. Voldoende pit, maar slaap ook voldoende (is nu al 3 uur aan het slapen).. Zo kan ik echt niks aan hem op/aan merken, behalve dat hij dus niks vies vind en ook alles van de grond eet...
Hij is wel ontwormd..
Goed bereid kost even tijd  Afbeelding  en daar valt niets aan af te dingen.
Door Nadia
#1385800
Haha, dat is waarheid als een koe.. (waar komt die uitdrukking toch vandaan :S)
Kain is wel hoger dan zijn broertjes, en idd wat dunner..
Dit is een van zijn broertjes..

Afbeelding
Dit zal ongeveer een weekje zijn voor de foto die ik bovenaan heb geplaatst..

Je ziet duidlijk dat hij meer een buikje heeft.. Maar ik kan niet zeggen dat ik hem echt veel forser vind.. Maar goed, waar praat je over, bij een pup van 15 weken..
Door Wicka
#1385810
Hij ziet er super uit hoor! Zeker niet te mager, honden zijn vaak te mollig. Vind hem een mooier lijntje hebben dan zijn broer. Wat voor ras is Kain?
Door Alba
#1385839
Ik vind jouw pupje er prima uitzien op de foto, ik zie geen ribben maar ook geen dikke pup dus prima lijkt me! Ik zie graag een klein laagje op de ribben maar ook een pup moet niet dik of papperig zijn, dus eigenlijk net als een volwassen hond.
Dat hij altijd honger heeft, zegt niet dat hij te weinig krijgt, als ik Alba onbeperkt zou laten eten ben ik in een weekje straatarm ;).
Wat ik wel met Alba op een bepaald moment had, was dat ze al een aantal weken op dezelfde hoeveelheid voer stond en ze groeide goed maar was ook niet mager, gewoon goed eigenlijk. Toen heb ik toch maar, omdat ze natuurlijk wel groter en zwaarder was geworden, de hoeveelheid voer omhoog gedaan. Dat gaf eigenlijk geen enkele verandering, ze groeide netjes door en werd ook niet dikker dus ik denk dat dat een goede zet was. Een paar weken erna zat ik met hetzelfde 'probleem' dus weer een grotere hoeveelheid voer gegeven: binnen 5 dagen was ze echt spekkig :o dus snel weer minder gegeven. Een beetje spelen en uitproberen dus, een richtlijn is maar een richtlijn en elke hond is anders.
Kain is een beauty trouwens!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door